CS:GO -Sony fuckar sina kunder och fans!
Historien bakom det hela är att spelet CS:GO skulle släppas "worldwide" den 21/8 till alla plattformar samtidigt. Och det gjorde det också,,,,, med undantaget för oss/de som äger en PS3 och bor i jävla Europa. Vi blev utan som vanligt. Vi räknas fan som skit av Sony vi som bor inom EU är lägst ner i deras värld. Vi får allt sist, vi får betala mest och vi får sämst support. Personer som försvarar Sony och PS3 kan fara åt helvete, antingen så är ni lejda av Sony eller så är ni bara dumma i huvudet.
Det har snart gått 4 veckor sedan spelet släpptes,,, trots enorma protester på deras egna forum och forum liknande detta så är det enda Sony har sagt "Vi har inget att säga"
Har jag fel när jag skriver som jag gör?
Är det inte Sonys jävla skyldighet att tala om för sina kunder vad som händer????
Wasted.White.Boys
Jag hade en fungerande PS3 en gång i tiden.
Jag köpte en 60GB PS3 på releasedagen för runt 6000 KR, något år senare så tvingas man att uppdatera sin mjukvara för att spela de senaste spelen.
Jag trycker på knappen uppdatera och ska starta det nya spelet.... och får plötsligt det roliga felmeddelandet att skivan inte går att läsa...
Skumt eller hur? Så jag provar några andra skivor... Shit, min bluray läsare är sönder.
Jag googlar problemet och hittar till Sonys forum, där finns det hundratals andra, om inte tusentals andra som har skapat egna trådar, alternativt skrivet i en lång listtråd, alla har samma problem. Innan patchen funkade PS3an, efter patchen så var bluray läsaren död.
Jag försökte ta kontakt med Sony, då insåg jag att support inte är gratisvara som växer på träd, nej ska du prata med en människa så ska du köpa premium support.
Det lämnar mig med mailkontakt.
Jag skriver ett långt och utförligt mail till Sonys support där jag även länkar till flertalet trådar på deras officiella forum med andra som har fått sin konsoll förstörd pga en forcerad mjukvaruuppdatering.
Svaret jag får "Det virker som du har hardware feiler!" Jag blev rekommenderad att antingen skicka in konsollen på service på självkostnad eller att köpa en ny.
Sony FTW!
Hehehe visst är jag butter, men jag kan lova att det handlar om pengar.
Sony vill höja priset på spelet inom eu men Valve har sagt att det ska kosta exakt såhär mycket överallt. Sony har väl som policy att ta ett visst minum pris för ett visst spel som säljs på psn om jag inte tar helt fel.
Wasted.White.Boys
Sony vill höja priset på spelet inom eu men Valve har sagt att det ska kosta exakt såhär mycket överallt. Sony har väl som policy att ta ett visst minum pris för ett visst spel som säljs på psn om jag inte tar helt fel.
Ha! Du är rolig du... En leverantör kan aldrig tvinga en återförsäljare att sätta ett visst pris på en vara. Get real.
Ha! Du är rolig du... En leverantör kan aldrig tvinga en återförsäljare att sätta ett visst pris på en vara. Get real.
Finns det någon lag på det?
Wasted.White.Boys
Den mest sannolika anledningen till förseningen är nog att SCEE brukar vara lite kinkigare och striktare när det gäller buggar än övriga utgivare och marknader.
Valve är troligen i sin tur lite "stolta" och vill inte göra en liten fix enbart för att få ut spelet på europeiska PSN utan väntar tills de har en patch med mer fixar och då skickar de troligen den nya versionen till SCEE för en ny testning.
Den mest sannolika anledningen till förseningen är nog att SCEE brukar vara lite kinkigare och striktare när det gäller buggar än övriga utgivare och marknader.
Valve är troligen i sin tur lite "stolta" och vill inte göra en liten fix enbart för att få ut spelet på europeiska PSN utan väntar tills de har en patch med mer fixar och då skickar de troligen den nya versionen till SCEE för en ny testning.
Ja vi får hoppas på det men hur svårt skulle det vara att skriva ett svar isåfall som löd ungefär,,,, "Eftersom spelet ännu inte uppfyller våra krav för den europeiska marknaden så kommer ett släpp på EU PSN dröja tills Valve åtgärdat detta"
Wasted.White.Boys
Ja vi får hoppas på det men hur svårt skulle det vara att skriva ett svar isåfall som löd ungefär,,,, "Eftersom spelet ännu inte uppfyller våra krav för den europeiska marknaden så kommer ett släpp på EU PSN dröja tills Valve åtgärdat detta"
Problemet är väl att ingen part vill stöta sig med den andra parten och peka ut någon annan som ansvarig.
Sedan är det väl allmänt känt att SCEE är ganska sega och överdrivet noggranna i sin process att godkänna nya spel i sina kontroller.
Ja. http://www.kkv.se/t/Page____2114.aspx#left_menu
Se avdelning Rekommenderade cirkapriser
Ja. http://www.kkv.se/t/Page____2114.aspx#left_menu
Se avdelning Rekommenderade cirkapriser
Nu pratar vi ju inte cirka priser,, eller hur?
Utan om ett spel som har fått en fast prislapp av Valve "worldwide". Så det faller nog inte under kategorin cirkapriser.
Wasted.White.Boys