Bioware-grundarna lämnar företaget
Biowares två grundare meddelar att de slutar – båda lämnar spelbranschen, kanske för gott.
#nyhetstips, #bioware, #baldurs-gate, #star-wars-knights-of-the-old-republic, #neverwinter-nights, #mass-effect
Ja vad säger man? Tråkigt. Jag vet att Greg Zeschuks flyttade nyligen men då gick han ut och sa att det inte var något i stil med att han skulle lämna företaget.
Då kan man ju fråga varför det här hände? Kan ha att göra med EA, svårt att säga.... det är en jävla förlust iaf, det är ett som är säkert.
Det kan mycket väl vara pga EA men det kommer nog att dröja innan vi får reda på det. Lämnar man sitt livsverk så vill man nog att det ska leva kvar så länge som möjligt och då håller man masken så att inte forna kollegor drabbas negativt.
Personligen tror jag inte att det är en slump att de hoppar av, spelen har inte riktigt känts som Bioware sedan EA tog över rodret.
Ytterligare ett par herrar av världsklass som avslutar sin karriär. Det är inte fören de slutar som man faktiskt inser hur mycket spelglädje de har skänkt oss. Tack!
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Han till vänster ser ju ut som Anders Borg.
Skulle det vara negativt? Fattar faktiskt inte det roliga i det..
Snarare ett roligt påpekande... Behöver varken vara positivt eller negativt utan kan helt enkelt vara ett roligt sammanträffande?
Sedan har han ju rätt.. Han är sjukt lik Anders Borg på den bilden Samma frisyr har han också. Allt som saknar är ringen i örat och ett par hornbågade glasögon sedan har vi kanske Borgs dubbelgångare
Man undrar vad som verkligen ligger bakom. Men jag kan inte säga att det var oväntat. Bioware är inte längre Bioware som jag minns dem och efter övergången till EA och den senaste tidens magplask så förstår jag att grundarna lämnar skutan innan den går fullständigt på grund.
De båda doktorerna skall däremot ha ett hjärtigt tack för alla glada stunder som jag haft med deras skapelser.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Kan vara EA, kan mycket väl vara EA.
Kan också vara att dom är trötta på gaming och att dom vill göra något annat efter alla dessa år.
Svenska PCGamer hade en artikel om Bioware i förr förra numret där Bioware berättar om hur allt startade, intressant läsning. Dom var ju läkare/läkarstudenter som gjorde mjukvara för läkemedel (eller liknande), och därav namnet Bioware. Dock blev dom duktiga på annat och började utveckla spel. Ganska intressant historia.
Han till vänster ser ju ut som Anders Borg.
Korrektion: Anders Borg ser ut som Ray Muzyka.
Trist att de slutar, men de har ju faktiskt hållit på rätt många år nu så man kan ju inte klandra dem för att vilja prova på någonting annat.
Synd bara på BioWare som märke, känns inte som att det är samma sak när dessa två lämnar företaget men det har väl vartit på gång ett tag antar jag.
SE