DayZ kan komma till konsol
"Korkat att inte prova", säger Bohemia om planerna på att släppa pc-exklusiviteten.
#dayz, #arma-2, #minecraft, #bohemia-interactive
Tror inte detta kommer gå, delvis för att FoV'n är för liten, att du säkert kommer bli flankad efter 10 min av en zombie som står snett framför dig..
och en annan poäng att spelet kräver bra kommunikation vilket konsolspel aldrig har, även om de har in game voice chat, sitter alltid en tolvåring med astma å skriker eller grymtar.
Ska de fixa detta så ska de bli till PS4 eller 720, annars är det ingen idé imo.
Kul att dom vill satsa mainstream-folket med ett hardcore-spel som DayZ.
Men, som dom säger, det är värt ett försök. Då får dom dock hitta på någon väldigt bra lösning för kontrollerna, för jag skulle aldrig någonsin klara av att spela ett sånt här spel med handkontroll. Till och med med mus och tangentbord kan jag tycka att det är mycket att hålla reda på.
Skönt i alla fall att dom inte kastar sig ut på konsolvattnet direkt, utan satsar på att göra klart PC-versionen först. Sedan om det blir något att hänga i granen (nästa år kanske?) får vi väl se helt enkelt.
Behöves bara en lite små bantad version som är lätt att ladda ner och en förbättrat inventory system. Hoppas de väntar på nästa motor innan de försöker nåt. Men kan redan se skrikande barn framför sin xbox.
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
hur är det med max antal online spelare till (denna generations) konsoler? ligger inte den på typ 32?
om det någonsin kommer till PS3 eller x360 borde mappen vara bra mycket mindre
ConanOnline finns till konsol, tror nog det är lite mer spelare än 32
Jag kollade lite efter den - men jag hittar faktiskt ingenstans där det står hur många spelare det är på en Conan Online server till ps3. Vart ser man det?
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Känns som att en kontroll till konsoler inte kommer ha tillräckligt med knappar för arma2?
Du har 20 olika knapp kombinationer som går att få till på en Xbox kontroller. Borde väl vara tillräckligt?
Du har A, B, X, Y knapparna. Höger bumper & trigger. Vänster bumper & trigger. En nedtryckningbart styrpinne till höger och likaså på den vänstra styrpinnen. Sen ett styrkorst med 8 olika directions som ofta används till att assigna funktioner som byte av vapen m.m. Och så en selectknapp och en starknapp.
Angående DayZ på konsol. Kör i vind. Skulle lätt köpa det.
Låter som en riktigt sund idé. Om de lyckas med att få Dayz att slå även på konsolmarknaden så kommer de bli rika som troll, minst sagt.
Yay och när dem blivigt rika kan dem nästa gång fokusera på att göra multiplatformspel, för vi vet ju alla hur bra det brukar sluta! ;D....
Tror inte detta kommer gå, delvis för att FoV'n är för liten, att du säkert kommer bli flankad efter 10 min av en zombie som står snett framför dig..
och en annan poäng att spelet kräver bra kommunikation vilket konsolspel aldrig har, även om de har in game voice chat, sitter alltid en tolvåring med astma å skriker eller grymtar.
Ska de fixa detta så ska de bli till PS4 eller 720, annars är det ingen idé imo.
Vad yrar du om egentligen?
Är det färre "kids med astma" som lirar ps4 eller 720?
Kommer fov att vara annurlunda i nästa generations konsoler?
Eller glömde du bara dricka morgonkoppen kaffe innan du svamlade fram det här?
On topic, det är härligt när utvecklare vågar ta lite risker.
Antingen går det ju på röven eller så blire skitbra, men vi får hoppas på det senare.
Sedan är det ju nice om våra gamingbröder på konsol också får prova dayz
Vad yrar du om egentligen?
Är det färre "kids med astma" som lirar ps4 eller 720?
Kommer fov att vara annurlunda i nästa generations konsoler?
Eller glömde du bara dricka morgonkoppen kaffe innan du svamlade fram det här?
On topic, det är härligt när utvecklare vågar ta lite risker.
Antingen går det ju på röven eller så blire skitbra, men vi får hoppas på det senare.
Sedan är det ju nice om våra gamingbröder på konsol också får prova dayz
Jag tror du missade morgonkaffet.
FoV kommer vara annorlunda de första 2 åren till nästa generation konsol, CoD4 på Xbox360 hade faktiskt 80 FoV(kan ha varit 85, PC hade det i alla fall), nu är de enda ner på 55 med MW3.
Förhoppningsvis så kommer 720 och PS4 ha bättre kommunikation.. vet inte hur, men jag hoppas.
jag har inte spelat online på mitt 360 sedan 2010 tror jag, men det jag kommer ihåg är att ljudkvalitén på micen är jättedålig.
Skulle vara trevligt om program som Teamspeak eller ventrilo kom till konsol, vet att 360 har privatchat men det är ju inget att hurra över, man kanske vill sitta en hel klan på samma ställe liksom och kunna hoppa fram och tillbaka i olika kanaler
- Kan även tillägga att dagens konsoler är jobbiga att navigera på, sedan är konsolen i sig begränsad av kontrollerna, behöver bättre och mer effektiva kontroller.
Lite väl för tidigt att prata om konsoler? Gör som Minecraft... uppdatera det och fixa till det på PC innan ni släpper det på andra versioner!
Finns väl risker med att släppa det till konsol tidigt dvs..att PC glöms bort!
Läs snälla
– DayZ drivs av pc-utvecklingen och det styrs av den. Och, när vi kommit till en bestämd punkt gör vi en Mac-, 360- och PS3-version.