Är Nintendo Land en Nintendo-älskares dröm?

Robot
Är Nintendo Land en Nintendo-älskares dröm?

Senaste Nintendo Land-trailern visar upp vad vi kan vänta oss från Nintendos gigantiska, virtuella nöjespark – är det här allt vad du önskat dig?

#nintendo, #nintendo-land


Medlem
Är Nintendo Land en Nintendo-älskares dröm?

Frågan är om det går att spela dessa multiplayer-attraktioner online? Tråkig och utan spelsugna vänner som man är så vore det ganska nyttigt.

Medlem

En grej som hade varit riktigt kul var om de gjort ett spel som innefattade samtliga Mario spel med en meny där man kan välja vilken man vill spela.

...fast iofs föredrar jag endå Giana Sisters!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:

En grej som hade varit riktigt kul var om de gjort ett spel som innefattade samtliga Mario spel med en meny där man kan välja vilken man vill spela.

...fast iofs föredrar jag endå Giana Sisters!

Du menar Super Mario All-Stars, fast "Super Mario All-Stars Ultra Über Mega Colossal Deluxe Edition"?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ankh:

En grej som hade varit riktigt kul var om de gjort ett spel som innefattade samtliga Mario spel med en meny där man kan välja vilken man vill spela.

...fast iofs föredrar jag endå Giana Sisters!

Du menar Super Mario All-Stars, fast "Super Mario All-Stars Ultra Über Mega Colossal Deluxe Edition"?

Något i den stilen ja


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ankh:

En grej som hade varit riktigt kul var om de gjort ett spel som innefattade samtliga Mario spel med en meny där man kan välja vilken man vill spela.

...fast iofs föredrar jag endå Giana Sisters!

Du menar Super Mario All-Stars, fast "Super Mario All-Stars Ultra Über Mega Colossal Deluxe Edition"?

Något i den stilen ja

Lär ju tyvärr aldrig hända, men visst vore det gött.

Medlem

En bunt med minispel tilltalar inte mig speciellt mycket men kanske det finns någonting i den där bunten som får en att spendera lite tid så som bowling i wii sports.
Däremot är jag jäkligt less på Mii's. Synd att inte Nintendo var det med. Kanske till nästa konsol.

Medlem

Av trailern att dömma verkar målgruppen vara... 3-åringar?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Skrivet av DonGrif:

Av trailern att dömma verkar målgruppen vara... 3-åringar?

Oj, var det för lite blod och explosioner för att det skulle vara vuxet nog, tycker du?

Nintendo Land är självklart tänkt först och främst som familjespel med målgruppen barn och ungdomar. Det innebär inte att spelet per definition måste vara ospelbart för vuxna. Om de olika minispelen i sig visar sig vara välgjorda så borde väl även en äldre spelare kunna ha kul med spelet? Men det är klart, det är väl också lite av en mognadsfråga att kunna se förbi en gullig yta och inte automatiskt stöta ifrån sig allt familjevänligt som "barnspel" och därmed ointressant.

Medlem

Ny kraftfull konsol och fortfarande medioker utseende..

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Av trailern att dömma verkar målgruppen vara... 3-åringar?

Vi snackar Mario nu ju...vad förväntar du dig igentligen??

Edit: För er som gav mig minus så verkar ni oförmögna att förstå vad jag syftar på. Du kan helt enkelt inte förvänta dig explosioner och våld i ett mario spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Enbart att de valt att ta med en version av Balloon Fight fick mig att vilja lägga in en förhandsbokning Wii U..

Medlem

Nästan det enda som lockar är Lugis Mansion, Animal Crossing och Mario Chase. De ser sjuuukt roliga ut! Hoppas att de lägger ner REJÄLT med tid på att fixa ett nytt och bra Mario Party, eller ännu bättre, ett Wii U Party!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DonGrif:

Av trailern att dömma verkar målgruppen vara... 3-åringar?

Oj, var det för lite blod och explosioner för att det skulle vara vuxet nog, tycker du?

Nintendo Land är självklart tänkt först och främst som familjespel med målgruppen barn och ungdomar. Det innebär inte att spelet per definition måste vara ospelbart för vuxna. Om de olika minispelen i sig visar sig vara välgjorda så borde väl även en äldre spelare kunna ha kul med spelet? Men det är klart, det är väl också lite av en mognadsfråga att kunna se förbi en gullig yta och inte automatiskt stöta ifrån sig allt familjevänligt som "barnspel" och därmed ointressant.

Suck...

Varför jag suckar? För att kommentaren inte själv är speciellt mogen trots att den pratar om mognadsfrågor. Snacka om att kasta sten i glashus.

Det är i synnerhet i den sista meningen som det spårar ur. Fram tills dess är det riktigt vettigt skrivet.

Ytan spelar roll. Det kan vi nog alla enas om. Och ibland (Som med Kirby! Denna rosa boll...) kan det helt enkelt bli för mycket. Nej, man kan inte "se förbi" ytan, Sebastian. Ytan är en del av ett spel, precis som resten av innehållet. Spel är en helhetsupplevelse. Och om det blir för mycket så räcker det kanske inte med roliga spelmoment. Då drar ytan ner ändå, så att man kanske spelar en liten stund men får nog av sockerchocken efter ett tag. Spelet blir inte så bra som det hade kunnat vara. (Omvänt sett så kan onödigt våld också sänka, givetvis)

Att skriva moralkakor om att det är omoget att inte kunna se förbi ett spels yta är ungefär lika moget som att sätta likhetstecken mellan våldsamheter och vuxenspel. Vilket det för övrigt var du som gjorde när du la ord i hans mun.

Nintendo Land tycker jag dock personligen ser rätt charmigt ut, men jag förstår samtidigt de som tycker att nintendos spel blir för gulliga och simpla ibland. Det betyder inte att de är P12:or som vill spela spela "häftiga" spel med mycket våld i som CoD och Mortal Kombat för den sakens skull.

Vad som är ett vuxet spel och ett barnsligt spel tycker jag är upp till var och en att avgöra. Om det nu ens är värt att avgöra det.

ELF
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Ny kraftfull konsol och fortfarande medioker utseende..

Det finns faktiskt ett zombie spel som leechar prestanda från konsolen. Kommer ej ihåg namnet på det.
Men om du tänker på just detta spel så är det vad Nintendo kör på när det gäller Mario världen och det är precis vad som passar också. Fin, söt och lite lätt barnslig grafik är det som passar. Tror inte hypermoderna modeller, texturer och en hyperaktiv fysikmotor skulle passa något vidare.
Det ska dessutom vara lätt för den yngre generationen att ta in.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Dom som klagar på att det ser ut att vara för småbarn så tänk tillbaka till Super Mario bros.
Spelen har alltid haft samma stil, varför ändra på ett vinnande koncept.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Banjo:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DonGrif:

Av trailern att dömma verkar målgruppen vara... 3-åringar?

Oj, var det för lite blod och explosioner för att det skulle vara vuxet nog, tycker du?

Nintendo Land är självklart tänkt först och främst som familjespel med målgruppen barn och ungdomar. Det innebär inte att spelet per definition måste vara ospelbart för vuxna. Om de olika minispelen i sig visar sig vara välgjorda så borde väl även en äldre spelare kunna ha kul med spelet? Men det är klart, det är väl också lite av en mognadsfråga att kunna se förbi en gullig yta och inte automatiskt stöta ifrån sig allt familjevänligt som "barnspel" och därmed ointressant.

Suck...

Varför jag suckar? För att kommentaren inte själv är speciellt mogen trots att den pratar om mognadsfrågor. Snacka om att kasta sten i glashus.

Det är i synnerhet i den sista meningen som det spårar ur. Fram tills dess är det riktigt vettigt skrivet.

Ytan spelar roll. Det kan vi nog alla enas om. Och ibland (Som med Kirby! Denna rosa boll...) kan det helt enkelt bli för mycket. Nej, man kan inte "se förbi" ytan, Sebastian. Ytan är en del av ett spel, precis som resten av innehållet. Spel är en helhetsupplevelse. Och om det blir för mycket så räcker det kanske inte med roliga spelmoment. Då drar ytan ner ändå, så att man kanske spelar en liten stund men får nog av sockerchocken efter ett tag. Spelet blir inte så bra som det hade kunnat vara. (Omvänt sett så kan onödigt våld också sänka, givetvis)

Att skriva moralkakor om att det är omoget att inte kunna se förbi ett spels yta är ungefär lika moget som att sätta likhetstecken mellan våldsamheter och vuxenspel. Vilket det för övrigt var du som gjorde när du la ord i hans mun.

Nintendo Land tycker jag dock personligen ser rätt charmigt ut, men jag förstår samtidigt de som tycker att nintendos spel blir för gulliga och simpla ibland. Det betyder inte att de är P12:or som vill spela spela "häftiga" spel med mycket våld i som CoD och Mortal Kombat för den sakens skull.

Vad som är ett vuxet spel och ett barnsligt spel tycker jag är upp till var och en att avgöra. Om det nu ens är värt att avgöra det.

Jag vet inte riktigt vad det är du vill ha sagt här. Du skriver att ytan spelar roll, men att den också bara är en del i helhetsupplevelsen. Det var precis vad jag argumenterade för i inlägget strax innan dig. Huruvida du ser min kommentar som omogen eller ej får stå för dig, bäste herrn.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Dom som klagar på att det ser ut att vara för småbarn så tänk tillbaka till Super Mario bros.
Spelen har alltid haft samma stil, varför ändra på ett vinnande koncept.

Det kanske det som är problemet? Super Mario Bros kom 1985. Det är 2012 nu. De har kört samma koncept i snart 30 år. Kanske dags att förnya sig lite?
Samtidigt förstår jag att barn lockas av Nintendo-spelens grafiska stil men jag har svårt när folk över 25 år (vuxna människor) sitter och spelar Mario-spel och hoppar på gulliga moln och kastar söta svampar (och har gjort det sedan 1985)...

Men det är bara min åsikt...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Molotov:

Dom som klagar på att det ser ut att vara för småbarn så tänk tillbaka till Super Mario bros.
Spelen har alltid haft samma stil, varför ändra på ett vinnande koncept.

Det kanske det som är problemet? Super Mario Bros kom 1985. Det är 2012 nu. De har kört samma koncept i snart 30 år. Kanske dags att förnya sig lite?
Samtidigt förstår jag att barn lockas av Nintendo-spelens grafiska stil men jag har svårt när folk över 25 år (vuxna människor) sitter och spelar Mario-spel och hoppar på gulliga moln och kastar söta svampar (och har gjort det sedan 1985)...

Men det är bara min åsikt...

Nästan varenda Mario-uppföljare som kommit (med ett par få undantag) har kommit med stora förändringar eller förbättringar, så Nintendo har inte "kört samma koncept i 30 år" – det är en grov överdrift som gränsar till ohederlig lögn. Vi har diskuterat det här om och om igen tidigare, men om du inte kan se de stora skillnaderna mellan Super Mario Bros.>Super Mario Bros. 3>Super Mario World>Super Mario 64>Super Mario Sunshine>Super Mario Galaxy med flera så beror det bara på ren okunskap eller att du inte vill se dem, inget annat.

Att det är svårt för dig att förstå att det finns vuxna som inte har problem med gulliga spel så länge som de är roliga är ju mest synd om dig, egentligen. Gillar man plattformsgenren tillhör Mario-spelen fortfarande det allra bästa man kan spela. Är man vuxen är man förhoppningsvis också mogen nog att inte bli rädd för att förlora vuxenpoäng om man råkar spela något med "gulliga moln och söta svampar".

Medlem
Skrivet av Molotov:

Dom som klagar på att det ser ut att vara för småbarn så tänk tillbaka till Super Mario bros.
Spelen har alltid haft samma stil, varför ändra på ett vinnande koncept.

Har inga problem med konceptet, däremot så brukade Nintendo en gång i tiden hänga med visuellt, t o m vara ledande i branschen.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ankh:

En grej som hade varit riktigt kul var om de gjort ett spel som innefattade samtliga Mario spel med en meny där man kan välja vilken man vill spela.

...fast iofs föredrar jag endå Giana Sisters!

Du menar Super Mario All-Stars, fast "Super Mario All-Stars Ultra Über Mega Colossal Deluxe Edition"?

Något i den stilen ja

Lär ju tyvärr aldrig hända, men visst vore det gött.

Man ska aldrig säga aldrig... det kanske skulle kunna vara möjligt någon gång. Det skulle ju garanterat vara en säljsuccé.

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Molotov:

Dom som klagar på att det ser ut att vara för småbarn så tänk tillbaka till Super Mario bros.
Spelen har alltid haft samma stil, varför ändra på ett vinnande koncept.

Det kanske det som är problemet? Super Mario Bros kom 1985. Det är 2012 nu. De har kört samma koncept i snart 30 år. Kanske dags att förnya sig lite?

Varför skulle de det? De säljer konsoller som smör med just Mario. Om du skulle ta fram en produkt som år efter år säljer miljoner. Skulle du då tycka att det är dags att sluta? Knappast...

Fattar överhuvudtaget inte varför det gnälls över Nintendo vid varje konsollsläpp. Skit i att köpa är mitt råd om man inte gillar det. Uppenbarligen finns det andra som gladeligen köper.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

1
Skriv svar