Nytt Monster Hunter till Wii U och 3DS

Robot
Nytt Monster Hunter till Wii U och 3DS

I mars nästa år släpps Monster Hunter 3 Ultimate till Wii U och 3DS.

#monster-hunter-3-ultimate, #capcom


Medlem
Nytt Monster Hunter till Wii U och 3DS

Tjoho!

Älskar Monsterhunter serien

Synd dock att jag inte kommer ha råd med något WiiU på ett bra tag...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Caaaaaapcom, varför väljer de alltid den platform med lägst prestandard när de gjör nya konsol monhun spel. Är grafikdelen av deras spelmotor helt utan dokumentation så ingen vågar gjöra större uppdateringar ?

Ps3'an blev inställt och de gick till psp, sen fick vi i princip samma spel +undervattens segment till wii, och nu går de till 3ds/wiiu.

(MonHun Frontier räknas inte då vi antagligen aldrig lär se det i eu/us)

Jag vill ju spela MonHun med 1080p+ / 2048x2048 texturer och vr headset :(.

Medlem

Varför?
Capcom, jag ber er. Sluta vara japanska för ett ögonblick och ge oss 1. Monster hunter på alla plattformar samt 2. MONSTER HUNTER MMO!!

Medlem

Kan inte göra något annat än att säga det som redan sagts en gång till. Jag är ett gigantiskt Monster Hunter fan och har spelat det sedan PS2 versionerna. Tycker de är fantastiskt bra, men jag kan inte riktigt få ihop i mitt huvud varför de gör de val de gör med den här serien vad gäller plattformsval.

Jag kanske skaffar en Wii U på grund av det här, det är flera spel på konsolen som ser riktigt lovande ut (Nytt MH, Baynoetta 2, Zombie U, nytt Zelda osv) men faktum kvarstår att jag egentligen inte vill ha en Wii U. Konsolen i sig intresserar inte mig alls.

Medlem

Tror ju att MH serien kan komma till wii och wiiu just pågrund av att just nintendo är störst i Asien och där är också Monster Hunter-spelen mer populära än i västvärlden. Det här är rena spekulationer dock, men vad jag kommer ihåg så har wii sålt betydligt bättre än både PS3 och främst Xbox360 i Japan och Sydkorea där de här spelen är överväldigande populära.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Kan inte göra något annat än att säga det som redan sagts en gång till. Jag är ett gigantiskt Monster Hunter fan och har spelat det sedan PS2 versionerna. Tycker de är fantastiskt bra, men jag kan inte riktigt få ihop i mitt huvud varför de gör de val de gör med den här serien vad gäller plattformsval.

Jag kanske skaffar en Wii U på grund av det här, det är flera spel på konsolen som ser riktigt lovande ut (Nytt MH, Baynoetta 2, Zombie U, nytt Zelda osv) men faktum kvarstår att jag egentligen inte vill ha en Wii U. Konsolen i sig intresserar inte mig alls.

Märkligt resonemang?!? Med tanke på att du är intresserad av av en drös spel så låter det onekligen som du ÄR intresserad. Sen undrar jag lite över hur en konsoll ens skulle kunna vara intressant oavsett märke? Det är ju spelen som gör konsollen...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Cliffie:

Kan inte göra något annat än att säga det som redan sagts en gång till. Jag är ett gigantiskt Monster Hunter fan och har spelat det sedan PS2 versionerna. Tycker de är fantastiskt bra, men jag kan inte riktigt få ihop i mitt huvud varför de gör de val de gör med den här serien vad gäller plattformsval.

Jag kanske skaffar en Wii U på grund av det här, det är flera spel på konsolen som ser riktigt lovande ut (Nytt MH, Baynoetta 2, Zombie U, nytt Zelda osv) men faktum kvarstår att jag egentligen inte vill ha en Wii U. Konsolen i sig intresserar inte mig alls.

Märkligt resonemang?!? Med tanke på att du är intresserad av av en drös spel så låter det onekligen som du ÄR intresserad. Sen undrar jag lite över hur en konsoll ens skulle kunna vara intressant oavsett märke? Det är ju spelen som gör konsollen...

Nja, det är väll snarare det att jag över lag inte varit så imponerad av någon utav Nintendos konsoler sedan 64 mer eller mindre. Tyckte både Wii och GC var lite sådär och jag är inte heller imponerad över hur Nintendo tar hand om sina hardcore fans (dvs inte alls mer eller mindre), och att lita på att 3e parter ska släppa massor med intressanta spel till konsolen (oavsett hur det ser ut till launch) vet jag inte riktigt om jag vågar med tanke på hur det har varit de 3 senaste generationerna. Ut över det så har vi även den nya handkontrollen som enligt mig känns väldigt mycket som en gimmick och jag har lite svårt att se vad som är så fantastiskt med den. Sist men inte minst så har vi konsolens specs som, för en sprillans ny konsol, inte är speciellt höga tyvärr heller.

Men visst förstår jag helt klart vad du menar, det är helt klart spelen som gör konsolen och jag hoppas definitivt att det här blir konsolen som bryter Nintendo-mönstret av att vara en maskin du köper enbart för att kunna spela Zelda/Metroid/Mario... det återstår att se.

Medlem

Tri är underbart för mig, mitt första Monster Hunter spel och ser fram emot nästa del. Blir väl ett Wii U bara för det här och Bayonetta 2.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar