Fira 10 år med Battlefield 1942
Idag är det ett decennium sedan det första Battlefield äntrade spelhyllorna - fira det på vår spelserver och möjlighet att vinna signerade spel!
#battlefield-1942, #battlefield-3, #dice
Tyvärr så blev det inte så mycket multiplayer i BF1942. Men det är nog fortfarande det bästa spelet i serien, specielt med modden Forgotten Hope. BF2 fick dock sig en rejäl skvätt med timmar i multiplayer.
BF2142 är också bra, men det är så dåligt optimerat så det kräver en monsterdator. Hoppas på ett nytt BF2142.
Det sorgliga är att man har lagt ned mer speltid på BFBC2 och BF3 än vad man har gjort i BF1942 och BF2. Det borde vara tvärt om...
EDIT:
Missade att ni hade en server uppsatt
Får väl hoppa in där på måndag då jag har skivorna hos farsan.
Minns det som igår, hypen för demot var stor på FZ och folk skrev av sig i forumet. Jag hade ingen aning om varför, men eftersom alla hyllade det så mycket så tankade jag också ner demot som precis hade släppts. Har för mig att det var en fredag eller kanske torsdag.
Plötsligt körde jag runt i ett underbart landskap i en liten jeep på Wake Island och insåg att detta är epic, och detta var innan ordet epic fanns i var gamers mun. Hämtade genast min bror för att berätta vilket häftigt spel jag hittat, och vi njöt länge av BF1942. Detta var, har jag för mig samtidigt som man fick ADSL och bredband i Sverige var på väg till alla, vilken underbar tid som gamer
Något sådant lär man aldrig få uppleva igen, om det inte kommer något nytt spel som man aldrig sett innan. Jag missade hela operation flashpoint också.
Hade ju hellre vunnit ett signerat ex utav BF1942 faktiskt.
Dice hade inget lager, tyvärr.
önskar bara att dice kunde göra en no cd patch till spelet, men men nu får man damma av fodralet i hyllan och plocka fram orginalskivorna igen
Man blir lite varm i spel hjärtat när minnena dyker upp!
Svin dyrt adsl lina men oj vad många timmar det blev.
Detta var ju början fast man inte förstod det då.
Sedan kom kungen BF2 och jag köpte "specal Forces" till alla i clanen som var bästa BF tillägget. (änterhaken var helt suverän)
Sedan blev det bara bättre med varje släpp 2142 var sista bra i BF serien.
Men en kväll i veckan var det 1942.:)
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
önskar bara att dice kunde göra en no cd patch till spelet, men men nu får man damma av fodralet i hyllan och plocka fram orginalskivorna igen
Ingen dice patch men det finns på nätet har tyvärr inte länken men sök BF no cd,
Alla i clanen hade den!
Ett av dom allra finaste spelen som gjorts. Plöjde hundratals timmar co-op med kompisarna via LAN i mitt lilla rum...
För på den tiden gick det att spela co-op mot botar i battlefield, något som glömdes bort i senare versioner och därmed förlorade Dice/EA mig och mina vänner som kunder.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Ett av dom allra finaste spelen som gjorts. Plöjde hundratals timmar co-op med kompisarna via LAN i mitt lilla rum...
För på den tiden gick det att spela co-op mot botar i battlefield, något som glömdes bort i senare versioner och därmed förlorade Dice/EA mig och mina vänner som kunder.
Saknar också botar ingame. För det är inte alltid det är kul att spela i "publickträsket"
Någon idiot har inbillat spel bolagen att alla vill vara online i dag.
Bästa minnet måste ändå varit från Desert Combat.
Var hos farsans polare och fick prova på lite MP, åkte med som skytt i en Blackhawk som cirklade runt en liten by full med talibaner och skapade tomhylsor i rasande fart, och det var så jävla ballt!
Sen var det ju skitcoolt att man kunde fylla Hercules-planet med folk på Gazala eller glida runt i dalarna med Apachen, BF3 är ju svintråkigt jämfört med DC på sin tid!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb