Äntligen är det slut!

Flakmonkey
Äntligen är det slut!

Till slut, efter åtskilliga timmar slit slit har jag lyckats ta mig till slutet i #King's Bounty: The Legend. Det har varit inte alltid varit en rolig resa men på det stora hela är jag imponerad över Katauri Interactives skapelse. Jag ville ha ett spel i samma anda som originalet vilket också skulle innebära att det var nära besläktat med de tidiga HOMM-spelen och just det fick jag. I vanliga östeuropeisk stil fanns det vissa aspekter som inte var alltför övertygande. De tycks ju tex ha svårt att få en vettig översättning då jag hellre tror att det är där det felar än att författarna till handlingen är kassa. Men det kraschade inte mer än ett par gånger iaf och framförallt så sant gameplayet där det skulle.

Visst är det en aning gammalmodigt med sina turbaserade strider och går emot mycket av utvecklingen med snabb tillfredsställelse, men det är också meningen. Det är ett lugnare tempo än vad många är vana vid och som säkerligen gör att många klassar det som tråkigt. Tekniskt är det inte jätteimponerande men presentation passar ändamålet och är fullt tillräckligt i mina ögon och öron. Längden på spelet går ju inte heller att klaga på och skulle du införskaffa det, vilket jag verkligen kan rekommendera till alla som är nyfikna, så har du mycket underhållning att se fram emot.

Hmm... nu är ju bara frågan vad man ska ta itu med härnäst?

#blogg

Äntligen är det slut!

Jag tycker du ska läsa lite bra böcker


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

Läser ju böcker, till och från jobbet varje dag. Just nu Presidentens hustru. Man behöver ju inte begränsa sig till en sak åt gången bara för att man gör det med spelen ^^

Medlem

Neverwinter nights 1 & 2 tycker jag! Tyckte du om första Dragon age kommer du älska dem också.

Skrivet av Nosnos:

Läser ju böcker, till och från jobbet varje dag. Just nu Presidentens hustru. Man behöver ju inte begränsa sig till en sak åt gången bara för att man gör det med spelen ^^

Du har gripits av speldjävulen

Det kommer en uppsjö av bra spel framöver, annars kan du ju spela "Black Mesa".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan ju lägga lite prime time med de närmaste. Alltid en bra investering i livet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Dark Messiah of Might and Magic vore kanske något?

Medlem

walter_iego har ett bra tips där med Black Mesa. Kör det själv nu och hade totalt glömt bort hur bra Half-life faktiskt är.
Annars borde du fixa en Twitch-kanal, fixa igång HOMM 2 och utmana folk här på FZ.
Sist men inte minst är ju System Shock 2 aldrig fel.

Flakmonkey

Umgås ju en massa med nära och kära, läser,ser på film, lyssnar på musik etc så det enda som saknas nu är ett spel jag kan lira när jag vill ta ett break. Spelar ju i princip bara ett spel åt gången eftersom jag har märkt att jag at jag tar mig igenom dem då vilket jag inte gjorde när jag lirade 5 st samtidigt.

Hursom så har jag funderat på black mesa men har ju trots allt redan klarat hl så känner att jag borde lägga den begränsade tiden på något som är helt nytt för mig. Samma sak med system shock 2 som ju är ett av tidernas bästa spel, överlögset hl tex i min ögon. Dark messiah har jag inte lirat faktiskt, borde ju finnas billigt någonstans? Och sen har jag ju deus ex 3 och castlevania som jag köpte för några veckor sedan. Finns gott om alternativ

1
Skriv svar