Pipande/tjutande från dator

Inaktiv
Pipande/tjutande från dator

Hejsan. Jag uppgraderade min dator nyligen. Och det piper från mitt nya nätagg. Precis som tinitus. Frusterande som tusan. Köpte dom här delarna.

AMD Phenom II X4 945
Quad Core, 3.0Ghz, AM3, 8MB, 95W, Boxed

Gigabyte GA-MA790X-UD3P, Socket-AM2+/AM3

Corsair TX 650W PSU

Resten från datorn

Asus radeon 4850 512mb DDR3 PCIE

4GB Ram pc6400 800mhz corsair

500gb Sata 3.5.

Det piper svin mycket när jag kör 3D View i ati tool. Jag får runt 1000-1200fps och ett högt pip. Och jag provade att ladda hem Crysis demot. Det piper när man ser på intro filmerna och i menyn samt på laddning bilden. Sen när jag spelar låter det ingenting. Och jag får inte heller några prestanda förluster heller. Det flöt bra nästan alla inställningar på very high förutom 1 som var på high. Så jag provade att testa mitt nya nätdel på en gammal dator och där var det helt tyst. Och i Ati tool. Jag fick runt 10-30fps. Så vad kan felet vara. Är nätagget som är fel, eller är det moderkortet. Och föresten så piper det exakt likadant som i denna video http://www.youtube.com/watch?v=C4d23F2jehQ

Mvh fredde.

Medlem

Låter uppenbarligen som ett fel på fläkten i nätaggregatet! Du får väl skicka tillbaks det?

Inaktiv

Antar att jag måste göra det Om det inte finns några andra lösningar.

Inaktiv

Okej. Jag ska skicka till baks det till komplett. Så hoppas bara att den nya jag får inte piper. Tack för hjålpen

Medlem

Ingen fara! Hoppas att det nya är bättre:)

Medlem

är du säker på att det är nätagg. ?
om svaret är ja, så bortse från detta inlägg


signatur

Google is your friend!!!

1
Skriv svar