Skämmig TV-underhållning
Jag har aldrig hävdat att jag är en kultursnobb som bara lyssnar på band som "ingen" känner till, uppskattar konst man inte ser vad det är eller läser diktsamlingar på hebreiska. Tvärtom så har jag alltid försökt vara väldigt öppen med att jag uppskattar i det närmaste all form av kultur med allt vad det innebär från Strindberg-pjäser på Dramaten till Jersey Shore på MTV. Frågan är dock om inte till och med mitt mått är rågat efter att ha sett på Svenska Hollywoodfruar.
Ni vet säkert vad det går ut på. TV-tittarna får följa fyra kvinnor i 30-50-årsåldern som är bosatta i Hollywood i deras vanliga och ovanliga vardag. Redan där är det ju vad som brukar kallas för "dålig TV" eftersom det är en realityshow utan skådespelare, men det här är ju några grader värre. I normala fall kan det ju vara rätt intressant att följa ambulansförare på Gotland eller krabbfiskare utanför Nordamerikas kurs och det går faktiskt att lära sig någonting. Här är det dock inte tal om något sådant.
Nu kan jag inte komma och säga att alla huvudpersoner är idioter för det är de givetvis inte. Det finns tex en kvinna (Margareta) som verkar ha väldigt mycket bakom pannbenet och har lyckats tjäna ihop sig en mindre förmögenhet utan giftermål. De är inte heller alla elaka eller galna för vad man än tycker om Montazami så kan man ju inte påstå något annat än att hon verkar vara något av det snällaste som finns. Lite korkad och naiv såklart men harmlös, snäll och säkerligen också en trogen vän.
Nej den som får den här serien att spåra ur är en kvinna vid namn Gunilla Persson som inte tycks ha någon som helst. Ni har kanske läst om henne också, enligt henne själv står det i varje fall om henne på varje löpsedel i hela landet, men det är svårt att hitta någon information om henne annat än att hon varit modell, reseledare och skådis. Hur som så är hon något av de läskigaste jag sett med minst sagt hemska värderingar och humörsvängningar som inte är av denna värld. Hon tycks också helt sakna verkligehetsuppfatting inte bara när det gäller sin egen status och förmåga utan tyvärr även runt hennes dotter. Lägg därtill en i mina ögon lite skev gudssyn och du har en person som bidrar till konflikter och situationer som är fruktansvärt dålig TV men som jag ändå tittar på.
Skämmas är vad jag borde göra eller hur?
Jag är en sån där person som kan skämmas för mig själv bara jag ser något pinsamt i en spelfilm, så detta skulle jag nog inte klara av att titta på.
Tittar däremot gärna på sådana serier som du nämnde tidigare, där man får följa vanliga människor med ovanliga jobb. Sådant är mycket intressant!
Borde göras en sådan serie om FZ crew?! "Behind the fragzone"
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Uttalandet från henne angående Ljudböcker har kommenterats rätt friskt på Facebook dom senaste dagarna.
Jag tittar inte på denna serie, men efter att jag läste vad hon hade sagt, så vill jag nog inte heller, får då hade jag nog blivit så frustrerad, irriterad och förbannad på denna person gissar jag.
Och till slut skulle jag säkert börjat simma till USA för att göra någon slags våldshandling på henne och det gillar jag inte att göra, om det inte är i försvar.
Så jag håller mig helt enkelt borta från denna serie
Det är iaf svårt att inte tycka någonting om henne Hon är ju väldigt underhållande på ett hemskt sett, men det är främst när man tänker på hur hon sårar och skadar andra i sin närhet (främst då hennes dotter) som man blir arg och förbannad. Men det är ju svårt att inte skratta åt henne när hon säger saker som att hon vill göra en ljudboksversion av sin "self biography" eftersom det är poppis bland hörselskadade...