Xcom: Enemy Unknowns story hålls hemlig

Robot
Xcom: Enemy Unknowns story hålls hemlig

Historien och mycket av gameplayet i höstens Xcom-release är fortfarande ett dolt mysterium. "Jag har försökt hålla tillbaka spelet", säger lead-designern som hoppas överraska spelarna.

#xcom-enemy-unknown, #mass-effect


Xcom: Enemy Unknowns story hålls hemlig

Öh, med tanke på att det här är en nyversion så torde väl alla vi som spelat originalet ha en ganska god bild av vad vi ungefärligen kan vänta oss? För mycket nyheter eller nya inslag är inte direkt vitsen med en remake.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Öh, med tanke på att det här är en nyversion så torde väl alla vi som spelat originalet ha en ganska god bild av vad vi ungefärligen kan vänta oss? För mycket nyheter eller nya inslag är inte direkt vitsen med en remake.

Det kanske är en remake ala battlestar galactica stil, där story/karaktärer och mycket annat ändrades helt.

Fast kan inte säga att man saknade sista säsongen av orginal BSG. Tidsresor och flygande motorcyklar ? *cough* 70's *cough*

Medlem

Ah... okay... hemligt... så jag får väl gissa.... hmmm, kan det vara aliens som attackerar jorden och vi måste slå tillbaka? Ha en bas som vi kan bygga i? Sen vinner vi, liksom...

EDIT: Förbeställde givetvis!

Medlem
Skrivet av Wintermist:

EDIT: Förbeställde givetvis!

Varför känner du att vi måste veta det? Tycker du det ligger någon vikt i att du lagt en förbeställning?

Intressant...

Medlem
Skrivet av aleks:
Skrivet av Wintermist:

EDIT: Förbeställde givetvis!

Varför känner du att vi måste veta det? Tycker du det ligger någon vikt i att du lagt en förbeställning?

Intressant...

Varför inte? Jag var ju helt sarkastisk. Jag är givetvis ett fan från 18 år tillbaka, och fattar såklart vad spelet handlar om. Men men, vill du bli aggro så kör på om du känner dig stor.

Medlem

Originalet har ju spelats igenom ett par gånger.
Hoppas de lyckats skapa ett lika bra spel till.
Ge mig spelet nu....äh får väl spela lite till på originalet så länge

Medlem

Oavsett om man vet hur spelet kommer att sluta så ger ALLTID ett bra narrativ en bättre upplevelse totalt. Tycker det är en av de många delar av spelet som kommer att vara bättre än originalet.
12e Oktober känns bara så jäkla långt bort

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Ah... okay... hemligt... så jag får väl gissa.... hmmm, kan det vara aliens som attackerar jorden och vi måste slå tillbaka? Ha en bas som vi kan bygga i? Sen vinner vi, liksom...

EDIT: Förbeställde givetvis!

Vinner? Jag försökte spela UFO: Enemy Uknown på "Superhuman". Jag vann nog aldrig en enda gång... Jorden är nog tyvärr dödsdömd...

Medlem
Skrivet av Hjalle:

Originalet har ju spelats igenom ett par gånger.
Hoppas de lyckats skapa ett lika bra spel till.
Ge mig spelet nu....äh får väl spela lite till på originalet så länge

UFO:EU är helt klart en av spelhistoriens bästa spel. Skulle vilja installera det, men har det bara på diskett. Tyvärr ingen diskettenhet, vet inte om det skulle hjälpa på en modern dator som kör Win7...

Medlem
Skrivet av dalle:
Skrivet av Hjalle:

Originalet har ju spelats igenom ett par gånger.
Hoppas de lyckats skapa ett lika bra spel till.
Ge mig spelet nu....äh får väl spela lite till på originalet så länge

UFO:EU är helt klart en av spelhistoriens bästa spel. Skulle vilja installera det, men har det bara på diskett. Tyvärr ingen diskettenhet, vet inte om det skulle hjälpa på en modern dator som kör Win7...

Finns på Steam, kostar 5 euro och funkar hur fint som helst med Win7

Jag tror det handlar om zombies


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

"Mass Effect" är ett spel som saknar storyline.

Skrivet av RzrTrek:

"Mass Effect" är ett spel som saknar storyline.

OK, på Lördag?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Ah... okay... hemligt... så jag får väl gissa.... hmmm, kan det vara aliens som attackerar jorden och vi måste slå tillbaka? Ha en bas som vi kan bygga i? Sen vinner vi, liksom...

EDIT: Förbeställde givetvis!

Hehe, även om jag tycker du har rätt så är det ganska grundläggande tanke på alla Sci-fi spel / filmer som existerar
Det intressanta är inte själva huvudkonceptet, utan vad som finns i djupet av grundkonceptet.

Också förbeställt, inte spelat originalet så är riktigt taggad :).

Inaktiv

Låter bra, har själv undvikit att se mer än en preview osv för att inte få något spoila. Att upptäcka nya enheter, fiender och vapen är ju en del av spelet.

Nåja, 32 dagar kvar

Medlem

Kul om dom gör återberättelser av riktiga UFOn som besökt oss genom åren. Finns så många bevis på att dom varigt här, inte sett något UFO själv dock men vet dom finns bland oss.

Medlem
Skrivet av Salami:

Kul om dom gör återberättelser av riktiga UFOn som besökt oss genom åren. Finns så många bevis på att dom varigt här, inte sett något UFO själv dock men vet dom finns bland oss.

Vad menar du nu exakt?
ufo är ett begrepp på ej identifierat flygande föremål ?
dom flesta blir dock identifierade till slut.
är väll bara 1 - 2% som inte är identifierade.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Salami:

Kul om dom gör återberättelser av riktiga UFOn som besökt oss genom åren. Finns så många bevis på att dom varigt här, inte sett något UFO själv dock men vet dom finns bland oss.

Vad menar du nu exakt?
ufo är ett begrepp på ej identifierat flygande föremål ?
dom flesta blir dock identifierade till slut.
är väll bara 1 - 2% som inte är identifierade.

Tror han menar riktiga aliens? Men det är ju bara på låtsas.

Whatever happened to playing a hunch, Scully? The element of surprise, random acts of unpredictability? If we fail to anticipate the unforeseen or expect the unexpected in a universe of infinite possibilities, we may find ourselves at the mercy of anyone or anything that cannot be programmed, categorized or easily referenced.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Salami:

Kul om dom gör återberättelser av riktiga UFOn som besökt oss genom åren. Finns så många bevis på att dom varigt här, inte sett något UFO själv dock men vet dom finns bland oss.

Vad menar du nu exakt?
ufo är ett begrepp på ej identifierat flygande föremål ?
dom flesta blir dock identifierade till slut.
är väll bara 1 - 2% som inte är identifierade.

Tror han menar riktiga aliens? Men det är ju bara på låtsas.

Whatever happened to playing a hunch, Scully? The element of surprise, random acts of unpredictability? If we fail to anticipate the unforeseen or expect the unexpected in a universe of infinite possibilities, we may find ourselves at the mercy of anyone or anything that cannot be programmed, categorized or easily referenced.

Menar ju såklart utomjordingar. Vem tror du kör alla UFOn som snabbt vänder på himlen och ändrar riktning?

Alla rapporter etc kan inte vara förfalskade eller alla kidnappningar av Aliens i Fallout 3 skeppet.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Öh, med tanke på att det här är en nyversion så torde väl alla vi som spelat originalet ha en ganska god bild av vad vi ungefärligen kan vänta oss? För mycket nyheter eller nya inslag är inte direkt vitsen med en remake.

Inte svamla så - det här är ingen ren remake, och det har de heller inte haft som mål. (Flera baser? Nope. Luftstrider? Inte vad vi har kunnat utröna. Osv.)

Vad gäller storyn är det precis som Ferren säger; konceptet känner vi nog väl till - Aliens som vill åt något mänskligheten/planeten besitter, och således är de här och ställer till elände. Men snälla nån, man har väl ändå som spelare möjlighet att tänka lite djupare än så?

Funderade mången gång på vad grays motiv var och hur de olika utomjordiska raserna faktiskt hängde ihop, hur hierarkin såg ut o.s.v. Ufopedian i spelet förklarar lite grand, men mer sådant djup är guld värt - otroligt grymt att Firaxis faktiskt tänker på det och gömmer lite sådant.

Mass Effect har massvis med ytlig story som i princip slår dig i ansiktet så att du inte ska missa den - men bättre är det med spel som ex. Deus Ex-serien, där du faktiskt får gräva en hel del själv om du vill veta vad som verkligen pågår.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar