Mario återvänder till dinosaurielandet
Minns du Dinosaur Land från Super NES-klassikern Super Mario World? Well, då kan dagens New Super Mario Bros. U-trailer bjuda på ett och annat nostalgiskt minne!
#new-super-mario-bros-u, #super-mario-world
YOSHIIIIII!
Gillar dock inte hur pennan används. Man måste ju vara två för att få det där att flyta.
Mjölk mjölk mjölk. Kan inte Nintendo göra något nytt med Mario? Ser ut som samma jävla spel som kom ut 2006.
Bland nyheteterna märks flygande ekorrdräkten, Mii-stöd, co-op multiplayer, Baby Yoshi's återvänder med olika powerups beroende på färg (första gången sedan Super Mario World de är med), nya Boost Mode låter en spelare hjälpa upp till 4 andra spelare genom att lägga till block mm, Boost Rush-läget omvandlar alla banor till autoscrollande sådana i en form av omarbetat time trial-läge, spelvärlden har för första gången en "riktig" övervärldskarta sedan Super Mario World, helt nya världar som dessert-världen Layer Cake Desert och den mystiska tornadovärlden...
Japp, same shit as always... Måste Nintendo göra nästa Mario-titel som ett FPS för att det inte ska anklagas för att bara vara samma sak igen?
Är det bara jag som starkt ogillar designen på Mario-spelen nuförtiden?
Spel som SMB3, Super Mario World, Super Mario Land 2 och Yoshi's Island hade klockren design och utmärkta animationer.
Men sen kom Mario 64, och numera skall tydligen även Mariospel med 2D-gameplay vara tvungna att ha en plastglänsande liten 3D-Mario som sprattlar omkring som en downis på hal is och dessutom ylar konstant när han hoppar likt i Mario 64. Säger inte att man måste gå tillbaka till 1990, men att mjölka 1996 års N64-Mario känns lika unket det, om inte värre.
Det är tur att spelen har en någorlunda kvalitet i ren gameplay, för presentationen i sig är verkligen en besvikelse.
Alla kan väl hålla med om att Mario inte är vad det en gång var.