Dark Souls-moddare ordnar 60 FPS – testa alphan nu

Robot

Sugen på att spela Dark Souls i 60 bildrutor per sekund till pc? En moddare har sett till att du kan göra det redan nu. Men ladda ner modden på egen risk.

#dark-souls

Medlem

Lite mera mek, och fps/upplösningsfixar som fungerar ordentligt kanske man kan fundera på att köpa spelet. Skönt att nån tar tag i skiten.

Medlem

Tror inte detta är så bra som de låter...

För att nå 60fps krävs det en rejäl optimering av spelet, även med en mid-end dator flyger min fps hit och dit.. Ska du sitta med 60fps lär du ha em BF3 ultra dator.

i5 2500k
Hd 6950 2gb
8gb ram
Installerat på ssd

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Tror inte detta är så bra som de låter...

För att nå 60fps krävs det en rejäl optimering av spelet, även med en mid-end dator flyger min fps hit och dit.. Ska du sitta med 60fps lär du ha em BF3 ultra dator.

i5 2500k
Hd 6950 2gb
8gb ram
Installerat på ssd

Major buzzkill

Medlem

Mods har inneburit att spel fått förlängt liv (Half Life är väl det mest kända exemplet), de har även inneburit att spelen har uppdaterats även fast utvecklaren helt slutat ha support för spelen i form av patchar och som nu, fixat spelen så de funkar som de ska på en pc. Jag är ett stort fan av mods och de som ligger bakom dessa.

Testpilot

Detta är bara sorgligt , ett bra spel som moddare får fixa för att tillverkare/utgivare är inkompetenta.

Medlem
Skrivet av bleak:

Major buzzkill

Kanske det, men kan du verkligen förneka att spelet är dåligt optimerat? även på en riktigt bra dator kan spelet få fps drops.

Detta kommer säkert bli som GTA IV, du kan sitta med high end rig men ändå lagga. eftersom utvecklarna var för lata att optimera spelet.

Såg nån nisse med 2 grafikkort från fjolåret, överklockade, en i5 2500k överklockad, 16gb ram och en jävla massa tweaks i spelet, maxat körde han 45-60fps helt ostabilt.

Medlem

är det 60 fps i filmen? för jag tycker att det ser exakt lika dant ut på mitt ps3.

signatur
Medlem
Skrivet av Snöppen:

är det 60 fps i filmen? för jag tycker att det ser exakt lika dant ut på mitt ps3.

Edit, ttablet posting failiure
Jag är ytterst tveksam till att youtube stödjer 60 fps på sina streamade videos, vore rent slöseri med bandbredd och lagringsplatts.

Samt även om de får dark souls att köra i 60 fps så är karaktärernas animeringar inte gjorda i 60 fps.
X

Frågan är om detta gör spelet bättre?

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Snöppen:

Det stod ju direkt i filmklippet att det inte var 60fps i klippet pga att youtube automatiskt drar ner det till 30fps så nej du ser nog ingen skillnad.
Att de endast har 360p i video upplösning var ju inte så nice, och vad är det för mening med att göra en video om att det är 60fps och sedan uploada till youtube där det blir 30 i slutänden iallafall?

Medlem
Skrivet av Snöppen:

De flesta program spelar in i 30 FPS max tror jag..

Fungerar riktigt bra i 60 FPS, enligt FRAPS är frameraten konstant i 60. Ska dock tilläggas att jag startat ett nytt spel och inte nått de öppnare ytorna än. En helt otrolig skillnad i känsla, går man från ~25 FPS (Xbox 360) så inser man direkt vilken skrattretande skillnad det faktiskt är.

Så relativt nära efter releasedatumet så har vi alltså:

* Högre upplösning (inkl diverse andra grafiska förbättringar som SSAO och bättre DoF m.m)

* HUD-förbättringar (slipper ta upp halva skärmen)

* Bättre muskontroll (ej testat, kör med gamepad)

* Texturmoddar (hmm kanske inte finns några officiella än, har gjort en egen med lite småförbättringar).

* 60 FPS.

DS är nu ett av de absolut bästa spelen på PC imo..

signatur
Medlem

Spelutvecklarna kan ju iaf inte förvänta sig att folk tänker betala för spelet när det är moddarna som får göra allt jobb.

Är det någon som ska få betalt är det moddarna.

Medlem

Medvetet saboterad version till PC.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Detta är bara sorgligt , ett bra spel som moddare får fixa för att tillverkare/utgivare är inkompetenta.

Mja, Det är ju dock så att de sade från början att portningen skulle vara rätt så förfärlig.

klarade ut spelet igår, bästa jag spelat på år.

Inaktiv

Det härliga med pc-spel är att de kan vara hur trasiga som hellst vid release bara det finns en möjlighet för moddare att jobba

Medlem

Aldrig varit intresserad av detta spelet. Att utvecklarna skrattar och skiter i mig som PC-spelare hjälper mig inte att bli intresserad av spelet heller.

Släng det i soptunnan.

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Det härliga med pc-spel är att de kan vara hur trasiga som hellst vid release bara det finns en möjlighet för moddare att jobba

Ofta så är dock många spel alltför konsolskadade redan..

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Mods har inneburit att spel fått förlängt liv (Half Life är väl det mest kända exemplet), de har även inneburit att spelen har uppdaterats även fast utvecklaren helt slutat ha support för spelen i form av patchar och som nu, fixat spelen så de funkar som de ska på en pc. Jag är ett stort fan av mods och de som ligger bakom dessa.

Men Patrick Bach säger ju att modding är dött. Ljuger han för oss?

Medlem

Förhoppningsvis kan dessa modar få Tvivlarna att köpa spelet. Det är verkligen synd att råka missa denna pärla

Testpilot
Skrivet av yngve:
Skrivet av Harakiri:

Mja, Det är ju dock så att de sade från början att portningen skulle vara rätt så förfärlig.

klarade ut spelet igår, bästa jag spelat på år.

Ja de varnade innan men det rättfärdigar ju inte att de gjort typ inget jobb alls utan det får moddarna göra.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Nej det tvivlar jag starkt på, varför skulle de göra det? De har ju istället allt att tjäna på att göra en bra portning. Utvecklaren sade väl att de inte är så duktiga på PC och anledningen till att de ändå gjorde spelet var för att så många ville ha det till just det formatet. Förhoppningsvis kommer detta spel sälja såpass bra att utgivaren använder sig av en utvecklare som kan göra spelet rättvisa på PC, ett spel behöver ju inte portas av den som gjorde det från början, en del utvecklare startade sin karriär genom att porta andras spel.

Inaktiv

Många klagar på portningen av dark souls men jag tycker att utvecklarna gjorde något otroligt bra. De tog ett spel som de inte ens hade tänkt på att släppa till PC och gjorde det för att deras fans bad om det.

Som det är nu så får du precis samma upplevelse på PC som på konsolerna och ingen har lovat något annat. De släppte spelet och det är jag väldigt glad för.

Man kan ha invändningar mot de undermåliga kontrollerna men en gamepad står faktiskt som systemkrav. Jag kommer inte ihåg några upprörda röster som tyckte att det var hemskt att kontrollerna i PC-portningen av street fighter var "konsol-skadade".

Medlem
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av PcGamer:

Tar allt som sägs från Dice med en stor nypa salt efter att EA köpte upp företaget. Tycker Black Mesa släppet visar att modding lever i allra högsta grad och där har vi ytterligare ett exempel på hur de tar ett gammalt spel och anpassar det till dagens datorer.

För mig är det avgörande om en utvecklare låter sitt spel moddas. Ett riktigt bra exempel på detta är Falcon 4 som släpptes i ett väldigt, väldigt trasigt skick. Efter ett antal patchar kom det att bli det bästa flygspelet och genom mods blev det ännu bättre tack vare ökad realism.

KoP
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Spelutvecklarna kan ju iaf inte förvänta sig att folk tänker betala för spelet när det är moddarna som får göra allt jobb.

Ja för det är ju moddarna som tillverkar spelen och ser till att vi får (köpa) dem. Eller.. hur var det nu igen?

Personligen har jag aldrig behövt modda någon spel för att göra det spelbart.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Puscifer:

Ja för det är ju moddarna som tillverkar spelen och ser till att vi får (köpa) dem. Eller.. hur var det nu igen?

Personligen har jag aldrig behövt modda någon spel för att göra det spelbart.

Jag syftar såklart på PC-versionen.

dmn
Medlem
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av PcGamer:

Patrick Bach har väl aldrig ljugit om spel? -_-

Medlem

Det är sorgligt att utvecklarna inte kunde klara av det själva, vissar på hur lata dom är det kommer till PC spel

Medlem

Känns lönt när spelet inte ens kan hålla 30 stabila fps när bell gargoyles sprutar eld. Känns som prestandan är identiskt med PS3/360 versionerna

Har iofs inte orkat mig till blight town men känns som att man inte ens där kommer få konstant 30 fps

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Kaleid:

Nej det tvivlar jag starkt på, varför skulle de göra det? De har ju istället allt att tjäna på att göra en bra portning. Utvecklaren sade väl att de inte är så duktiga på PC och anledningen till att de ändå gjorde spelet var för att så många ville ha det till just det formatet. Förhoppningsvis kommer detta spel sälja såpass bra att utgivaren använder sig av en utvecklare som kan göra spelet rättvisa på PC, ett spel behöver ju inte portas av den som gjorde det från början, en del utvecklare startade sin karriär genom att porta andras spel.

Därför att PC är nedprioriterat. Om moddare kan fixa 60fps i spel så kan förstås utvecklarna själv, de skriver trots allt mycket avancerat kod till självaste spelet och till en så pass svår maskin som PS3 och kodar även till 360 som inte har direkt samma arkitektur. Vad de vill göra är att dra ned utvecklingskostnader och hoppas ändå att få in en del på PC.

12
Skriv svar