Robot
Tokyo Jungle

Premissen för Tokyo Jungle är smått fantastisk. Här spelar för ovanlighetens skull djurriket huvudrollen - i ett utrymt, framtida Tokyo. Efter några generationers överlevnad är vi dock redo att lägga oss för att dö (ut).

#the-sims-3


Tokyo Jungle

låter inte så bra :/


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Medlem

ser inte så bra :/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Victor Leijonhufvud skriver han här, fan vad bra

I knew it. Det såg inte värst upphetsande ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Biggest dissapointment of 2012

Medlem

Skall Köpas, JAG stöder konstiga spel där någon försökt att vara kreativ och komma med något nytt!

Medlem

Helt sjukt att spelet ligger på 72 poäng på metacritic as we speak

Medlem

IGN gav det en 8 om jag inte minns fel, så verkar vara ett spel som man antingen gillar eller verkligen hatar.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

ser inte så bra :/

Det sa min optiker att jag inte heller gör..

Skrivet av Ramkha:

IGN gav det en 8 om jag inte minns fel, så verkar vara ett spel som man antingen gillar eller verkligen hatar.

Jo, såg det just. Deras videorecension sålde mig – oavsett om spelet är bra eller dåligt så är det här något jag bara MÅSTE testa!

Skrivet av Ziern:
Skrivet av Hipshot:

ser inte så bra :/

Det sa min optiker att jag inte heller gör..


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Meh!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av BelLamron:

Victor Leijonhufvud skriver han här, fan vad bra

Roligt att en man med namnet Leijonhufvud skriver recension för just detta spelet xD

Medlem

Haha sista stycket osar av frustration och hat! Love it!

Dock måste detta provas, hur sunkigt det än verkar.

Medlem
Skrivet av Ziern:
Skrivet av Hipshot:

ser inte så bra :/

Det sa min optiker att jag inte heller gör..

Tänk så lustigt det kan bli för att man glömmer ett litet "ut".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

KoP
Medlem

Verkade ju rätt intressant första gången man hörde talas om detta och var reda att plocka fram pluskan.

Men störde mig lite på att dom blandade in prehistoriska djur i det hela. Varför? Det hade väl gått att göra ett intressant spel utan att slänga in dinosaurier i pyttipannan? Mycket underligt val av spelmakarna.

Går det ens att överleva som gris/ kyckling utan att bli köttfärs av ett större rovdjur?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jo när jag hörde talas om konceptet blev jag intresserad men när jag såg en trailer såg man direkt att det skulle faila.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ramkha:

IGN gav det en 8 om jag inte minns fel, så verkar vara ett spel som man antingen gillar eller verkligen hatar.

Jo, såg det just. Deras videorecension sålde mig – oavsett om spelet är bra eller dåligt så är det här något jag bara MÅSTE testa!

Ni lyssnar väl inte på vad IGN har att komma med?

Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ramkha:

IGN gav det en 8 om jag inte minns fel, så verkar vara ett spel som man antingen gillar eller verkligen hatar.

Jo, såg det just. Deras videorecension sålde mig – oavsett om spelet är bra eller dåligt så är det här något jag bara MÅSTE testa!

Ni lyssnar väl inte på vad IGN har att komma med?

Haha, syftade på att man fick se mycket gameplay i videorecensionen. I just detta fallet spelar det mindre roll för mig vad recensenten tycker om genomförandet, oavsett om det är positivt (som IGN) eller negativt som här på FZ – jag bara måste testa tack vare den helt bisarra spelidén!

Men annars, när det gäller recensioner och dylikt i allmänhet, så läser jag fler spelsajter än bara FZ. Det gör en bara gott att få olika personers perspektiv på olika spel, varför begränsa sig "bara för att"?

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ramkha:

IGN gav det en 8 om jag inte minns fel, så verkar vara ett spel som man antingen gillar eller verkligen hatar.

Jo, såg det just. Deras videorecension sålde mig – oavsett om spelet är bra eller dåligt så är det här något jag bara MÅSTE testa!

Ni lyssnar väl inte på vad IGN har att komma med?

Haha, syftade på att man fick se mycket gameplay i videorecensionen. I just detta fallet spelar det mindre roll för mig vad recensenten tycker om genomförandet, oavsett om det är positivt (som IGN) eller negativt som här på FZ – jag bara måste testa tack vare den helt bisarra spelidén!

Men annars, när det gäller recensioner och dylikt i allmänhet, så läser jag fler spelsajter än bara FZ. Det gör en bara gott att få olika personers perspektiv på olika spel, varför begränsa sig "bara för att"?

Det är kul att höra!

Medlem

Att klaga på att man måste överleva är nästan som att klaga på Day-Z för att man måste springa och leta mat och dryck stup i kvarten för att överleva..

Det här är ett arkad spel och det går ut på att överleva och få så mycket poäng som möjligt.. Det borde man veta när man själv har spelat spelet och recenserar det

Jag behövde bara kolla 20 minuter på youtube gameplay och utav det lilla jag såg så kan jag helt klart säga att 1/5 är ett väldigt snålt betyg då jag förstår vad spelet går ut på..

Sedan så blir spelet nog mycket roligare om man kör Coop med en kompis och försöker komma så långt som möjligt

Utan att ens ha spelat spelet så kan jag säga att 3/5 är ett ganska bra snittbetyg. 1/5 är typ som att spela ett spel som är för tidigt släppt så det inte funkar eller bara ett spel som är helt oerhört värdelöst.. Om man tar det här spelet som det Arkadspel som det faktiskt är så är det ganska omöjligt att get det 1/5 om man ska vara helt ärlig

Medlem

Hade någon trott att det skulle vara bra?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Verkar som ett intressant koncept har dock ingen PS3 men det kanske blir att skaffa en ps3a enbart för dust 514

Medlem

4/5 om det varit mer hypat och av ett större spelhus?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skrivet av Kane:

4/5 om det varit mer hypat och av ett större spelhus?

Om du läser recensionen ser du att Victor tar upp ett gäng saker han bedömer som negativa med spelet, därav betyget. Vet inte riktigt hur alla dessa brister magiskt skulle försvinna om det nu vore ett "mer hypat och större spelhus".

Detta är en Sony Computer Entertainment-titel och varumärket ägs till 100 procent av Sony. De skulle åtminstone inte jag kalla för ett litet spelhus med tanke på alla spel de utvecklar och ger ut.

Medlem

Fine, "och/eller". Sikta då på en politisk karriär, där är man mästare på att plocka ut nåt litet ur en sakfråga och lägga fokuset på den.

Gott om blockbusterspel som getts 4/5 eller 5/5 av er är fulla av brister och fel men får likväl de betygen. Jag vet inte riktigt säkert vad du försvarar och det verkar inte riktigt du heller veta.

Inte helt rätt tråd för diskussionen men det kändes fullt motiverat att ställa frågan då betyget 1 är "riktigt jävla dåligt" i termer av hur bra ett spel är. Inflationen i era betyg för spel av större spelhus OCH/ELLER riktigt hypade spel (förtjänt eller inte) har skenat iväg.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

"Utan att ens ha spelat spelet så kan jag säga att 3/5 är ett ganska bra snittbetyg"

Haha. Vad i..?! Jag vet inte ens hur jag ska börja att bemöta detta.

Och nej, jag är inte färgad av omständigheter, hype eller storbolagens inflytande. Tokyo Jungle lyckas falla helt på eget grepp.

12
Skriv svar