Förlora prylar du betalat för när du dör i The War Z

Medlem

signatur

God is dead

Medlem

Dom har skrivit lite fel i artikeln.....i spelets marketplace kan man köpa saker istället för att hitta dom ja, men man använder inte riktige pengar för det, man använder gold coins som man kan få genom att sälja stem cells. Det finns saker som man kan köpa för riktiga pengar men det är kläder och andra klädesplagg. Men dom sakerna tappar man alldrig

Medlem
Skrivet av Moxon:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av WibergarN:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av swordy:

ingen tvingar ju nån å köpa nåt för riktigt cash å ha i spelet så förstår inte vad folk klagar över. om ni är så jäkla hardcore så letar ni väll upp föremålen ingame å inte köper dom för riktigt pengar iaf? eller klagar ni för att ni inte är hardcore å kommer blåsa hundratals kr ingame för att slippa springa runt å leta saker?

Mitt stora problem med detta är att det kommer att blåsa folk på massa pengar helt i onödan. Sedan om de nu skulle lyckas blåsa folk på mycket pengar på detta sättet, kommer det att sprida sig till andra spel. Sedan är det på ritktigt dags att sluta spela spel på grund av att man inte har råd att spela dem.

"Blåsa folk på massa pengar helt i onödan"?
Som sagt, ingen tvingar någon att köpa saker för riktiga cash.
Plus, att dom som köper dessa items är medvetna om vad som kan hända.
Så jag fattar inte hur detta kommer blåsa folk på pengar....

Ganska simpelt man tar betalt för saker som inte har något riktigt monetärt värde, sedan tar man tillbaka de sakerna från kunden vid olykan att han dör. Det vill jag kalla blåsa folk på pengar, eller lura av dem pengarna eller vad man vill kalla det.

Kortfattat så tycker jag det är väldigt dålig stil av en spel utvecklare.

Dom tar ju inte ens tillbaka, läs igen vad som står. Du dör och andra kan ta det. Det försvinner inte i tomma intet efter du blir dödad, du verkar inte veta vad blåsa folk på pengar är.
Det står klart och tydligt men du väljer att bara läsa hälften, lägg ner och sluta lata dig genom läsning.

Huh, du menar för att någon annan kan lota mina saker gör det bättre eller? Nej det gör det inte snarare sämre, men jo jag läste även den biten.

Spelet bygger på att man ska smyga runt och klara sig, ett så kallat surival. Hur skulle det se ut om man fick behålla allt man hade i såna här spel? Du blir inte blåst, för hade du blivit blåst av dom hade dom inte ens förklarat hur det kommer funka. *facepalm*

Du betalar med riktiga pengar = du får ta det extra försiktigt för du har brukat från ditt eget konto

Du letar upp samma saker utan att behöva betala = Du behöver inte stå och gräma dig över att du kastat ut pengar på allt.

Det betyder alltså att du gör ditt eget val och har fått veta konsekvenserna av att snöra ut pengar, ska du gråta mer över det hela även fast jag och andra har förklarat för dig så låt bli att spela det då, eller spela och ge fan i att punga ut pengar.
Vad är det du inte fattar? Ska vi alla behöva bokstavera allt åt dig innan du ska få in det i skallen?

Håller med dig qun0. De var ju nån kille som efter guild wars 2 släpptes la ut en artikel där han förklarade kort och gott att TID=PENGAR. Tycker att alla som inte förstår sig på sånt kan kolla upp artikeln här på fz. Den lades upp för nån vecka sen..

Tid är inte = pengar, arbetstid kanske man kan säga är lika med pengar. Men på din fritid tjänar du inte pengar, och du gör de du vill med den tiden. Tycker man att det är dåligt sätt att spendera sin tid framför ett spel så man börjar påstå att det är pengar då kanske man skall göra något annat.

Medlem

Trist, synd att man inte får behålla prylarna ifall man köper dem Jag gillar att betala en 50lapp extra och äga alla snåla ungar som tjatar om Pay2Win, det passar mig utmärkt att betala för att vinna, känns så himla gött!!

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Moxon:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av WibergarN:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av swordy:

ingen tvingar ju nån å köpa nåt för riktigt cash å ha i spelet så förstår inte vad folk klagar över. om ni är så jäkla hardcore så letar ni väll upp föremålen ingame å inte köper dom för riktigt pengar iaf? eller klagar ni för att ni inte är hardcore å kommer blåsa hundratals kr ingame för att slippa springa runt å leta saker?

Mitt stora problem med detta är att det kommer att blåsa folk på massa pengar helt i onödan. Sedan om de nu skulle lyckas blåsa folk på mycket pengar på detta sättet, kommer det att sprida sig till andra spel. Sedan är det på ritktigt dags att sluta spela spel på grund av att man inte har råd att spela dem.

"Blåsa folk på massa pengar helt i onödan"?
Som sagt, ingen tvingar någon att köpa saker för riktiga cash.
Plus, att dom som köper dessa items är medvetna om vad som kan hända.
Så jag fattar inte hur detta kommer blåsa folk på pengar....

Ganska simpelt man tar betalt för saker som inte har något riktigt monetärt värde, sedan tar man tillbaka de sakerna från kunden vid olykan att han dör. Det vill jag kalla blåsa folk på pengar, eller lura av dem pengarna eller vad man vill kalla det.

Kortfattat så tycker jag det är väldigt dålig stil av en spel utvecklare.

Dom tar ju inte ens tillbaka, läs igen vad som står. Du dör och andra kan ta det. Det försvinner inte i tomma intet efter du blir dödad, du verkar inte veta vad blåsa folk på pengar är.
Det står klart och tydligt men du väljer att bara läsa hälften, lägg ner och sluta lata dig genom läsning.

Huh, du menar för att någon annan kan lota mina saker gör det bättre eller? Nej det gör det inte snarare sämre, men jo jag läste även den biten.

Spelet bygger på att man ska smyga runt och klara sig, ett så kallat surival. Hur skulle det se ut om man fick behålla allt man hade i såna här spel? Du blir inte blåst, för hade du blivit blåst av dom hade dom inte ens förklarat hur det kommer funka. *facepalm*

Du betalar med riktiga pengar = du får ta det extra försiktigt för du har brukat från ditt eget konto

Du letar upp samma saker utan att behöva betala = Du behöver inte stå och gräma dig över att du kastat ut pengar på allt.

Det betyder alltså att du gör ditt eget val och har fått veta konsekvenserna av att snöra ut pengar, ska du gråta mer över det hela även fast jag och andra har förklarat för dig så låt bli att spela det då, eller spela och ge fan i att punga ut pengar.
Vad är det du inte fattar? Ska vi alla behöva bokstavera allt åt dig innan du ska få in det i skallen?

Håller med dig qun0. De var ju nån kille som efter guild wars 2 släpptes la ut en artikel där han förklarade kort och gott att TID=PENGAR. Tycker att alla som inte förstår sig på sånt kan kolla upp artikeln här på fz. Den lades upp för nån vecka sen..

Tid är inte = pengar, arbetstid kanske man kan säga är lika med pengar. Men på din fritid tjänar du inte pengar, och du gör de du vill med den tiden. Tycker man att det är dåligt sätt att spendera sin tid framför ett spel så man börjar påstå att det är pengar då kanske man skall göra något annat.

Det var inte riktigt så jag menade. Tid = pengar på så sätt att jag kan antingen spendera tre timmar i ett spel och bli bättre på de rent spelmekaniskt sett, eller så kan jag betala 25kr och skippa de här med att lära mig ta hand om mig själv utan bandage. Se de såhär, du och din polare är ute på golfbanan, ni har lika handikap och samma förutsättningar förutom att din polare just köpt en ny driver som han slår längre med. ska du då ragea och lämna banan bara för att det är orättvist att han har annan utrustning? Väx upp


signatur

I have spoken..

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Mikrotransaktioner kommer ju floppa i det här spelet i alla fall

Säg inte det. Om man tappar allting när man dör lär priserna vara mycket låga.

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av WibergarN:

Helt sjukt hur vissa är sååå barnsliga.

När ett spel verkligen är Pay2win så klagar ni,
när ett spel som warZ inte är Pay2win, då klagar ni också...

Det här är FZ, här gnälls det alltid.

Det är dagens spelgeneration. Det blir bara värre och värre...

Jag skulle betala nästan vadsomhelst för att få spela spel som Battlefield 3 eller nu War Z (om det nu blir så bra det kan bli) med bara 25+ eller 30+ folk. Det skulle vara underbart.

Det blir det helt klart. Jag kommer ihåg när Star Trek Online kom ut och jag lirade med en fleet som var runt 25 och uppåt. Spelupplevelsen blev tiofaldigt mycket bättre, och helt ärligt så var det det som räddade hela spelet för mig.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Moxon:

Det var inte riktigt så jag menade. Tid = pengar på så sätt att jag kan antingen spendera tre timmar i ett spel och bli bättre på de rent spelmekaniskt sett, eller så kan jag betala 25kr och skippa de här med att lära mig ta hand om mig själv utan bandage. Se de såhär, du och din polare är ute på golfbanan, ni har lika handikap och samma förutsättningar förutom att din polare just köpt en ny driver som han slår längre med. ska du då ragea och lämna banan bara för att det är orättvist att han har annan utrustning? Väx upp

Väx upp? Undra det jag. Det är nog en helt annan sak om jag är på en golfbana och spelar golf och någon har bättre klubbor än mig. Det kan du inte riktigt jämnföra med att köpa saker i ett spel som inte har något riktigt värde som tillex par golfklubbor har.

Sedan att betala för saker som inte har något värde som du dessutom blir av med i spelet om du råkar dö. Sedan tappar du de pengar du har investerat i spelet, det är en väldigt dålig affär. Det är ju nästan som att köpa luft, och att sådana modeller sprider ut sig när det kommer till spel är väldigt oroväckande och en mycket dålig utveckling.

Det är däremot inte en fråga om att någon har bättre gear än mig det skiter jag fullständigt i minst sagt efter som det ändå inte är något värde i att ha bättre gear än någon i ett MMO.

Nä allt detta handlar om företags girighet och inget annat, fast å andra sidan är det de MMO i allmänhet handlar om idag ändå. Det är inte en fråga om att göra ett bra spel det är en fråga om att hålla kvar folk så länge som möjligt.

Medlem

Microtransaktioner i ett spel som det här? Visst man förlorar det om man dör, men vafan är det för survival spel om man kan betala sig till överlevnad. Tråkigt.

Medlem

Folk som påstår att detta är en DayZ klon behöver läsa lite...
The War Z har varit i utveckling längre än vad DayZ har varit, innan DayZ blev tillkännagivet t.om...

Hur kan det vara en klon om The War Z är "äldre" än DayZ?

Anser inget av dom vara en klon. De är olika spel, de har likheter. So the fuck what? Finns hundratals spel med likheter som ändå är olika. Sluta gnäll och spela det du gillar.

Själv väljer jag spelet jag tycker är bäst för mig, sen om det är en "klon" bryr jag inte mig om överhuvudtaget. Om det faktiskt är en klon, ja då är det kanske en bra klon. Om det är bra så är det bra.

Youtuber

Tänkte just på den

Finns ju även den första i den delen: http://www.youtube.com/watch?v=JUlhkTIzUa4

Skiter i vilket som var först, men det är så otroligt mycket runt WarZ som känns fel. Magkänsla helt enkelt.

De hade säkert en tanke på ett Zombie MMO, men sen kom Day Z och de startade i panik ett företag, reggade en hemsida (tror det var i typ mars), tog sin gamla motor och började stressbygga.

Känns lite som någon vill tjäna snabba pengar helt enkelt, men det återstå och se. Något köp blir det dock inte förens det gått kanske 6 mån (för att se om det fortf lever och är något och ha).


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Det är sällan ett bra tecken när nånting börja använda "billiga" knep.

Vadå du kommer troligtvis att vara mer rädd för att dö och att du kanske inte köper något eftersom du kan förlora det !

Inaktiv
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av WibergarN:

Helt sjukt hur vissa är sååå barnsliga.

När ett spel verkligen är Pay2win så klagar ni,
när ett spel som warZ inte är Pay2win, då klagar ni också...

Om WarZ inte hade varit Pay2Win, då skulle dom inte sålt ingame prylar till att börja med...

Hur blir spelet ett pay 2 win? Det enda du kunde köpa var lite mat, vatten, ammunition och sen var det något annat som inte utgjorde något speciellt.
Du måste verkligen lära dig läsa det som står här på denna sida om detta spel, och du måste ÄVEN lära dig vad pay 2 win och inte pay 2 win är.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Mikrotransaktioner kommer ju floppa i det här spelet i alla fall

Skrivet av Floffe:
Skrivet av WibergarN:
Skrivet av Floffe:

Vilken skamlös DayZ-kopia. Allt från indikatorer till logga.

"The design and idea for The War Z has been in place for a couple of years - we only just started developing the specific features for the game in the past year."

"WarZ was in development long before DayZ .... Linger is also another game to look out for which genuinely was in production before Day Z"

Ta reda på lite fakta innan du kallar WarZ för en skamlös DayZ-kopia.

Det stämmer inte. De har gjort om spelet till att likna DayZ efter dess succé.

Skrivet av izayoi:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av WibergarN:

Helt sjukt hur vissa är sååå barnsliga.

När ett spel verkligen är Pay2win så klagar ni,
när ett spel som warZ inte är Pay2win, då klagar ni också...

Det här är FZ, här gnälls det alltid.

Det är dagens spelgeneration. Det blir bara värre och värre...

Jag skulle betala nästan vadsomhelst för att få spela spel som Battlefield 3 eller nu War Z (om det nu blir så bra det kan bli) med bara 25+ eller 30+ folk. Det skulle vara underbart.

Hear.. hear.. Socialt handikappade snorvalpar som tar ut sin frustration i spelen för de kan inte IRL. "Jag är ett jävla emo som inte kan dela sandlåda med andra så mår inte jag bra så skall fan inte ni må bra heller.."


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Moxon:

Det var inte riktigt så jag menade. Tid = pengar på så sätt att jag kan antingen spendera tre timmar i ett spel och bli bättre på de rent spelmekaniskt sett, eller så kan jag betala 25kr och skippa de här med att lära mig ta hand om mig själv utan bandage. Se de såhär, du och din polare är ute på golfbanan, ni har lika handikap och samma förutsättningar förutom att din polare just köpt en ny driver som han slår längre med. ska du då ragea och lämna banan bara för att det är orättvist att han har annan utrustning? Väx upp

Väx upp? Undra det jag. Det är nog en helt annan sak om jag är på en golfbana och spelar golf och någon har bättre klubbor än mig. Det kan du inte riktigt jämnföra med att köpa saker i ett spel som inte har något riktigt värde som tillex par golfklubbor har.

Sedan att betala för saker som inte har något värde som du dessutom blir av med i spelet om du råkar dö. Sedan tappar du de pengar du har investerat i spelet, det är en väldigt dålig affär. Det är ju nästan som att köpa luft, och att sådana modeller sprider ut sig när det kommer till spel är väldigt oroväckande och en mycket dålig utveckling.

Det är däremot inte en fråga om att någon har bättre gear än mig det skiter jag fullständigt i minst sagt efter som det ändå inte är något värde i att ha bättre gear än någon i ett MMO.

Nä allt detta handlar om företags girighet och inget annat, fast å andra sidan är det de MMO i allmänhet handlar om idag ändå. Det är inte en fråga om att göra ett bra spel det är en fråga om att hålla kvar folk så länge som möjligt.

säger bara att artikeln förklarade dedär jättebra, något som jag tydligen inte klarade av. men fuck it. varför diskutera skiten överhuvudtaget? vad man än skriver kommer man få 8 pers emot sig,
Ill never fucking defend anything on the internet again.
fuck out


signatur

I have spoken..

Medlem

Initiativet har ju sina för- och nackdelar. Nog förstår jag att folk kommer känna sig besvikna om de dör, men samtidigt så förespåkar detta att använda in-game money vilket gör att pay2win faktorn (som många vanligtvis brukar klaga på) minskar. Jag är positiv till detta!

Medlem
Skrivet av eXine:

Initiativet har ju sina för- och nackdelar. Nog förstår jag att folk kommer känna sig besvikna om de dör, men samtidigt så förespåkar detta att använda in-game money vilket gör att pay2win faktorn (som många vanligtvis brukar klaga på) minskar. Jag är positiv till detta!

Så länge det inte är riktiga pengar är det en väldigt bra sak, mera perma death i MMO skulle göra spelen bättre. Framför allt i MMORPG

Medlem

Mycket snack om pay2win och giriga företag. Men om ingen betalar de giriga företagen utan bara förväntar sig att få allt gratis så tar det inte lång tid innan vi får sitta i vardagsrummet och spela fia med knuff igen.

Inte dumt det heller å andra sidan!

Medlem
Skrivet av WibergarN:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av WibergarN:

Helt sjukt hur vissa är sååå barnsliga.

När ett spel verkligen är Pay2win så klagar ni,
när ett spel som warZ inte är Pay2win, då klagar ni också...

Om WarZ inte hade varit Pay2Win, då skulle dom inte sålt ingame prylar till att börja med...

Det är ju fortfarande inte Pay2win... dom köper mat/vatten/kläder, inte vapen elr liknande. Förstår inte hur det kan vara Pay2win när dom inte får något övertag?

Man får väl ett övertag gentemot dom som måste hitta skiten eller? Är inte mat och vatten en nödvändighet i spelet?

Medlem

Jag önskar jag hade mer popcorn.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av WibergarN:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av WibergarN:

Helt sjukt hur vissa är sååå barnsliga.

När ett spel verkligen är Pay2win så klagar ni,
när ett spel som warZ inte är Pay2win, då klagar ni också...

Om WarZ inte hade varit Pay2Win, då skulle dom inte sålt ingame prylar till att börja med...

Det är ju fortfarande inte Pay2win... dom köper mat/vatten/kläder, inte vapen elr liknande. Förstår inte hur det kan vara Pay2win när dom inte får något övertag?

Man får väl ett övertag gentemot dom som måste hitta skiten eller? Är inte mat och vatten en nödvändighet i spelet?

Jo, det är en nödvändighet i spelet..
Men mat & vatten kommer vara det enklaste att hitta. Vilket det varit i DayZ också när jag kört det så nope, för mig är det inget övertag alls!

Medlem
Skrivet av WibergarN:

Helt sjukt hur vissa är sååå barnsliga.

När ett spel verkligen är Pay2win så klagar ni,
när ett spel som warZ inte är Pay2win, då klagar ni också...

Känns lite annorlunda nu i perspektiv kanske?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

123
Skriv svar