Medlem
HD4870 Kylning

Tänkte börja överklocka mitt grafikkort (Sapphire HD4870 512Mb) litegrann och i samma veva bli av med den grymt högt ljudande fläkten som är på för tillfället.

Så mitt första val hade varit ett Thermalright HR-03 GT, men den är rätt dyr. Så jag kollade runt och hittade Arctic Cooling Accelero Twin Turbo som verkar vara bra också.

Vilken verkar vara vettigast? Har ni ett annat förslag? Ska man rengöra med aceton och grejer?

Vad tycker ni här på forumet?:)

Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=441852 är väldigt populär. Sätt på en 120m så har du aktiv kylning.


signatur

B lup

Medlem

Jag tänkte försöka hålla mig passivt, för ljudnivåns skull. Men den kombinationen nu nämde lär iof inte höras speciellt mycket.

Medlem

Skulle också behöva nåt nytt... Har likande problem som du. I krävande spel varvar fläkten upp ganska mycket och låter en hel del.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Skulle också behöva nåt nytt... Har likande problem som du. I krävande spel varvar fläkten upp ganska mycket och låter en hel del.

Precis, men även när den står i idle låter den rätt mycket, har tvn och soffan bredvid, och suset från fläkten stör ibland när jag ser på film.

Medlem

Vid idle är den knäppt tyst faktiskt. Men vid spel som GTA IV så varavar den upp i 10 000 varv. (så känns det iaf). Den håller ju dock temperaturen för visso. Posta om du hittar nån bra kylning. Som kyler bra och är tyst. Nu har jag visserligen annat ati-kort. 5770 tror jag. Men det brukar finnas liknande till de flesta korten.

Medlem

Ska kolla in på det mer, men de jag listade ovan är ju bra lösningar.

1
Skriv svar