Need for Speed: Most Wanted - Multiplayer över alla plattformar

Medlem
Need for Speed: Most Wanted - Multiplayer över alla plattformar

Tror ni inte att EA hade tjänat på att alla, på alla plattformar, kunde spela mot varandra eller vara samtidigt på för mig obegripliga Auto Log 2?

Okej, i FPS har ju PC spelarna en fördel men i bilspel är det väll ingen fördel alls. Det vill säga om man helt kunde stoppa äckel-pottorna som fuskar på PC.

Vad tycker ni eller vet ni att det är omöjligt?

signatur

Det var detta...

Medlem

Jag kan tillägga att jag kommer välja Xbox 360 med ett bilspel från EA denna gång. På PC tar deras spel nästan ett år att patchas till spelbarhet. Fruktansvärt med den långa vänta på att Need For Speed The Run skulle bli spelbar.

(PC: Intel I7 med SSD och grafikkort Nvidia 590 dubbel GPU).

signatur

Det var detta...

Medlem

Ptjaa, Att the run inte vart spelbart på PC förens efter ett par patchar beror nog på att det använde Frostbite 2, (bf3 dröjde ju ett par patchar också innan det funkade "bra" för alla) osså var det utvecklat av blackbox.

Det nya utvecklas ju av Criterion och jag antar att dom använder en förfinad version av motorn dom använde i Burnout Paradise, och det funkade ju så vitt jag vet bra på PC vid lanseringen.

Att autolog 2 inte är platformsoberoende är ju lite konstigt dock, men det har säkert med Microsoft att göra, dom har ju sitt Xboxlive som är ett "slutet" system med egen matchmaking och ranking och sånt, medans Ps3 inte har någon färdig lösning för sånt.
Det är nog samma anledning till varför man inte kan lira multiplayerspel över de olika formaten med varandra.

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ser i alla fall fram emot Most wanted. Blir nog arkadigt så det smäller om det men man får lägga undan ratten. köra med kontroll och ha lite skoj. Hoppas det kommer teaser till både konsol och PC så man kan jämföra och sedan bestämma sig för vilket format man vill köpa till.

signatur

Det var detta...

1
Skriv svar