Problem med Razer Naga
Hej FZ! Skulle behöva hjälp med att få ordning på min mus som krånglar i nu läget. Problemet som jag har med den och har haft i ett par dar har varit att den disconnectar från datorn då och då det kan vara bara att jag flyttar på musen 20cm så disconnectar den. Det är väldigt störande, något som är ännu mer störande är att det inte är bara att dra ut sladden och sätta i den igen utan man måste holla på ett par gånger kanske starta om datorn ibland med det brukar åtminstone ta 5 försök innan jag får igång den igen. När jag försöker återansluta den och det funkar kommer det antingen upp "En USB-enhet känns inte igen" eller "Enhetsdrivrutinen installerades inte" och i enhetshanteraren heter den bara unknow device. Jag testade igår att rensa burken installera om windows och allt från scratch, men det hjäälpte inte. Jag har även testat att flasha musen med den nya firmware updatern från razers hemsida och av någon anledning så funkar musen alltid efter jag gjort det (Bara gjort det 2 gånger men ändå funkar direkt efter det är gjort).
Är tacksam för alla svar som kan på något sätt med detta problemet
1. Rätt drivare till moderkortet? Kanske finns nya? Gå ut på moderkortets hemsida o kolla. Tror det tillhör chipset drivarna.
2. Använder du Razers drivare? Om inte, testa det
3. Glapp i kontaktet som "mogres" skrev?
4. Testa i olika uttag. Framme vid datorn, på moderkortet, tangentbordet, osv.
Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly
1. Rätt drivare till moderkortet? Kanske finns nya? Gå ut på moderkortets hemsida o kolla. Tror det tillhör chipset drivarna.
2. Använder du Razers drivare? Om inte, testa det
3. Glapp i kontaktet som "mogres" skrev?
4. Testa i olika uttag. Framme vid datorn, på moderkortet, tangentbordet, osv.
Har allt det och gjorde allt det. Tror det var glapp i kontakten för nu den senaste dagen så funkar den alldeles utmärkt.
Tack så mycket för eran hjälp.