Mionix Naos 5000
UGC 9500 sensorn är grym så länge man använder rätt musmatta dock är den överkänslig därav problem på tygmattor som har sk. coating och för damm partiklar.
Så ni som sitter på någon utav dessa möss med samma sensor är absolut inget undatag ifrån detta, men ni får gärna inbilla er de =).
nu har jag ju iof aldrig haft en mus med den sensorn, det är dessutom första lasern jag köpt någonsin.. och ifall alla lasermusar är så kassa på tyg så lär det inte bli så många fler heller.
jag har väl inte varit uppmärksam nog att läsa mig till problemet så delvis får jag väl skylla mig själv i detta fall.
för att kommentera det du sa ytterligare, så gav supporten mig tipset att tygmattor som HADE coating skulle funka bättre, men även inget dom rekommenderade för optimalt användande.
men förövrigt så kan jag instämma med allt annat ang recensionen, den är fantastiskt skön att hantera, inställningsmöjligheterna osv va oxo rätt trevliga i drivrutinerna.
jag kan dessutom rekommendera mionix pga deras support som var snabb och personlig, bara det väger mycket i mina ögon!
så.. om ni har plast/aluminiummattor.. så är detta ett BRA köp.
“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”
Min gamla Microsoft mus för en hundring funkar fortfarande utmärkt, föredrar en långsam mus. Så den är helt rätt för mig.
Men fler knappar och en någon "finare" design kanske kan motivera en förtidspension vid 5år.
Inhandlad idag, och hjälp!
Suttit med min MX518 sedan release, och ja...ehum... denna é liiite piggare.
Aimen är lika med 0 än så länge.
Men men, den sitter som gjuten i näven, så ja é nöjd.
Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.
grr, kan inte få upp vikt luckorna och musen vägrar starta när jag startar datorn...
Tryckte så det gjorde ont i fingrarna, så tillslut! Seger! Luckorna öppnades magiskt!
Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.
Själv så fann jag den på Fragbite http://www.fragbite.se/?newsID =16329 (bman)