Robot
Simcity

Maxis jobbar om Simcity-mallen från grunden, och de gör det med förhoppningen om att skapa ett både djupt och underhållande stadsbyggarspel. Vi har provspelat.

#maxis, #simcity


Medlem
Simcity

Gillar faktiskt inte att behöva vara uppkopplad hela tiden. Vill kunna spela ett spel som Sim City själv, om jag så vill. Låter som en ursäkt för deras Anti-Pirate system

Medlem

– Om din stad ligger nedströms från en annan, och den övre börjar smutsa ned vattnet – då kommer det påverka dig och du måste försöka lösa det problemet. Det sättet att koppla samman spelare tycker jag är väldigt coolt.

Haha, hoppas man får välja vart man får vara så man kan jävlas med kompisar

Medlem

Jag är inte heller helt förtjust i att vara tvungen att vara uppkopplad hela tiden. Hade man haft det som ett val hade jag varit helt ok med det, men som det nämns

Citat:

– Om din stad ligger nedströms från en annan, och den övre börjar smutsa ned vattnet – då kommer det påverka dig och du måste försöka lösa det problemet. Det sättet att koppla samman spelare tycker jag är väldigt coolt.

Klart att det är "coolt" men om man inte vill ha det? Om man känner att nej, jag vill sitta och knåpa på min stad i lugn och ro utan att bli störd av folk som missköter sina städer så bör man få göra det också... Känns väldigt onödigt att lägga på ett tvång, Sim City är ju ett perfekt spel annars att spela på sin laptop när man reser (EDIT: eller sitter på landstället på Edge-nätet).
I övrigt är jag riktigt laddad inför detta spel

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

Gillar faktiskt inte att behöva vara uppkopplad hela tiden. Vill kunna spela ett spel som Sim City själv, om jag så vill. Låter som en ursäkt för deras Anti-Pirate system

Men hur kan du ha missat att EA främst satsar på Multiplayer nuförtiden?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

"– Du måste vara online, och det tycker jag är en bra sak. Visst, det finns problem, men världen blir ju allt mer uppkopplad. Du har en miljard människor på Facebook som spelar spel hela tiden... Så att vara uppkopplad är verkligen framtidens väg, det är dit vi är på väg."

Era aktier har rasat den senaste tiden och ni ger då inte mig någon som helst anledning att köpa era spel när ni "tvingar" på mig saker jag inte vill ha i ett spel som detta. Jag tror det bara är en tidsfråga innan ni antingen får tänka om eller se era aktier rasa ännu mer.

Medlem

Ett av de spel jag ser mest fram mot. SimCity har alltid varit riktigt jävla underhållande.

+ tåg <3


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcGamer:

"– Du måste vara online, och det tycker jag är en bra sak. Visst, det finns problem, men världen blir ju allt mer uppkopplad. Du har en miljard människor på Facebook som spelar spel hela tiden... Så att vara uppkopplad är verkligen framtidens väg, det är dit vi är på väg."

Era aktier har rasat den senaste tiden och ni ger då inte mig någon som helst anledning att köpa era spel när ni "tvingar" på mig saker jag inte vill ha i ett spel som detta. Jag tror det bara är en tidsfråga innan ni antingen får tänka om eller se era aktier rasa ännu mer.

Är ju inte så att världen är inne i en ekonomisk kris. Nä, det är endast EAs aktier som faller.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skrivet av kill455:
Skrivet av PcGamer:

"– Du måste vara online, och det tycker jag är en bra sak. Visst, det finns problem, men världen blir ju allt mer uppkopplad. Du har en miljard människor på Facebook som spelar spel hela tiden... Så att vara uppkopplad är verkligen framtidens väg, det är dit vi är på väg."

Era aktier har rasat den senaste tiden och ni ger då inte mig någon som helst anledning att köpa era spel när ni "tvingar" på mig saker jag inte vill ha i ett spel som detta. Jag tror det bara är en tidsfråga innan ni antingen får tänka om eller se era aktier rasa ännu mer.

Är ju inte så att världen är inne i en ekonomisk kris. Nä, det är endast EAs aktier som faller.

det är ju inte så att världen hamnade i ekonokisk kris när swtor släptes.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Jag har fortfarande Sim City till Super Nintendo.

Medlem

Sim City är ett fint spel, men jag vill faktiskt mest bara bygga och planera och bygga finaste, största staden. Så, jag pengafuskar gärna och utan dåligt samvete. Känns som möjligheten försvinner och att jag nu måste börja tänka på att jag ska bygga kolkraft och skit för att jag inte har råd med annat. Tror inte det blir ett köp.

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av PcGamer:

"– Du måste vara online, och det tycker jag är en bra sak. Visst, det finns problem, men världen blir ju allt mer uppkopplad. Du har en miljard människor på Facebook som spelar spel hela tiden... Så att vara uppkopplad är verkligen framtidens väg, det är dit vi är på väg."

Era aktier har rasat den senaste tiden och ni ger då inte mig någon som helst anledning att köpa era spel när ni "tvingar" på mig saker jag inte vill ha i ett spel som detta. Jag tror det bara är en tidsfråga innan ni antingen får tänka om eller se era aktier rasa ännu mer.

Är ju inte så att världen är inne i en ekonomisk kris. Nä, det är endast EAs aktier som faller.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2012-06-21-stock-ticker...

Visar på att det till stor del beror på EA´s beslut den senaste tiden. Lär knappast gå bättre för de om de inte ganska omgående ändrar attityd. Kickstarters framgångar har nog samtidigt inneburit mindre pengar till EA.

Inaktiv

Den här intervjun sa ju ingenting, som att det blir en polisstat om man bygger många polisstationer...mmm säkert. Blir noll kriminalitet i klassisk SimCity anda men ingen polisstat. Jag antar också att exempelt med om en granne förorenar påverkar sin egna stad marginellt. Tänk vilket whine det skulle bli annars.
Spelet blir kanske inte supermainstream som Sims Online och deras andra facebookvarianter men givetvis kommer dom inte uppmana till trollande eller att få sitt spelande förstört av andra.

Medlem

"...Maxis vill göra ett brett, underhållande spel som funkar för alla..."

Suck... Där försvann mina förhoppningar...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Tycker det är lite roligt hur förvånad announcersnubben låter när han säger "PEGI 12"

Inaktiv

Inget gör mig mer irriterad än när branschfolk snackar skit och vägrar kalla DRM för vad det är. Den intervjuade gubben är en lallande idiot om han på allvar tycker att krav på konstant uppkoppling är en acceptabel trade-off för att få sin stad förstörd av att någon annan spelare skitar ned vattnet.

Sim City är en maktfantasi där spelaren får chans att "leka Gud" i miniatyrformat och NEJ, det är inget vi vill uppleva tillsammans med andra. Monte Cristo och Focus Home Interactive har redan försökt det med Cities XL-serien och fansen hatade det.

Hade EA tagit över Frictional Games hade nästa Amnesia-titel haft co-op läge. Hade EA tagit över Mojang så hade Minecraft fått tre nya DLCs (med nya klossar) per månad.
Hade EA köpt upp ThatGameCompany så hade Jenova Chen blivit satt att spotta ur sig multiplattformsuppföljare på sina skapelser som t ex MMO-liret Flowers Online eller cover-pangaren Journey 2 - The Arrival.

Jag vet att det sägs slentrianmässigt men EA är fan onda. På riktigt.

Medlem

Inte för att bara vara negativ... men alltid online... njae sim city har alltid vart något jag föredragit att pyssla med själv utan att andra stör mig... I Cities XL var det bara pest & pina....

Medlem

"Du måste vara online" och "Maxis vill göra ett brett, underhållande spel som funkar för alla".....

Hur många hundra sånna spel måste tok-floppa innan dom fattar? Hur mycket måste deras aktie rasa?

Det här blir det första Sim City spelet jag inte kommer att äga.

Medlem

Verkar kunna bli det bästa Sim City-spelet genom tiderna. Speciellt med tanke på detta med "uppkopplingen".

Sim City 4 var ju inne på det spåret med sina "regioner". Men nu tar de det hela ett STORT steg längre.

dmn
Medlem
Skrivet av Zelzahim:

Gillar faktiskt inte att behöva vara uppkopplad hela tiden. Vill kunna spela ett spel som Sim City själv, om jag så vill. Låter som en ursäkt för deras Anti-Pirate system

Och hur många dagar om året är du inte uppkopplad?

Medlem

Problemet i Cities xl var att du blev mer eller mindre beroende av andra. Andra kunde förstöra för dig. Hur brukar sådant sluta? Det är inte bara dina närmaste som finns omkring dig i spelet. =(

Medlem

Om ni vill ha ett helt okej simcity liknande spel med vacker grafik och många möjligheter och kör i Single Player, köp då Cities XL 2012.

Det är fascinerande hur folk röstar ner spelet pga de vill kunna fuska för att komma någonstans i spelet.

Det är fanimej tragiskt, vill ni tvunget köra Single Player så finns det en hel del spel därute redan med måttligt uppdaterad grafikmotor samt är ett roligt tidsfördriv, lämna online spelen till oss som faktiskt tycker om den funktionen.

Jag kan se detta som ett problem om det lanserades för 10 år sedan när bredband var jävligt nytt och väldigt få hade bruk av att vara uppkopplad 24/7 men i dagens samhälle så har vi mobilt bredband och en fast snabb bredbandsuppkoppling hemma.

Jag förstår verkligen inte vad problemet är? Sure spelare kan griefa och förstöra för andra, men herregud. Öppna ögonen, folk är likadana i verkliga världen.

Inaktiv
Skrivet av Nelfie:

Jag förstår verkligen inte vad problemet är? Sure spelare kan griefa och förstöra för andra, men herregud. Öppna ögonen, folk är likadana i verkliga världen.

Precis därför man vill koppla av med att lira lite, har inget emot att det tas online och jag fuskar aldrig. Däremot så vill jag kunna lira själv ibland utan att behöva umgås online med en massa random folk jag inte känner, värre än facebook. Vad jag vill ha är alternativet att kunna stänga av onlinefunktionen, så att den istället tas över av en AI. Valmöjlighet is teh shit!

Medlem

Jag älskar tanken att vara uppkopplad mot en global ekonomi och en interaktiv värld. Det var detta som lockade mig när jag köpte Cities XL som hade just en online-handel etc. Dock så funkade det fruktansvärt dåligt och dom tog så småningom bort hela onlineläget.

Jag tror Simcity kommer bli asgrymt, längtar efter att få lägga vantarna på det.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Om ni vill ha ett helt okej simcity liknande spel med vacker grafik och många möjligheter och kör i Single Player, köp då Cities XL 2012.

Det är fascinerande hur folk röstar ner spelet pga de vill kunna fuska för att komma någonstans i spelet.

Det är fanimej tragiskt, vill ni tvunget köra Single Player så finns det en hel del spel därute redan med måttligt uppdaterad grafikmotor samt är ett roligt tidsfördriv, lämna online spelen till oss som faktiskt tycker om den funktionen.

Jag kan se detta som ett problem om det lanserades för 10 år sedan när bredband var jävligt nytt och väldigt få hade bruk av att vara uppkopplad 24/7 men i dagens samhälle så har vi mobilt bredband och en fast snabb bredbandsuppkoppling hemma.

Jag förstår verkligen inte vad problemet är? Sure spelare kan griefa och förstöra för andra, men herregud. Öppna ögonen, folk är likadana i verkliga världen.

Problemet är att de inte ger mig valet att själv avgöra om jag idag känner för att låta mina kompisar ta del av mitt spel eller om jag kanske hellre vill köra ensam utan att behöva få mitt spel förstört av andra. Det här med att fuska är inget jag ens bryr mig om, ser inte vitsen med att spela ett spel om det inte varit jag själv som åstadkommit det som skett i spelet men jag kan dock förstå de som vill ha möjligheten.

Alla är knappast uppkopplade, bara för att merparten i sverige har tillgång till Internet så betyder inte det att alla andra länder har samma "lyx".

Vad EA försöker göra är att äta kakan samtidigt som de får behålla den, det funkar inte så. Jag vill inte att ett SP spel ska ha en massa element av ett MP spel, att man han även snackar om FB gör inte saken bättre. Jag kallar inte merparten av de spelen för spel utan för tidsfördriv som jag inte ser någon som helst mening att delta i.

Det märks tydligt vad EA försöker göra och även om jag gillar Sim City så blir det nog inte ett köp. Som jag skrev ovan så har det gått riktigt dåligt för EA den senaste tiden, de har tagit det ena dåliga beslutet efter det andra, jag skulle nog vilja påstå att detta är ännu ett sådant beslut.

Medlem

Kommer det gå att modda sc5? För det är ju moddarna som håller liv i fyran. Fyran är grymt kul, med moddar. Sen om EAs servrar går ner så kan man väll inte spela 5'an, blir som diablo 3. Tycker även att tiltshift grafiken ser irreterande ut.

Medlem

Det är kul att de försöker bygga på upplevelsen av Sim City men jag är ändå negativt inställd till hur låst dom gör det.

Jag vill spela själv. Sitte ute i stugan i norrland och vara ensam gud i min egna fiktiva stad. En stad där jag styr med järnhand och skickar kung koopa för att jämna kvarter med backen. Jag ska göra det och ingen annan. Låt mig ha min pseudoautism i fred!

Spelar just nu Simcity 3000 och njuter för fulla muggar! Älskar Simcity-serien, men jag är också lite småskeptiskt inställd till den här uppföljaren. Tänker inte dra för höga växlar på förhandssnacket dock, utan vi får väl se vad som levereras när det väl är dags för release – upp till bevis, EA!

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Om ni vill ha ett helt okej simcity liknande spel med vacker grafik och många möjligheter och kör i Single Player, köp då Cities XL 2012.

Det är fascinerande hur folk röstar ner spelet pga de vill kunna fuska för att komma någonstans i spelet.

Det är fanimej tragiskt, vill ni tvunget köra Single Player så finns det en hel del spel därute redan med måttligt uppdaterad grafikmotor samt är ett roligt tidsfördriv, lämna online spelen till oss som faktiskt tycker om den funktionen.

Jag kan se detta som ett problem om det lanserades för 10 år sedan när bredband var jävligt nytt och väldigt få hade bruk av att vara uppkopplad 24/7 men i dagens samhälle så har vi mobilt bredband och en fast snabb bredbandsuppkoppling hemma.

Jag förstår verkligen inte vad problemet är? Sure spelare kan griefa och förstöra för andra, men herregud. Öppna ögonen, folk är likadana i verkliga världen.

Jag, och säkert många med mig, gillar att spela på min laptop när jag reser. Om det då krävs bredband att spela ett spel så kan man ju inte spela det spelet fast man verkligen vill det. Således kan jag inte använda något jag betalat för när jag vill använda det. Det är det som är problemet för mig vad gäller krav på ständig uppkoppling. Jag vill kunna spela ett spel när jag vill, inte när det tillåter mig att göra det.

Medlem

Hoppas att de tvärvänder vad gäller online-biten. Påtvingat online är väl "okej", påtvingat multiplayer känner jag mig inte lika bekväm med.

12
Skriv svar