Visa upp din hemsida!

Medlem
Visa upp din hemsida!

Det finns säkert flera användare där ute som sitter och trycker på spännande webbprojekt som ni driver och utvecklar själva!

Poängen med denna tråd är att visa upp era hemsidor och gärna ge en beskrivning om vad syftet eller visionerna är med siten, hur länge den har varit aktiv och vilka tekniker som ligger bakom.

Var inte blyga nu!

/M

Medlem

Håller på att göra en webbsida som drar samman det bästa av esporten. Länk.
Detta är ett nystartat projekt och kommer utvecklas under tidens gång. Ska bli kul att se fler andras projekt verkligen!

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Härligt initiativ med denna tråd!

Medlem

www.slurp.se är min enkla,hemsida som jag har som startsida

signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

simpel och fräsch, very nice

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kul att det börjar dyka upp lite projekt i tråden, slurp var ett fyndigt domännamn.

Mitt bidrag till tråden blir Filfyren.se.
Filfyren är en simpel fildelningssajt som agerat sandlåda när jag testat på nya tekniker.
Visionen med webbapplikationen är agera filhosting för småfiler t.ex printscreens från spel som man sedan postar på forum.
För att göra sajten extra användarvänlig så behöver man inte logga in utan filerna sparas under din ip-address - vilken kan vara smidigt om du vill skicka småfiler mellan datorer på ett LAN.
Om man mot förmodan skulle vilja spara sina filer på en användare så finns det såklart även stöd för det, (inloggning med facebook och/eller gmail kommer snart)

Idag finns det inga mål om att tjäna pengar på tjänsten och det finns redan för många drakar på marknaden inom detta område.

Frontend är byggt med ASP.Net MVC 3 (C# .Net 4.0) med lite stöd från Javascript(JQuery som JS-ramverk) och CSS3(Har inte lagt ner en sekund för att få sidan och fungera i äldre versioner av MS IE).
I backend för lagring av data snurrar en MSSQL- och en RavenDB-databas(Endast för loggning idag).

Kom gärna med feedback om ni testar på tjänsten.

/M

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av stormense:

simpel och fräsch, very nice

Blev erbjuden 3 000 kr minus skatt av ett dricka-företag för något år sedan för namnet men avböjde.

På Filfyren.se försökte jag ladda upp min Half Life 2 save men det gick åt skogen. Pepparkaks-Androiden gick dock bra.

signatur

Det var detta...

Medlem

Min fotosida finns att tillgå i signaturen.

signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Min fotosida finns att tillgå i signaturen.

Jäkligt fina foton faktiskt.

Medlem

Saknade en svensk sida som är aktiv och fokuserar på indiespel, så jag har skapat en blogg där jag recenserar indiespel varje dag. Då mina webdesignkunskaper i princip är obefintliga får ni stå ut med att sidan är ganska ful.

Syftet är mest att få en anledning att spela alla indiespel jag har på lager, samt kanske hitta likasinnade gamers som kanske är sugna på starta något seriösare projekt i framtiden. Hittills verkar det dock inte vara många fler än morsan och några polare som kollar sidan regelbundet

Här är länken: Chogoling

signatur

Bloggar/recenserar indiespel, litteratur och lite annat på Chogoling

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Jäkligt fina foton faktiskt.

Tack, värmer.

signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar