MMO-liret Rifts första expansion kommer i november

Robot
MMO-liret Rifts första expansion kommer i november

Den 13 november släpps det massiva Storm Legion-tillägget.

#rift, #world-of-warcraft


Medlem
MMO-liret Rifts första expansion kommer i november

Oj vad det var ett felköp. Ville man köra dungeons var man tvungen att vara tank eller healer för som DPS kunde man köa från när man började spela på kvällen tills det var dags att sluta och då hade man fortfarande inte fått köra en enda dungeon.

Spelet i sig var väl hyfsat, med betoning på hyfsat. Det försökte vara allt WoW var men utan att vara WoW och hamnade på steget under hela tiden. Hade kul questandes och PVP var rätt underhållande men på det stora hela inget köp jag skulle göra om och än mindre en expansion.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kane:

Oj vad det var ett felköp. Ville man köra dungeons var man tvungen att vara tank eller healer för som DPS kunde man köa från när man började spela på kvällen tills det var dags att sluta och då hade man fortfarande inte fått köra en enda dungeon.

Spelet i sig var väl hyfsat, med betoning på hyfsat. Det försökte vara allt WoW var men utan att vara WoW och hamnade på steget under hela tiden. Hade kul questandes och PVP var rätt underhållande men på det stora hela inget köp jag skulle göra om och än mindre en expansion.

Likt WoW ja men ganska så underhållande ändå. Gillade alla "ritfs" som öppnade sig samt hur du byggde din karaktär, eller ska man skriva "klassystemet".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Var annars ett bra spel, men warzone pvp eller vad den nu heter var så jävla tråkiga. Laget som hade mest Aoe och heals vann, no skills what so ever.

Medlem

Spelar inte det själv, men trevligt när expansioner till spel är riktigt stora och innehållsfulla

Medlem

Har kört RIFT till och från sedan det släpptes. Den senaste perioden har varat ett par månader och jag har för tillfället inga planer på att lägga ner. Ska bli kul att få spela expansionen.

Medlem

Nu vill jag ju inte vara på det viset men rift expansionen släpps i november och wow expansionen släpps i september.

Syftar då på " Rift-expansion den 13 november, alltså. Tror du att Storm Legion har tillräckligt mycket att erbjuda för att inte allt strålkastarljus ska hamna på World of Warcraft-tillägget Mists of Pandaria, som dyker upp den _25 samma månad_?"

Medlem

Trion sviker aldrig. Dock är Wow fruktansvärt overhypat. Rift är ett fruktansvärt bra MMORPG. Enligt mig det bästa någonsin. För att inte tala om all content som släpps och att företaget verkligen bryr sig om sina kunder.


signatur

Xbox 360 Arcade "Jasper" 120GB

Medlem
Skrivet av kimpaa88:

Trion sviker aldrig. Dock är Wow fruktansvärt overhypat. Rift är ett fruktansvärt bra MMORPG. Enligt mig det bästa någonsin. För att inte tala om all content som släpps och att företaget verkligen bryr sig om sina kunder.

Själv tycker jag att EVE är det bästa MMOet någonsin men det är inte för alla spelare

Medlem

Vill testa det här. testar Tera 7-dagars trial nu. Vill välja något bra mmo att köra litegrann.

Medlem
Skrivet av Jonator:

Vill testa det här. testar Tera 7-dagars trial nu. Vill välja något bra mmo att köra litegrann.

om du bara ska spela någon gång ibland så kanske GW2 kan vara ett val eftersom det inte har någon månadskostnad?

Medlem
Skrivet av Kane:

Oj vad det var ett felköp. Ville man köra dungeons var man tvungen att vara tank eller healer för som DPS kunde man köa från när man började spela på kvällen tills det var dags att sluta och då hade man fortfarande inte fått köra en enda dungeon.

Spelet i sig var väl hyfsat, med betoning på hyfsat. Det försökte vara allt WoW var men utan att vara WoW och hamnade på steget under hela tiden. Hade kul questandes och PVP var rätt underhållande men på det stora hela inget köp jag skulle göra om och än mindre en expansion.

Förstår absolut inte ditt problem med dungeons. Har en lvl 40 assassin och 50 warden, ingen av dem har haft problem att komma med grupp som dps.

Just nu är GW2 och Rift de bästa MMO-liren på marknaden varav Tera Online fightas med wow om en 3e plats.

Medlem

Tja, vet inte om det var så mycket att förstå. När jag spelade Rift fick man köa utan att få spela dungeons. Ibland var vi dessutom 2 som köade ihop. Vi fick aldrig spela nån. Nånsin faktiskt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Körde Rift när det släpptes, men tröttnade fort pga för stor likhet till WoW, synd dock för spelet var helt OK i sig.
Spelet EQ2 i 5år och tycker personligen att det är det bästa MMORPG som jag har spelat. GW2 kör jag nu och är väldigt nöjd med det.

Everquest Next ska komma CAN´T FREAKING WAIT !!!

Medlem

Tanken med Rift var riktigt bra. Gillade verkligen spelet men tappade gnistan. Vet egentligen inte ens varför jag slutade men det var skoj så länge det varade ! Kul att det kommer mer expansioner iaf

afr
Medlem
Skrivet av Kane:

Oj vad det var ett felköp. Ville man köra dungeons var man tvungen att vara tank eller healer för som DPS kunde man köa från när man började spela på kvällen tills det var dags att sluta och då hade man fortfarande inte fått köra en enda dungeon.

Är ingen nyhet att i de flesta mmo-spelen är vissa nyckelroller mer sällsynt, oftast för att de kräver mer skicklighet eller ansträngning att spela.

När jag spelade Cleric kunde man ha upp till 4 roles, tror nog att det blivit ändrat till 5 roles nu.
Då hade jag Tank, dps, healer, pvp healer. Det vart aldrig några problem att hitta grupp när man skulle köra dungeon. Låser man bara in sig på att köra dps får man gott köa.

Detta gav också underbara möjligheter till att anpassa sig när man raidade. Kunde ha Tankheal spec, raidheal, support/dps, full dps för att bidra så mycket som möjligt vid varje unik encounter.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Var annars ett bra spel, men warzone pvp eller vad den nu heter var så jävla tråkiga. Laget som hade mest Aoe och heals vann, no skills what so ever.

Låter lite som i GW2s scernarios, God thank WvWvW!

Medlem
Skrivet av afr:
Skrivet av Kane:

Oj vad det var ett felköp. Ville man köra dungeons var man tvungen att vara tank eller healer för som DPS kunde man köa från när man började spela på kvällen tills det var dags att sluta och då hade man fortfarande inte fått köra en enda dungeon.

Är ingen nyhet att i de flesta mmo-spelen är vissa nyckelroller mer sällsynt, oftast för att de kräver mer skicklighet eller ansträngning att spela.

När jag spelade Cleric kunde man ha upp till 4 roles, tror nog att det blivit ändrat till 5 roles nu.
Då hade jag Tank, dps, healer, pvp healer. Det vart aldrig några problem att hitta grupp när man skulle köra dungeon. Låser man bara in sig på att köra dps får man gott köa.

Detta gav också underbara möjligheter till att anpassa sig när man raidade. Kunde ha Tankheal spec, raidheal, support/dps, full dps för att bidra så mycket som möjligt vid varje unik encounter.

Absolut, straffa nya spelare direkt så de inte nappar på spelet. Så jobbar man för att få en smash hit. DPS är tvivels utan, precis som du skriver, vanligare och framförallt vanligare för nya spelare.

Jag har inget emot att det som gör mer får mer, det ligger i sin natur. Min invändning var att all tid jag spelade spelet och köade för dungeon gav noll dungeons spelade. Det blev istället en del pvp och en massa questande.

Hur du än vänder och vrider på det som Rift-fan så kan du knappast anse att det är positivt att nya spelare får ett dåligt intryck av spelet. Det ligger dig till last i längden med ett spel som dör fortare och har färre spelare. Är det vad du eftersträvar?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Hade inga som helst problem att komma med i dungeons som DPS när jag lirade RIFT, dock så var jag med i en större guild där alla hade sina roller. Spelade i ett år sen tröttnade jag tyvärr.

Medlem

Det positiva med RIFT är att det ALLTID finns saker att göra. Du står inte i huvudstaden och köar för att köra en instance i vanliga fall. Det finns pussel, artifacts att samla, aktiv world pvp, diverse events som pågår överallt, vanliga dungeons, warfronts, rifts, world events och en jäkla massa mer.. Sen släpper dem ny content i sjuk fart, de jobbar verkligen hårt för pengarna.

Jag har aldrig varit uttråkad som i andra MMORPG's när jag spelat RIFT. Dock är levlandet den svaga sidan, det är när man når maxlevel som spelet verkligen glänser.


signatur

Xbox 360 Arcade "Jasper" 120GB

Medlem
Skrivet av kimpaa88:

Det positiva med RIFT är att det ALLTID finns saker att göra. Du står inte i huvudstaden och köar för att köra en instance i vanliga fall. Det finns pussel, artifacts att samla, aktiv world pvp, diverse events som pågår överallt, vanliga dungeons, warfronts, rifts, world events och en jäkla massa mer.. Sen släpper dem ny content i sjuk fart, de jobbar verkligen hårt för pengarna.

Jag har aldrig varit uttråkad som i andra MMORPG's när jag spelat RIFT. Dock är levlandet den svaga sidan, det är när man når maxlevel som spelet verkligen glänser.

Err, nu har jag inte spelat alla MMORPG men inget av dem jag kört står man och häckar för att få spela instanser. Vilka spel menar du att man måste stå och glo i väntan på att få lira en instans?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av kimpaa88:

Det positiva med RIFT är att det ALLTID finns saker att göra. Du står inte i huvudstaden och köar för att köra en instance i vanliga fall. Det finns pussel, artifacts att samla, aktiv world pvp, diverse events som pågår överallt, vanliga dungeons, warfronts, rifts, world events och en jäkla massa mer.. Sen släpper dem ny content i sjuk fart, de jobbar verkligen hårt för pengarna.

Jag har aldrig varit uttråkad som i andra MMORPG's när jag spelat RIFT. Dock är levlandet den svaga sidan, det är när man når maxlevel som spelet verkligen glänser.

Err, nu har jag inte spelat alla MMORPG men inget av dem jag kört står man och häckar för att få spela instanser. Vilka spel menar du att man måste stå och glo i väntan på att få lira en instans?

Wow är ett bra exempel. Det är mer folk i huvudstäderna / instancerna än ute i världen. Undantaget är väl om man levlar. De flesta MMORPG's baseras till stor del på på "instance-content" istället för open world content. Undantaget är väl GW2 och säkert nått mer.

Sen skiljer sig RIFT mycket från Wow. Problemet är att de flesta försöker spela det som det vore Wow. Det är klart gör man bara alla vanliga quests och kör vanliga instancer utan att utforska allt runt omkring, så blir det som vilket MMORPG som helst.

Det är ju rätt skoj att hoppa runt på Orgrimmar taket med annars!


signatur

Xbox 360 Arcade "Jasper" 120GB

Medlem
Skrivet av kimpaa88:
Skrivet av Kane:
Skrivet av kimpaa88:

Det positiva med RIFT är att det ALLTID finns saker att göra. Du står inte i huvudstaden och köar för att köra en instance i vanliga fall. Det finns pussel, artifacts att samla, aktiv world pvp, diverse events som pågår överallt, vanliga dungeons, warfronts, rifts, world events och en jäkla massa mer.. Sen släpper dem ny content i sjuk fart, de jobbar verkligen hårt för pengarna.

Jag har aldrig varit uttråkad som i andra MMORPG's när jag spelat RIFT. Dock är levlandet den svaga sidan, det är när man når maxlevel som spelet verkligen glänser.

Err, nu har jag inte spelat alla MMORPG men inget av dem jag kört står man och häckar för att få spela instanser. Vilka spel menar du att man måste stå och glo i väntan på att få lira en instans?

Wow är ett bra exempel. Det är mer folk i huvudstäderna / instancerna än ute i världen. Undantaget är väl om man levlar. De flesta MMORPG's baseras till stor del på på "instance-content" istället för open world content. Undantaget är väl GW2 och säkert nått mer.

Sen skiljer sig RIFT mycket från Wow. Problemet är att de flesta försöker spela det som det vore Wow. Det är klart gör man bara alla vanliga quests och kör vanliga instancer utan att utforska allt runt omkring, så blir det som vilket MMORPG som helst.

Det är ju rätt skoj att hoppa runt på Orgrimmar taket med annars!

Bra exempel? Jodå, WoW är fullt i städerna av folk som snackar och inte gör nåt. Ett eget val alltså. Du kan givetvis questa och böka runt bäst du vill men i WoW precis som i alla andra MMORPG så kommer du till slut till en punkt när mer eller mindre alla quest är klara och du får inget som är bättre som droppar nånstans än just den instans eller raid du är på väg till. Vad då göra mer än att stå i en stad? Rent generellt kan du väl för tusan inte klassa ett eget val att stå och glo när alternativen finns som spelets fel!

Därtill har jag spelat Rift. Det sög som DPS så det blev andra alternativ. Absolut, jag håller med om att det inte är WoW och man inte kan spela det som WoW men skillnaden oss emellan är visst att du tycker att spelet når upp till (och över?!) WoW's ribba medans jag inte gör det.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

1
Skriv svar