DayZ kan komma till konsol

Robot

"Korkat att inte prova", säger Bohemia om planerna på att släppa pc-exklusiviteten.

#dayz, #arma-2, #minecraft, #bohemia-interactive

Medlem

Tror inte detta kommer gå, delvis för att FoV'n är för liten, att du säkert kommer bli flankad efter 10 min av en zombie som står snett framför dig..

och en annan poäng att spelet kräver bra kommunikation vilket konsolspel aldrig har, även om de har in game voice chat, sitter alltid en tolvåring med astma å skriker eller grymtar.

Ska de fixa detta så ska de bli till PS4 eller 720, annars är det ingen idé imo.

Medlem
Medlem

Känns som att en kontroll till konsoler inte kommer ha tillräckligt med knappar för arma2?

Medlem

hur är det med max antal online spelare till (denna generations) konsoler? ligger inte den på typ 32?

om det någonsin kommer till PS3 eller x360 borde mappen vara bra mycket mindre

Medlem
Skrivet av Ro'NiN:

hur är det med max antal online spelare till (denna generations) konsoler? ligger inte den på typ 32?

ConanOnline finns till konsol, tror nog det är lite mer spelare än 32

Medlem

Kul att dom vill satsa mainstream-folket med ett hardcore-spel som DayZ.

Men, som dom säger, det är värt ett försök. Då får dom dock hitta på någon väldigt bra lösning för kontrollerna, för jag skulle aldrig någonsin klara av att spela ett sånt här spel med handkontroll. Till och med med mus och tangentbord kan jag tycka att det är mycket att hålla reda på.

Skönt i alla fall att dom inte kastar sig ut på konsolvattnet direkt, utan satsar på att göra klart PC-versionen först. Sedan om det blir något att hänga i granen (nästa år kanske?) får vi väl se helt enkelt.

signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

"Jan Kunt".

signatur

Kanelbulle

Medlem

Var det bara jag som reagerade på namnet Jan KUNT?

Inaktiv

Behöves bara en lite små bantad version som är lätt att ladda ner och en förbättrat inventory system. Hoppas de väntar på nästa motor innan de försöker nåt. Men kan redan se skrikande barn framför sin xbox.

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Operation Flashpoint kom ju till Xbox, så why not? Sen om Bohemia tror att de kan tjäna pengar på en konsolversion så är det jättetrevligt, de förtjänar all vinst de kan göra. Så kan de stoppa in den i utvecklingen av mer grymma pc-spel

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ro&amp;#039;NiN:

ConanOnline finns till konsol, tror nog det är lite mer spelare än 32

Jag kollade lite efter den - men jag hittar faktiskt ingenstans där det står hur många spelare det är på en Conan Online server till ps3. Vart ser man det?

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tack vare Dean Hall har nu bohemia minst dubblerat sin inkomst 5 år framåt.

Bohemias första tanke: Jävla pirater, vi börjar med att klaga på det!!! Fy fan pirater!

Medlem

Greed is what gets people killed.

Medlem
Skrivet av Ro&#039;NiN:

MAG till PS3 är ett FPS i CoD/Battlefield stuk som klarar 256 spelare.

Inaktiv

Lite väl för tidigt att prata om konsoler? Gör som Minecraft... uppdatera det och fixa till det på PC innan ni släpper det på andra versioner!

Finns väl risker med att släppa det till konsol tidigt dvs..att PC glöms bort!

Låter som en riktigt sund idé. Om de lyckas med att få Dayz att slå även på konsolmarknaden så kommer de bli rika som troll, minst sagt.

Medlem

Sålänge det inte innebär en dålig konsolport till PC så varför inte?

Medlem

Battlefield 3 anyone?

signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

KoP
Medlem
Skrivet av sanktas:

Känns som att en kontroll till konsoler inte kommer ha tillräckligt med knappar för arma2?

Du har 20 olika knapp kombinationer som går att få till på en Xbox kontroller. Borde väl vara tillräckligt?

Du har A, B, X, Y knapparna. Höger bumper & trigger. Vänster bumper & trigger. En nedtryckningbart styrpinne till höger och likaså på den vänstra styrpinnen. Sen ett styrkorst med 8 olika directions som ofta används till att assigna funktioner som byte av vapen m.m. Och så en selectknapp och en starknapp.

Angående DayZ på konsol. Kör i vind. Skulle lätt köpa det.

Medlem

Ojojoj om denne Jan Kunt någonsin åker till England...

Inaktiv

Tillåt mig att skratta? hahahaha, det var allt.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Låter som en riktigt sund idé. Om de lyckas med att få Dayz att slå även på konsolmarknaden så kommer de bli rika som troll, minst sagt.

Yay och när dem blivigt rika kan dem nästa gång fokusera på att göra multiplatformspel, för vi vet ju alla hur bra det brukar sluta! ;D....

Medlem

hur ska det gå för alla stackars konsoll nissar utan auto aim

och till dig som sa att mag hade stöd för 256 pers, ja det stämmer ju iofs men spelet laggade ju sönder när det vart många spelare

Medlem

De vill väl kränga så många spel som möjligt antar jag.
Men frågan är hur blir det med kvalitet?

Fixa PC först och sedan kan konsol nissarna få sitt.

signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Tror inte detta kommer gå, delvis för att FoV&#039;n är för liten, att du säkert kommer bli flankad efter 10 min av en zombie som står snett framför dig..

och en annan poäng att spelet kräver bra kommunikation vilket konsolspel aldrig har, även om de har in game voice chat, sitter alltid en tolvåring med astma å skriker eller grymtar.

Ska de fixa detta så ska de bli till PS4 eller 720, annars är det ingen idé imo.

Vad yrar du om egentligen?
Är det färre "kids med astma" som lirar ps4 eller 720?
Kommer fov att vara annurlunda i nästa generations konsoler?

Eller glömde du bara dricka morgonkoppen kaffe innan du svamlade fram det här?

On topic, det är härligt när utvecklare vågar ta lite risker.
Antingen går det ju på röven eller så blire skitbra, men vi får hoppas på det senare.
Sedan är det ju nice om våra gamingbröder på konsol också får prova dayz

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Vad yrar du om egentligen?
Är det färre "kids med astma" som lirar ps4 eller 720?
Kommer fov att vara annurlunda i nästa generations konsoler?

Eller glömde du bara dricka morgonkoppen kaffe innan du svamlade fram det här?

On topic, det är härligt när utvecklare vågar ta lite risker.
Antingen går det ju på röven eller så blire skitbra, men vi får hoppas på det senare.
Sedan är det ju nice om våra gamingbröder på konsol också får prova dayz

Jag tror du missade morgonkaffet.

FoV kommer vara annorlunda de första 2 åren till nästa generation konsol, CoD4 på Xbox360 hade faktiskt 80 FoV(kan ha varit 85, PC hade det i alla fall), nu är de enda ner på 55 med MW3.

Förhoppningsvis så kommer 720 och PS4 ha bättre kommunikation.. vet inte hur, men jag hoppas.
jag har inte spelat online på mitt 360 sedan 2010 tror jag, men det jag kommer ihåg är att ljudkvalitén på micen är jättedålig.

Skulle vara trevligt om program som Teamspeak eller ventrilo kom till konsol, vet att 360 har privatchat men det är ju inget att hurra över, man kanske vill sitta en hel klan på samma ställe liksom och kunna hoppa fram och tillbaka i olika kanaler

- Kan även tillägga att dagens konsoler är jobbiga att navigera på, sedan är konsolen i sig begränsad av kontrollerna, behöver bättre och mer effektiva kontroller.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Lite väl för tidigt att prata om konsoler? Gör som Minecraft... uppdatera det och fixa till det på PC innan ni släpper det på andra versioner!

Finns väl risker med att släppa det till konsol tidigt dvs..att PC glöms bort!

Läs snälla
– DayZ drivs av pc-utvecklingen och det styrs av den. Och, när vi kommit till en bestämd punkt gör vi en Mac-, 360- och PS3-version.

CFW
Medlem

tagline: vore korkat att pröva

Medlem

Har hört från en kompis att det går att spela Arma2 på pc med en 360 kontroll så då är det ju inte så svårt att porta?

12
Skriv svar