American McGee avslöjar nytt actionrollspel

Robot
American McGee avslöjar nytt actionrollspel

Spana in Akaneiro och regga dig för den stängda betan!

#spicy-horse, #akaneiro-demon-hunters


Medlem
American McGee avslöjar nytt actionrollspel

Diablo meets Okami?

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Diablo meets Okami?

Och American McGees Alice?

Såg riktigt lovande ut!

Mini Ninjas - The Sequel


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

älskar verkligen American McGee! Det här ska det fixas beta till!!!!


signatur

äldre än dig!

Skrivet av Nightportier:

älskar verkligen American McGee! Det här ska det fixas beta till!!!!

Du har väl spelat "Alice - Madness Returns". Ett höjdarspel på alla sätt och vis.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Nightportier:

älskar verkligen American McGee! Det här ska det fixas beta till!!!!

Du har väl spelat "Alice - Madness Returns". Ett höjdarspel på alla sätt och vis.

jorå.. varvat 3ggr... saknar endast ett minne och ett radularum för fulll pott.. sen har vi tatuerat högerarm med concept art från spelet.. nightportier på gaddat.se


signatur

äldre än dig!

Skrivet av Nightportier:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Nightportier:

älskar verkligen American McGee! Det här ska det fixas beta till!!!!

Du har väl spelat "Alice - Madness Returns". Ett höjdarspel på alla sätt och vis.

jorå.. varvat 3ggr... saknar endast ett minne och ett radularum för fulll pott.. sen har vi tatuerat högerarm med concept art från spelet.. nightportier på gaddat.se

Jag fick full pott på alla vapen, men hittade inte alla hemligheter. Det får bli nästa spelomgång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Musiken känns nästan tagen ur första uppdraget i Japan från NOLF2. Väääldigt lik.

Spelet såg dock rätt okay ut.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Har ni inte skrivit om det här spelet innan? Eller var det bara rykten då?

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Nightportier:

älskar verkligen American McGee! Det här ska det fixas beta till!!!!

Du har väl spelat "Alice - Madness Returns". Ett höjdarspel på alla sätt och vis.

jorå.. varvat 3ggr... saknar endast ett minne och ett radularum för fulll pott.. sen har vi tatuerat högerarm med concept art från spelet.. nightportier på gaddat.se

Jag fick full pott på alla vapen, men hittade inte alla hemligheter. Det får bli nästa spelomgång.

Jag tyckte Madness Returns var en besvikelse. För mycket repitition och storyn kändes helt ljummen. Men jag har kikat i deras artbook och de sakerna de ville ha med men inte kunde p.g.a strikt deadline... oh dayumn. Ni borde kolla upp det nån gång.

Skrivet av jonis:

Musiken känns nästan tagen ur första uppdraget i Japan från NOLF2. Väääldigt lik.

Spelet såg dock rätt okay ut.

Jag hade gett 1000:- för ett nytt äventyr med Cate Archer. Kul att någon minns det


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av jonis:

Musiken känns nästan tagen ur första uppdraget i Japan från NOLF2. Väääldigt lik.

Spelet såg dock rätt okay ut.

Jag hade gett 1000:- för ett nytt äventyr med Cate Archer. Kul att någon minns det

Samma här!

Nu börjar vi snacka Kickstarter. Det borde finnas en insamlingsmodell för fans att starta upp och därigenom visa intresse, när utvecklaren eller IP-hållaren inte tar initiativet.

Varken The Operative (NOLF) eller NOLF2 finns att få tag i digitalt. De är som bortblåsta.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skrivet av jonis:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av jonis:

Musiken känns nästan tagen ur första uppdraget i Japan från NOLF2. Väääldigt lik.

Spelet såg dock rätt okay ut.

Jag hade gett 1000:- för ett nytt äventyr med Cate Archer. Kul att någon minns det

Samma här!

Nu börjar vi snacka Kickstarter. Det borde finnas en insamlingsmodell för fans att starta upp och därigenom visa intresse, när utvecklaren eller IP-hållaren inte tar initiativet.

Varken The Operative (NOLF) eller NOLF2 finns att få tag i digitalt. De är som bortblåsta.

Japp, jag vet. Har kollat, detsamma gäller de gamla Star Trek-spelen. Jag menar, Star Trek - Elite Force 1 & 2 var ju grymma.

Jag har som tur är kvar mina originalskivor till NOFL 1 & 2 + en "special edition" som jag hittade på en loppis för 5 kronor som innehöll en extra CD med musik från spelet. Kul att ha.

Det släpptes också en budgetvariant med första NOFL med ett extra uppdrag, har du spelat det? Cate gör kaos på fulingar i en Vulkan om jag inte minns fel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Japp, jag vet. Har kollat, detsamma gäller de gamla Star Trek-spelen. Jag menar, Star Trek - Elite Force 1 & 2 var ju grymma.

Ja! Håller med fullständigt, suveräna båda två.

Det finns ett gäng titlar som verkligen är kluriga att få tag på idag, speciellt digitalt. Vissa skulle dessutom må bra av en liten update som gör de mindre buggiga i dagens OS.

De jag saknar mest är nog: NOLF1/2, ST Elite Force 1/2, Prey och System Shock 2.

Måste nästan trycka in en optisk enhet i burken så man kan installera de gamla fysiska exemplaren igen annars.

Skrivet av walter_iego:

Jag har som tur är kvar mina originalskivor till NOFL 1 & 2 + en "special edition" som jag hittade på en loppis för 5 kronor som innehöll en extra CD med musik från spelet. Kul att ha.

Definitivt!

Skrivet av walter_iego:

Det släpptes också en budgetvariant med första NOFL med ett extra uppdrag, har du spelat det? Cate gör kaos på fulingar i en Vulkan om jag inte minns fel.

Åh fan, det har jag inte spelat. Körde dock Contract J.A.C.K. som faktiskt var betydligt mer underhållande än recensionerna antydde.

Sorry for derailing the thread!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Yes, sorry med. Vi kunde tydligen inte låta bli.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av walter_iego:

Japp, jag vet. Har kollat, detsamma gäller de gamla Star Trek-spelen. Jag menar, Star Trek - Elite Force 1 & 2 var ju grymma.

Ja! Håller med fullständigt, suveräna båda två.

Det finns ett gäng titlar som verkligen är kluriga att få tag på idag, speciellt digitalt. Vissa skulle dessutom må bra av en liten update som gör de mindre buggiga i dagens OS.

De jag saknar mest är nog: NOLF1/2, ST Elite Force 1/2, Prey och System Shock 2.

Måste nästan trycka in en optisk enhet i burken så man kan installera de gamla fysiska exemplaren igen annars.

Skrivet av walter_iego:

Jag har som tur är kvar mina originalskivor till NOFL 1 & 2 + en "special edition" som jag hittade på en loppis för 5 kronor som innehöll en extra CD med musik från spelet. Kul att ha.

Definitivt!

Skrivet av walter_iego:

Det släpptes också en budgetvariant med första NOFL med ett extra uppdrag, har du spelat det? Cate gör kaos på fulingar i en Vulkan om jag inte minns fel.

Åh fan, det har jag inte spelat. Körde dock Contract J.A.C.K. som faktiskt var betydligt mer underhållande än recensionerna antydde.

Sorry for derailing the thread!

Visst är det tråkigt att det är så svårt att få tag i bl.a dom gamla klassikerna som nämnts tidigare här. Personligen tror jag dom skulle sälja en hel del även idag - dels till folk som missat dom och vill köra dom äldre spel som fick bra betyg när det begav sig, men också folk som vill spela om sina gamla favoriter igen eller kanske bara vill ha dom i sin digitala spelsamling för en billig peng.

Naturligvis skulle dom inte sälja som nya titlar, men det är ju inte mycket kostnader medfört i att släppa ett spel för digital DL och troligtvis inte så mycket bekymmer att fixa så dom lirar bra med moderna OS i dom flesta fallen.

Men det är ju spel som är släppta före digital DL och troligtvis är det en massa "rättighetsskit" med äldre IPs ( developers och publishers/uppköp och nedläggningar ) involverat i att återutge dom idag.
( läs: dom kan inte bestämma sig hur dom skall dela upp pengarna - så spelarna blir lidande )

Angående ämnet i tråden så har ju American McGee gjort intressanta spel tidigare, men för mig ser inte detta så värst intressant ut. Spel som spelas i webbläsaren får inte mig så särskilt hypad, även om det självklart kan bli bra.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

TryNotD[oo]: Jag tror du har helt rätt, och jag håller med!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar