Jag har blivit kändis.

Medlem

Att det var så illa hade jag ingen aning om, tror få vet eller uttalar sig om hur illa det faktiskt år.

Ja, jag propagerade ju för att man bör sänka standarden i fängelset ganska rejält. Det är ingen lekskola utan att fängelse. I dagligt tal är ett svenskt fängelse inte mer än ett vandrarhem med väldigt hög standard, med enda skillnaden är att du inte kan gå utanför grinden.
Det finns ingen som helst logik att vi lägger ner mer pengar på fångars mat än skolungdomar.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det är en intressant fråga, tror dock det handlar om rutiner. Det är extremt ovanligt med vakter som dött på ett fängelse. Men visst, man bör absolut diskutera om vakter verkligen bör få arbete ensamma i alla lägen.
Jag vet faktiskt inte hur de rutinerna går till på ett fängelse i Sverige.

Nae, alltså det är ju så att man inte får jobba själv med människor, det är när det finns en risk till att man själv kan bli utsatt för någon fysisk skada, ligger väl under någon lag.. man får ju risktillägg på arbeten det är så.

http://www.av.se/teman/hotochvald/

Medlem
Skrivet av Fargo:

Att det var så illa hade jag ingen aning om, tror få vet eller uttalar sig om hur illa det faktiskt år.

Ja, jag propagerade ju för att man bör sänka standarden i fängelset ganska rejält. Det är ingen lekskola utan att fängelse. I dagligt tal är ett svenskt fängelse inte mer än ett vandrarhem med väldigt hög standard, med enda skillnaden är att du inte kan gå utanför grinden.
Det finns ingen som helst logik att vi lägger ner mer pengar på fångars mat än skolungdomar.

Jag håller med dig.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av walter_iego:

Vad du än gör, eller hur du än bemöter den där individen som har annan ståndpunkt, var en gentleman

Jag tyckte jag bemötte honom relativt bra ändå. Förklarade snällt och vänligt att jag inte alls är ett "vänstertroll" samt att jag står till höger om det folkhemshyllande socialdemokratiska vänsterpartiet SD.

Eller håller du på och vänsterprasslar?

Kan intyga med Athaleos. Min kusin jobbar inom kriminalvården, hot och våld händer i princip dagligen.

12
Skriv svar