Nytt ip, Mass Effect, Dragon Age 3: "En ny era för Bioware"

Robot
Nytt ip, Mass Effect, Dragon Age 3: "En ny era för Bioware"

Mass Effect-chefen och hans team kommer utveckla ett nytt ip. Samtidigt väntar ännu ett Mass Effect och i slutet av 2013 Dragon Age 3. Bioware lovar att framtiden för Bioware är ljus, trots grundarnas tack och adjö.

#bioware, #mass-effect-3, #dragon-age-3-inquisition-2


Medlem
Nytt ip, Mass Effect, Dragon Age 3: "En ny era för Bioware"

Nytt Mass Effect och Dragon Age 3 I love it!
Gillade alla Mass Effect (ja även 3:an trots slutet) och alla Dragon Age

Medlem

Shepard... Wrex.

Inaktiv

Nytt IP kan bli spännande, dom har redan gjort sci fi o fantasy rpg, vad kommer nu?

MMORPG, "sociala spel"?

Medlem

Tror fortfarande på Bioware, det är EA jag är mer skeptisk till.
De toppstyr allt och ser mer på de snabba intäkterna och aktieägarnas begär såklart, men det är ju så företag fungerar.
Frågan är hur vi som konsumenter och supportrar kan hjälpa Bioware och sätta mer press på EA så de inte sänker sina klor för djupt i projekten.
Klart EA vill ha mycket mer mainstream för att nå ut till så många konsumenter som möjligt men det påverkar tyvärr det unika och magnifika som de mindre kontrollerade speltillverkarna har trots att de saknar de stora resurserna.
Spelindustrin har förändrats enorm mycket de senaste 15-20 åren och det är mer kommersiellt idag på både gott och ont.
Vi får se vad framtiden har i sitt sköte.

Medlem

Nytt Mass Effect ser jag fram emot. Lär ju inte utspela sig samtidigt som trilogin, utan snarare vara en spin-off eller liknande.

Medlem
Skrivet av Forsthager:

Tror fortfarande på Bioware, det är EA jag är mer skeptisk till.
De toppstyr allt och ser mer på de snabba intäkterna och aktieägarnas begär såklart, men det är ju så företag fungerar.
Frågan är hur vi som konsumenter och supportrar kan hjälpa Bioware och sätta mer press på EA så de inte sänker sina klor för djupt i projekten.
Klart EA vill ha mycket mer mainstream för att nå ut till så många konsumenter som möjligt men det påverkar tyvärr det unika och magnifika som de mindre kontrollerade speltillverkarna har trots att de saknar de stora resurserna.
Spelindustrin har förändrats enorm mycket de senaste 15-20 åren och det är mer kommersiellt idag på både gott och ont.
Vi får se vad framtiden har i sitt sköte.

Väl talat!

KoP
Medlem

Kul! Ska bli spännande att se vad dom hittar på.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Men efter detta väntar ett helt nytt Mass Effect (!).

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m92q6nNO4e1qczmf4o1_250.gif

Seashells :'(


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem

Nytt Mass Effect spel. Ja tack!

Vet dock inte hur dem skall röra sig vidare utan Shepard och Reapers. De kändes som kärnan i Mass Effect universumet.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Nytt Mass Effect spel. Ja tack!

Vet dock inte hur dem skall röra sig vidare utan Shepard och Reapers. De kändes som kärnan i Mass Effect universumet.

Är benägen att hålla med dig, det blir inte lätt att hitta en ny karaktär som kan axla Shepards mantel. Fiender kan man alltid fabricera fram nya, men grundläggande karaktärer som folk älskar blir det värre med tror jag. Framför allt etablerade sådana som finns i just Mass Effect-serien.

Medlem

Tyvärr är inte BioWare längre den utvecklare jag såg som branschledande inom rollspel, de har för länge sedan gått vidare i en annan riktning. Jag kan ju dock inte förneka att de fortfarande gör väldigt populära spel, men de tilltalar inte mig alls längre. Jag sätter min tilltro till Obsidian och Brian Fargo istället.

Medlem
Medlem

Jag skulle faktiskt vara intresserad av ett Mass Effect spel som kretsar sig runt "The first contact war". Finns mycket att hämta där!

Medlem
Skrivet av Stephan:

Tyvärr är inte BioWare längre den utvecklare jag såg som branschledande inom rollspel, de har för länge sedan gått vidare i en annan riktning. Jag kan ju dock inte förneka att de fortfarande gör väldigt populära spel, men de tilltalar inte mig alls längre. Jag sätter min tilltro till Obsidian och Brian Fargo istället.

Fast Obsidian är bara varumärke nu. Ursprungsteamet som gjorde de underbara spelen är skingrade för vinden.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Stephan:

Tyvärr är inte BioWare längre den utvecklare jag såg som branschledande inom rollspel, de har för länge sedan gått vidare i en annan riktning. Jag kan ju dock inte förneka att de fortfarande gör väldigt populära spel, men de tilltalar inte mig alls längre. Jag sätter min tilltro till Obsidian och Brian Fargo istället.

Fast Obsidian är bara varumärke nu. Ursprungsteamet som gjorde de underbara spelen är skingrade för vinden.

Nog är väl Obsidian samma gamla folk fortfarande? Black Isle däremot...

Medlem

kan inte riktigt fokusera på plugget längre...
och dom sa att nästa DLC för mass effect skulle komma "this fall", alltså när som helst!

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Nytt Mass Effect spel. Ja tack!

Vet dock inte hur dem skall röra sig vidare utan Shepard och Reapers. De kändes som kärnan i Mass Effect universumet.

Shepard och reapers var rätt centrala för trilogin ja. Men tror det finns gott om folk som förälskat sig i själva universumet. Raserna, dess lore... Blir säkert fint

Medlem

De har helt enkelt förlorat all form av innovation och kreativitet. Att släppa DLC och fortsätta mjölka titlar ser jag knappast som en positiv utveckling för ett så stort företag som Bioware.
Mass Effect bör de ju lägga ner snarast så 1an och bitvis 2an inte dras ner i skiten.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

De har helt enkelt förlorat all form av innovation och kreativitet. Att släppa DLC och fortsätta mjölka titlar ser jag knappast som en positiv utveckling för ett så stort företag som Bioware.
Mass Effect bör de ju lägga ner snarast så 1an och bitvis 2an inte dras ner i skiten.

Jag instämmer. Detta känns inte hoppfullt på något sätt.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Arizato:

Jag skulle faktiskt vara intresserad av ett Mass Effect spel som kretsar sig runt "The first contact war". Finns mycket att hämta där!

Jag vill inte döda Turians

Medlem

Anledningen till att jag ogillar EA beror inte på att det är "inne" att göra så. Det är hur de agerat sedan ett antal år tillbaks mot inte bara sina kunder utan även sina anställda.

När jag läste om att EA köpte upp Bioware så visste jag redan hur det skulle gå och även om jag önskar att jag hade fel så har jag haft rätt, Bioware idag är inte samma företag som fick mig att gilla RPG spel.

Kickstarter kom som en positiv överraskning för att åter få se spel utvecklade av människor som brann för det, inte för att tjäna en massa pengar. Det positiva med att göra sådant man gillar och förmedla detta till andra som också gillar det är att man ändå kan tjäna en hel del pengar på det, en win-win situation.

Ska man klara sig i en sådan hård bransch som spelindustrin ändå är så gäller det att man tänker långsiktigt och här verkar EA helt famla i mörkret. Jag tror att de sakta men säkert är på väg utför om de inte ganska omgående börjar tänka om. Stora idag må de kanske vara men hur många företag har inte varit det som sedan konkat?

Medlem

Åhh, redan i slutet av nästa år... Tack för att ni börjar hypa det redan nu.

>.<


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Rasmus117:
Skrivet av Arizato:

Jag skulle faktiskt vara intresserad av ett Mass Effect spel som kretsar sig runt "The first contact war". Finns mycket att hämta där!

Jag vill inte döda Turians

Gör ett spel som utspelar sig på båda sidor, med många olika val! När man spelat klart båda så får man en slutgiltig story där valen du gjorde på båda sidor påverkar slutet!

Medlem
Skrivet av Rasmus117:
Skrivet av Arizato:

Jag skulle faktiskt vara intresserad av ett Mass Effect spel som kretsar sig runt "The first contact war". Finns mycket att hämta där!

Jag vill inte döda Turians

jag vill döda alla som är annorlunda ! skulle innebära en del coola val i kampanjen


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Bioware är döda..EA har dödat dom liksom dom dödade vårt älskade Westwood....ahh det var tider det. minns när C&C släpptes mums det var tider. EA = evil INC.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

nu ska man väl inte dömma ut något i förväg, men vi vet ju alla vad som hänt med andra serier när dom bytt ledning.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

nu ska man väl inte dömma ut något i förväg, men vi vet ju alla vad som hänt med andra serier när dom bytt ledning.

du menar som att döda C&C ännu lite mera genom att göra ett F2P? av något som faktiskt kunde bli en ny början?


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem
Skrivet av vashthepirate:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

nu ska man väl inte dömma ut något i förväg, men vi vet ju alla vad som hänt med andra serier när dom bytt ledning.

du menar som att döda C&amp;C ännu lite mera genom att göra ett F2P? av något som faktiskt kunde bli en ny början?

C&C var redan dött när fyran släpptes. Tiberium Wars var ett försök att återuppliva serien (,vilket jag tyckte var ett ganska roligt spel) medans C&C RA3 skadesköt serien. När 4:an kom blev serien slutligen avrättad (anser jag, och jag är nog inte ensam om det).

Medlem

"You can fight like a Krogan, run like a Leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!"

12
Skriv svar