Mer end game i nästa Diablo III-uppdatering

Robot
Mer end game i nästa Diablo III-uppdatering

Version 1.05 bjuder på omgjorda defensiva förmågor, en infernalisk maskin för att frammana überbossar samt möjligheten att ställa in monstersvårighetsgrad.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Mer end game i nästa Diablo III-uppdatering

De försöker åtminstone.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

stäng av AH nu också så är det klart! då kan man börja lira dibbe igen. trodde det skulle funka att ah skulle funka bra med diablo när dom sa att det skulle finnas med, var aldrig negative, efter release fick jag äta upp orden, speciellt när alla man spelade med även dom man är bra polare med, spelar ingen roll NÄR det väl finns Ah etc så är det så sjuka priser så man ger aldrig polare etc någon gear för man måste sälja allt bra man hittar för kunna köpa annat bra gear till sig skälv,, hemmar att spela tillsammans och hjälpas åt med gear vilket inte jag tycker är diablo.

Medlem

Känns lite fattigt med content...

Medlem

Tycker de kan ge oss fler Skill Slots. I mean, min barbar har två super-skills som jag aldrig använder eftersom de har toklång cooldown, så man vill inte ens ha dem förvalda eftersom de tar upp Skill Slots. Varför kan vi inte använda alla nummertagenterna? 0-9?

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Känns lite fattigt med content...

Ja, content på MMO skala ska det vara på alla spel med en engångsavgift.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Känns lite fattigt med content...

Det är inget " MMORPG "


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Tycker de kan ge oss fler Skill Slots. I mean, min barbar har två super-skills som jag aldrig använder eftersom de har toklång cooldown, så man vill inte ens ha dem förvalda eftersom de tar upp Skill Slots. Varför kan vi inte använda alla nummertagenterna? 0-9?

Tror inte du växte upp med varken Diablo 1 eller 2..

/shoo

Inaktiv

En del av mig önskar Blizzard skulle säga "Oh that was mad we can't believe we released that! We're working on a proper Diablo 3 now!"

Men jah..

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Zaptagious:

Känns lite fattigt med content...

Ja, content på MMO skala ska det vara på alla spel med en engångsavgift.

Guild Wars 2 verkar lyckas ganska bra med det.

Medlem

alltså, frågan är vad /player 4 kommer göra exakt, ger det bara mer exp eller kommer det även droppas mer loot?

Medlem

Är fortfarande lite sne efter att ha slösat bort nästan €60 på ett spel jag knappt spelat.
Sista gången jag köper ett överhypat spel ur blizzards online butik.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Känns lite fattigt med content...

Fast nu har ju inte Diablo 3 fått några expansioner ännu, och vem vet vad dessa har att erbjuda?

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DarkZide8:

Tycker de kan ge oss fler Skill Slots. I mean, min barbar har två super-skills som jag aldrig använder eftersom de har toklång cooldown, så man vill inte ens ha dem förvalda eftersom de tar upp Skill Slots. Varför kan vi inte använda alla nummertagenterna? 0-9?

Tror inte du växte upp med varken Diablo 1 eller 2..

/shoo

Ztreek eh? Jag tror det är DU som inte växte upp med diablo 2? Hade nästan F1 till F8 bindat till skills på min Sorc. Bara de 3-4 första knapparna var för buffs så de har fimpat det lite mer personliga rätt hårt i 3an!!

Medlem
Skrivet av bavver:

alltså, frågan är vad /player 4 kommer göra exakt, ger det bara mer exp eller kommer det även droppas mer loot?

Du möter fler och jobbigare rare packs med fler spelare, så indirekt mer loot ja.

Medlem

oki. låter bra

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DarkZide8:

Tycker de kan ge oss fler Skill Slots. I mean, min barbar har två super-skills som jag aldrig använder eftersom de har toklång cooldown, så man vill inte ens ha dem förvalda eftersom de tar upp Skill Slots. Varför kan vi inte använda alla nummertagenterna? 0-9?

Tror inte du växte upp med varken Diablo 1 eller 2..

/shoo

Yes I did. Jag "var där" när Diablo 1 var nytt. Dock var de inte mina favorit-spel. Tvåan lät ju en använda skills ända upp till F8

Medlem

fan vad gött, äntligen /players 8(4) som jag har längtat. kanske det blir intressant att spela igenom spelet igen.

Medlem

Själv vill jag ha fler slots i backpacken och 3 nya flikar i banken.

Medlem

Älskade 1an och 2an. Men 3an..
Fail game. Tyvär.
AH förstörde hela spelet.

Medlem

Hmm, det är något som fortfarande känns fel... kan inte sätta fingret på vad det skulle kunna vara...

...

Jo just det! Aktionshuset finns fortfarande kvar!

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DarkZide8:

Tycker de kan ge oss fler Skill Slots. I mean, min barbar har två super-skills som jag aldrig använder eftersom de har toklång cooldown, så man vill inte ens ha dem förvalda eftersom de tar upp Skill Slots. Varför kan vi inte använda alla nummertagenterna? 0-9?

Tror inte du växte upp med varken Diablo 1 eller 2..

/shoo

Yes I did. Jag "var där" när Diablo 1 var nytt. Dock var de inte mina favorit-spel. Tvåan lät ju en använda skills ända upp till F8

Vem var inte där när Diablo släpptes?

Medlem
Skrivet av Xzander:

Hmm, det är något som fortfarande känns fel... kan inte sätta fingret på vad det skulle kunna vara...

...

Jo just det! Aktionshuset finns fortfarande kvar!

Att det skulle finnas ett Auktionshus var aldrig ett problem till att börja med... ända tills Blizzard gjorde det till ett mer eller mindre måste använda grej som förstörde allt.

Ett diablo 3 utan auktionshus och utan monster pack som är farligare och svårare att döda än diablo själv hade ju varit trevligt.

Medlem

Ärligt talat

Vad har folk emot AH huset?

i D2an satt man ju i timmar och gjorde precis samma sak fast man använde sitt fina " Trade fönster " istället bara och bytte items mot andra items.

halva tiden i D2 gick ju åt att trada med andra spelare.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dinskugga:

Ärligt talat

Vad har folk emot AH huset?

i D2an satt man ju i timmar och gjorde precis samma sak fast man använde sitt fina " Trade fönster " istället bara och bytte items mot andra items.

halva tiden i D2 gick ju åt att trada med andra spelare.

REAL MONEY AH har jag något emot. Annars? Nope.

RMAH förstörde också valutan för ingame pengar, inte värd något längre och allting blev snabbt mycket dyrare bara för ett simpelt vapen. Nu vet ju inte jag om det blivit bättre då jag inte spelat sedan juni/juli där någonstans.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Ärligt talat

Vad har folk emot AH huset?

i D2an satt man ju i timmar och gjorde precis samma sak fast man använde sitt fina " Trade fönster " istället bara och bytte items mot andra items.

halva tiden i D2 gick ju åt att trada med andra spelare.

Nej det gjorde det definitivt inte. Jag kände aldrig ett behov av att byta eller köpa gear till någon klass i D2. Det gick bra och spela igenom hela spelet på alla svårighetsgraderna.
Dessutom så var itemdrop systemet inte så sjukt illa att man hittade samma kassa items i Normal som Hell.
Ta det messt klassiska Itemet från D3.. socked ring.. inga stats.. 1 socket. Hitta i act 1 normal säljer för ~63g level req 5-6 eller så. Samma ring i Hell act 4.. 250g.... ilvl 53 req lvl 52... eller rare items med req lvl 50 med sämre stats än en rare req lvl 30....
Och har du tur så kanske den har stats som du faktiskt har användning för.

Medlem

Minns när man stod i nattkön när tradition släppte lös D2


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Saken är den att jag gillade idén med ett aktionshus till en början, just för att motverka guldfarmare och deras ebay-träsk. Men sedan visade det sig att hela spelet är uppbyggt utefter AH:

> För att kunna ha en stark karaktär krävs bra gear (inte endast men jaja), inget konstigt med det. Men...

> ...för att få bra gear måste man ha hög magic-find eller massvis med tur.

> MF gear är ju i sin tur klassat som rare items, så det tar tid att hitta.

> Om du nu får tag i bra MF, måste du sedan lägga ner ännu mer tid på att börja farma efter "battle gear".

> Det logiska hade varit om bossar droppar bra gear, men det gör de inte. Alltså försvinner känslan av belöning. Sen är ju bossarna löjligt enkla, så det blir ju bara ännu mer tamt av det.

> Istället ger du dig på Elite och Rare packs, som har mycket högre dropchance (känns det som iaf). Detta går bra fram tills Inferno, då du ändå inte hittat tillräckligt bra gear för att ens klara av dem.

> För att göra det värt att konstant möta samma sorters packs hela tiden och dö om och om igen måste du boosta din MF ännu mer, men det är fortfarande rare items du farmar efter, och så börjar härvan igen med att möta samma packs och dö.

> Istället, då du inte orkar repetera detta, så säljer du den gear du hittar på AH, och börjar bry dig mer om guldfarmande än gear-farmande då det känns effektivare att bara köpa till sig gear från AH. Alternativt spenderar du riktig kosing, vilket suger åsneballe.
Än en gång försvinner en aspekt av belöningskänslan, då du inte fightat dig till din gear, utan köper det andra hittat. Kul...

> Och nu har du glidit in i AH-systemet: Farma guld och dåliga items, sälj på AH, köp ny gear på AH, börja farma igen. Alltså Spela spelet - Browsa AH - Spela spelet - Browsa AH osv.

Det är denna onda cirkel som jag tycker förstör väldigt mycket, då spelet blir sjukt repetivt och väldigt opersonligt. Och med opersonligt menar jag att din karaktär inte är DIN karaktär, han/hon har inte på sig DIN gear. Det är bara gear som du tvunget köpt till dig på AH.
Skulle kunna utveckla detta mer, med mindre stav- och grammatiska fel och bättre förklaringar, men jag har varit vaken på tok fär länge för att orka.

Btw, jag vet att det är sjukt svårt att balansera mellan exklusivitet och tillgänglighet, men det känns som att Blizzard hade kunnat göra ett roligare spel om de inte snöat in sig så mycket på just detta.
Titan Quest som exempel är ett av mina favortispel genom tiderna, har spelat det så mycket att jag kan säga namnet på ett item innan ens tippen av det syns på skärmen. Det är inte på något vis ett särskillt utmanande spel, men belöningskänslan finns definitivt där i form av högre dropchance för bossar, gömda kistor i svårtillgängliga grottor m.m. Synd bara att det hackas, fuskas och trainas något enormt.

Nu ska jag hålla käft.

Medlem

Jag fattar inte varför det bashas så mycket på ett ARPG? De flesta som slutade spela spelade igenom det säkert 30 timmar, lägg till tiden efteråt som de farmade så är du kanske uppe i 60 timmar. 60 timmars spel för 60 dollar är inte direkt ofräscht? De som fortsatte spelat är ju lätt över 300-1000 timmar. Liksom har alla börjat se alla spel som släpps som MMO:s? kolla på killen där uppe som jämförde D3 med GW2? är ni dumma eller? Seriöst ni som gnäller är ni ledsna för att spelet inte höll det måttet NI hade förutspått eller vad är grejjen? Finns tusentals andra spel att spel för fan.

Personligen tycker jag att Diablo 3 är ett roligt spel, VISST finns saker som behöver förbättras som några nämner behovet av AH eller extrem tur? Men DET ÄR INTE ETT MMO, det är ett spel där man går in och slaffsar och spelet kittlar samma nerv som trisslotter gör. Folk nu för tiden gnäller alldeles för mycket bara för att de kan! Vad hände med att ne det här spelet var inte för mig jag testar något annat. Nej istället går man in springer igenom spelet och sen går in på alla forum som har med spelet att göra och bara bashar? Vafan är poängen seriöst.

De har ju redan visat prov på att de verkligen vill finslipa spelet, fan låt de göra det och passar det inte spela det inte då?

Jag är en som vägrar köpa saker för riktiga pengar, jag går inte och bashar på alla RMAH forum som finns. Jag väljer att inte använda det för att köpa saker bara för att sälja. Jag lyckades sälja en sak för 250 euro och blev skitglad men inte så jag handla upp pengarna direkt nej jag tog ut dem och gjorde annat roligt med dem.

Fan orka detta konstanta bashade, låt spelen få leva sina egna liv inte efter era häftiga kommentarer. Seriöst tror ni någon läser era bashningar och sen ändrar ett spel helt och hållet efter det? De heter patchar av en anledning.

Ni som inte har spelat D1 eller D2 och gnäller på att spelet är för kort eller något vetefan hur ni tänker. Det är och kommer alltid att förbli ett Action-RPG.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Tycker de kan ge oss fler Skill Slots. I mean, min barbar har två super-skills som jag aldrig använder eftersom de har toklång cooldown, så man vill inte ens ha dem förvalda eftersom de tar upp Skill Slots. Varför kan vi inte använda alla nummertagenterna? 0-9?

Nästan lite svårt att ta dig på allvar när du säger något sådant. Var du även ledsen i D2 över att du var tvungen att gå upp en level för att kunna distribuera en talentpoint? Eller vänta, jag är lite trött...naturligtvis trollar du bara.

12
Skriv svar