Sony: Därför sänker vi inte priset på gamla PS3-modeller

Inaktiv

Gitt! Hoppas att Valve också lär sig o slutar upp med sina reor, blir ju så förbannad varenda gång, att dom inte kan hålla sig till 49.99Euro per spel så vet man vad man får, eller hur?

Medlem

En dålig förklaring är bättre än ingen. Eller?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

En dålig förklaring är bättre än ingen. Eller?

Nej, det är det inte. Mannen har ju för fan omyndigförklarat hela sin kundstock. Han kallar oss duktiga idioter och vet att den stora massan går på det. I USA så är man så van att bli talad om för vad man skall tycka att de flesta bara kommer att säga "Ja, fan vad rätt han har. Vilken tur att de lyssnar på oss!"


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Sony är otroliga. Om de verkligen menade det de sade, dvs. att de vill erbjuda mer för pengarna så skulle de inte ha tagit bort ett flertal funktioner som fanns i den första PS3-versionen ( 60GB ).

T.ex: Linuxstöd, 4 usb-portar och framförallt bakåtkompatibilitet med PS2-spel(!). De gör produkten sämre för varje år som går och det är otroligt irriterande att behöva köpa en ny PS3 slim för att originalkonsolen som är så mycket bättre har gått sönder (YLOD).

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Frux:

Lite krystad förklaring men iofs har han ju rätt. Några hundralappar mer eller mindre för konsolen spelar ingen större roll för beslutet att skaffa PS3, det är ju spelen man är ute efter. Påhittade priser:

- 2600 kr, nääää jag köper hellre pizza...
- 2300 kr OMG SHIT JAG VILL KÖPA PS3 NUUUU!!!!!

Inte så troligt...

Ändå är alla så prismedvetna och hänger på prisjakt dygnet runt osv. Priset spelar roll.

Absolut. För mig skulle ovanstående exempel se ut som:

- 2600 kr, hmm, vad tar dom på tex Webhallen?
-1890 kr, nice, då kan jag köpa pizza resten av veckan också.

Klart som fan att folk är prismedvetna. Hade skillnade vart run 20 spänn skulle jag skita i vilket, även om 300 kr bara var ett exempel.
Skrattretande uttalande förresten..."folk vill inte ha reor"...jag BLEV förvirrad om inte annat.

Nej det borde vara

- 2600 kr, nääää jag köper hellre pizza...
- 2300 kr OMG NU KAN JAG BÅDE KÖPA PIZZA OCH PS3!

Medlem
Skrivet av sheiks:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Frux:

Lite krystad förklaring men iofs har han ju rätt. Några hundralappar mer eller mindre för konsolen spelar ingen större roll för beslutet att skaffa PS3, det är ju spelen man är ute efter. Påhittade priser:

- 2600 kr, nääää jag köper hellre pizza...
- 2300 kr OMG SHIT JAG VILL KÖPA PS3 NUUUU!!!!!

Inte så troligt...

Ändå är alla så prismedvetna och hänger på prisjakt dygnet runt osv. Priset spelar roll.

Jo visst är det så, men har man tänkt att köpa tex ps3, så kikar man efter den billigaste. det spelar ingen roll om den billigaste kostar 2.3k eller 2.6k, man köper den ändå.

Absolut håller jag med dig. Men deras argument är ju helt bisarrt om man tänker på det. Han påstår ju indirekt att dom inte sänker priserna för kunderna vill inte det. RENT skitsnack...

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Frux:

Lite krystad förklaring men iofs har han ju rätt. Några hundralappar mer eller mindre för konsolen spelar ingen större roll för beslutet att skaffa PS3, det är ju spelen man är ute efter. Påhittade priser:

- 2600 kr, nääää jag köper hellre pizza...
- 2300 kr OMG SHIT JAG VILL KÖPA PS3 NUUUU!!!!!

Inte så troligt...

Ändå är alla så prismedvetna och hänger på prisjakt dygnet runt osv. Priset spelar roll.

Absolut. För mig skulle ovanstående exempel se ut som:

- 2600 kr, hmm, vad tar dom på tex Webhallen?
-1890 kr, nice, då kan jag köpa pizza resten av veckan också.

Klart som fan att folk är prismedvetna. Hade skillnade vart run 20 spänn skulle jag skita i vilket, även om 300 kr bara var ett exempel.
Skrattretande uttalande förresten..."folk vill inte ha reor"...jag BLEV förvirrad om inte annat.

Nej det borde vara

- 2600 kr, nääää jag köper hellre pizza...
- 2300 kr OMG NU KAN JAG BÅDE KÖPA PIZZA OCH PS3!

Ok, hmm, sorry, jag var kanske otydlig...det var precis det jag menade

Inaktiv

kommer att köpa den ovaset vad det är för pris

Medlem

Men hallå.. Öh lixom.. Kvalite kostar ju mer.. Om Sony sänjer priset på den nuvarande så konmer det ju betyda att alla som köpte den, nu helt plötsligt sitter med en konsoll av sämre kvalite ju! Tacka Sony för sin geniala ide' så att inte era konsoller börjar gå sönder.. Det är ju klart som korvspad. .. sim visserligen är grumligt..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

12
Skriv svar