Lovade ju lite mer skryt

Medlem
Lovade ju lite mer skryt

och här kommer det.

För någon månad eller så sedan så kontaktades jag av en författare/fotograf som hade i uppdrag att skriva en bok om självporträtt. Hon eller han (kan inte riktigt utröna könet på denne person då namnet är holländskt) hade stött på ett av mina självporträtt på Flickr och tyckte det kunde passa till boken. Jag fick lite papper att fylla i och hade även möjlighet att skicka in fler bilder som jag trodde kunde passa. Kravet var självklart att samtliga skulle vara självporträtt.

Jag tycker just självporträtt är rätt roligt och kan vara en utmaning rent tekniskt att få till. Det är ju svårt att få till fokusering och komposition rätt när man inte samtidigt kan stå och titta genom sökaren på kameran.

Så lite inspirerad av förfrågan tänkte jag att det var väl dags för ett nytt självporträtt a la 2012. Så här får ni ta del av det... (observera att jag nu gjort en vattenstämpel som får vara på lagom avstånd från något viktigt i bilden).

Snyggt va

Hur eller hur, efter några veckors tystnad så får jag papper från förlaget som jag ska skriva under och godkänna deras användande av mina bilder. Inte mindre än tre stycken har de valt ut. Om sen alla tre hamnar i den tryckta boken återstår ju att se, men jag är rätt övertygad om att de kommer välja någon av dem. Det är ett engelskt förlag och jag gissar att boken kommer lanseras först på engelska men att andra språk förhoppningsvis är på tapeten.

Jag ska som tack för hjälpen få ett eget exemplar, det utgår ingen annan betalning förutom att de skriver ut namn och en liten caption som jag skrivit till bilden. Rätt bra reklam!

Det får bli allt för i kväll.. nu är det film-time!

#blogg

Medlem
Lovade ju lite mer skryt

Snyggt tagen bild och snygg vattenstämpel. En sådan bild där enligt mig iaf vattenstämpeln faktiskt gör bilden en aning snyggare. Ger ett lite mer professionellt utseende ^^

Medlem

Snygg bild och snygg vattenstämpel!
Och ett stort grattis, hoppas boken blir intressant totalt också sen.

signatur
Medlem

Stort tack. Ja jag är faktiskt riktigt nöjd med vattenstämpeln eller logon eller vad man vill kalla det. Håller med om att den faktiskt kan höja en bild också just vad gäller att få det att kännas professionellt.

Boken hoppas jag verkligen blir bra! Håller alla tummar och tår!

1
Skriv svar