Kom inte in på högskola, GGWP

Medlem

Vilken vecka, eller ja vilka två veckor. Har sökt skola och hamnade i reserv (plats 5 på båda skolorna), hoppas på att få beskedet om att få komma in under dessa två veckor, men ett samtal kom aldrig. Finns bara två bokstäver som passar under dessa omständigheter, GG.

Även om det inte finns något att göra åt saken mer än att jag ringt till alla skolor ska jag fortsätta pyssla med min webbsida som en hobby och börja söka jobb. Finns det något mer deprimerande? Svar ja, men i mina ögon är det en stor besvikelse så graden på depression är väl ganska hög ändå!

#blogg

signatur

hejsanhejsanhejsan

Sitter i samma sits. Riktigt tråkigt då jag hade höga förhoppningar om att läsa något av de programmen.
Job hunting sucks!

Går det att försöka igen till våren? eller måste du vänta x antal terminer?

signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ett tips är att planera ett halvår extra framåt nu – om du verkligen vill komma in på dem kan det finnas meriterande extrakurser du kan ta dig an, alternativt ta dig ett jobb och landa lite i livet.

Tänk också så här – vad det än var för utbildning du sökte kommer utbildningen utvecklas med tiden du får vänta. Vem vet, kanske blir det en förändring som får utbildningen att passa dig än bättre när du kommer in.

Lycka till, och hoppas du får till något intressant och givande så snart som möjligt.

signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Plats 5, jag hamnade på plats 473 på en av de linjer jag sökt. Du hade tur, du har fortfarande chans att komma in

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ett tips är att söka arbete inom äldrevården. Då har du jobb på direkten.

Skrivet av Thomas:

Ett tips är att söka arbete inom äldrevården. Då har du jobb på direkten.

Ja, alltid någon som behöver en hjälpande hand, tills utbildningen kickar igång. Do it!

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Tråkigt för dig Moses!

Tänk dig att jag saknade Matematik C som jag får ta igen nu i ett halvår tillsammans med jobbsökande.

Det blir bra ska du se! Fixa ett snyggt CV och personligt brev sen är det bara att börja gå runt, ringa, mejla och söka på!

Är du inskriven på arbetsförmedlingen?

Medlem

Ett alternativ är ju distanskurser, många har nog fortfarande platser över. Jag sökte för sent in till systemvetarprogrammet jag vill gå så jag läser distans under tiden, kurser inom data.

Medlem

Mycket tacksam för de bra svaren, fått några idéer jag kan prova av er!

@shower nej, inte än, kanske gör det på måndag...

signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Hade också lite svårt att komma in på ett program, så jag läser just nu distanskurs i Webbteknologier och databaser. Det var inget svårt att komma in på, då jag sökte in väldigt sent. Skadar inte att läsa något i det området man vill jobba i, samt lite HP.

1
Skriv svar