ArenaNet förklarar Guild Wars 2

Medlem
Skrivet av Xzander:

Det jag älskar med Guild Wars 2 och dess "pay once and play"-filosofi är att man inte känner sig "tvungen" att spela för att man annars känner att man betalar för något som man inte använder.
Nu på senare tid har studierna varit benhårda och jag har inte kunnat lägga många timmar i "fritidsbanken", och därmed inte kunnat spela särskilt mycket. Men Guild Wars 2 väntar snällt på mig tills jag är redo att ta mig lite tid åt det. Dessutom är ju levelsystemet i både PvP och PvE så pass smidigt att man inte heller känner att man "sackar" efter om man inte sitter och powerlevlar.

Men det är inte bara det som gör GW2 så flexibelt. Jag känner något som jag inte känt med något spel fram tills nu, och det är att fastän jag älskar spelet så spelar jag det inte så fort jag får tid över. Det kan jämföras som en hälsosam relation, där man träffas lagom mycket och ger varandra space och tid att lära känna varandra, istället för att jämt och ständigt umgås och kladda på varandra hela dagarna.

Jag har länge känt en sorts besvikelse på många spel, och har nästan varit i en "gamingdepression". Diablo 3 och Bf3 spelade jag lite grann, sen har jag inte rört dessa spel. Darksiders 2 var jag aspepp på, men har kanske kommit halvvägs och har knappt något intresse utav att fortsätta. Till och med äldre spel, som jag totalt älskade som yngre och spelade i dagar och nätter, har jag ingen lust att återgå till, fastän jag skulle kunna få en nästintill ny spelupplevelse då det var så länge sen jag spelade dem.

Nej, Guild Wars 2 kan jag ägna mig åt i den takt jag själv känner att jag hinner med eller orkar, och det är DET som gör det spelet så bra för min del. Någon som håller med/tycker helt tvärtom?

Fint skrivet och ett suveränt inlägg Xzander.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Droppz:

Om jag nu hade gillat GW2 så skulle jag nog endå avstå pga deras tighta regler, är helt enkelt inte något skojj att konstant vara vaksam då man spelar så man inte gör det minsta regelbrott även fast man kanske inte vet om det. För det räcker verkligen med det minsta av vad jag hört.

Lira, ha kul, försök inte fuska och bete dig vettigt. Det är allt som krävs för att inte riskera en (tillfällig) avstängning. Inte för mycket begärt enligt min mening.

Skrivet av Droppz:

WoW var bäst i Vanilla TBC enligt mig, men jag klagar inte på dem som lirar det. För mycket ändringar till det sämre enligt mig ^_>

Misstänker att du menade "i Vanilla _och_ TBC", i så fall håller jag med dig fullständigt! Efter Sunwell förvandlades spelet till MMO-världens motsvarighet av the ParaOlympics.

Skrivet av Annanaz:

Överdriv inte
De som blev bannade från GW2 pga utav en exploit dem hittat, dem visste om att det var en exploit och personen som streamade när han hittade detta (kmr inte ihåg hans namn) sa även till tittarna att dem inte skulle tala om exploiten för Anet.

Tänk dig att någon hittar ett sätt att dinga från 1-90? på 20 minuter nu i MOP och sedan utnyttja detta så mkt det bara går för att dessutom säga till alla att dem inte får tala om det för blizzards.

Tror nog denna/dessa personer skulle bli bannade dem med

Exakt. En mycket högljudd skara blev tagna på sängen av ArenaNets stenkoll. Det är en minoritet som försökte nyttja en exploit och som sen hörs och syns så pass mycket på webben att man tror att det handlar om en betydligt större grupp spelare.

Skrivet av Droppz:

Jo han du talar om var "Kripparian" det var ju självklar exploit samt att han visade det för alla så det håller jag med om.

Yes, Kripp och hans entourage är ett gäng som diggar rampljuset och gärna fuskar/exploitar för att nå dit. Kolla bara t ex på Diablo3 Hardcore där dom hade scripts redo att logga på sina konton från en annan burk så fort de stötte på patrull. Jag är inte direkt ett fan om man säger så...

Skrivet av Droppz:

Men det finns mycket annat trams, typ som en vendor som råkade sälja ett vapen för billigt och dem bannade folk som köpte det, dvs inte lätt för en noob att veta om sådant, samt massor av folk som blev bannade för lite svordomar etc hehe.

Överdrift hehe. De som bara köpte ett ex blev inte bannade. Däremot de som köpte typ 500. Nånstans börjar det bli lite väl uppenbart att man utnyttjar en bugg som letat sig in om man köper tresiffrigt av samma item.

Sen det där med svordomar. Där rör det sig nästan uteslutande om tillfällig avstängning i 1-3 dygn, och då snackar vi rejält idiotiska kommentarer i publika sammanhang eller i pickupgrupper. Ren rasism och annat som småglin spottar ur sig utan att ens tänka sig för. Klarar inte föräldrarna av att lära dom hyfs så har jag inget emot att ArenaNet lägger ribban för en bra stämning i zonechat.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Brandter:

Tror nog ändå att många gamla spelare av Wow inte kommer spela MOP eftersom att Blizzard har dödat ALLT som var bra med wow när det kom och i TBC. Allt efter Wrath of the lich king har varit dåligt beslut efter dåligt beslut. Alla deras idéer har varit urusla. Och nu har du Pokémon och pandor... FUCK YOU!

Ont: Tror däremot inte att PVE spelarna ifrån Wow bryr sig om GW2 och PVE:n i GW2 är värdelös, det är ett PVP spel och det gör det riktigt bra.

Varför får du så mycket tumme ner? din åsikt är legit enligt mig, du kanske överdriver en aning men jag håller med dig till största del.

WoW kommer inte göra en comeback som folk tror med MoP, folk kommer lvla 90, raida å pvpa lite, inse att det är samma gamla spel med ett nytt skal.. sluta å börja spela andra spel igen.

GW2 är riktigt bra i mina ögon, men precis som med vanilla wow, det tar tid att göra spelet 'bäst', om ett halvår lär GW2 vara balanserat, serverlagget borta, de har antagligen satt in riktig endgame å WvWvW placeringarna har blivit bättre..

Det som får mig att hålla mig borta från WoW i dagsläget är månadskostnaden, varför betala 130 kr i månaden när jag kan spela DotA helt gratis, spela GW2 med en startavgift.. behöver inge fler spel.
Lika bra att lägga de där pengarna på en mysig middag med flickvännen.

Varför jag för tummen ner? Jo det är väldigt enkelt, det heter Fanboys :).

Det som GW2 behöver mest som jag ser det är att göra det enklare att vara med på world vs world. Senast jag försökte komma in var det över 2h väntetid. Det är ett stort problem. Men som sagt jag har lagt det åt sidan för nu i väntan på att de fixar de sakerna som det är problem med. Däremot vette fan om de kan fixa PVE problemen enkelt, de instanser jag har kört har varit zergfest, p.g.a. att man inte har DPS-Tank-Healer setup. Men återigen, det är ett PVP spel och gör de riktigt bra.

Förövrigt tyckte jag riktigt mycket om Cataclysm när det släpptes, instanser var svåra och bra balanserade, heroics var riktigt kul och 10-25 var också bra. Sen började whinet på forumet och allt fördummades och spelet förstördes helt i och med firelands. Tror att blizzard måste sluta lyssna på allt jävla whine, men det finns ingen enkel lösning. Mop är oavsett den sista spiken i kistan...

Problemet är INTE upplägget utan spelarna som vägrar anpassa sig då de är alltför vana vid dps tank healer...
Vet inte hur många grupper jag övergett för att de VÄGRAR flytta sig utan FÖRVÄNTAR sig att ngn skall spamma heals på dem.....

Medlem
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Brandter:

text.

text

text

Problemet är INTE upplägget utan spelarna som vägrar anpassa sig då de är alltför vana vid dps tank healer...
Vet inte hur många grupper jag övergett för att de VÄGRAR flytta sig utan FÖRVÄNTAR sig att ngn skall spamma heals på dem.....

Helt klart, folk gnällde ju som satan under BWE3 då "Fire Elemental" var alldeles för svår och behövde nerf omg.

Testade honom själv och det var inga större problem alls.

Samma sak med en Giant champion i Charrs 15-25 zon. folk dog i mängder på honom, helt och hållet pga anledningen att dem inte ens försökte dodgea hans attacker.

Bestämde mig för att frapsa hela eventet för att titta på det senare, utanför spelet.

Och man såg liksom hur bossen "charga" en attack och folk bara stod still och spammade sina attacker.

Samma sak gäller Explo dungeons som folk gnäller vilt om att dem är för svåra.

Problemet är inte alls att dem är försvåra, men folk förväntar sig att dem skall klara allt på första försöket i en pug helt utan koordination eller kommunikation.

Kan nästan lova att dungeonsen kommer vara nerfade till den punkt att det inte finns ngn utmaning kvar i dem. Ungefär som dem gjorde med PWE:t


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Brandter:

text.

text

text

Problemet är INTE upplägget utan spelarna som vägrar anpassa sig då de är alltför vana vid dps tank healer...
Vet inte hur många grupper jag övergett för att de VÄGRAR flytta sig utan FÖRVÄNTAR sig att ngn skall spamma heals på dem.....

Helt klart, folk gnällde ju som satan under BWE3 då "Fire Elemental" var alldeles för svår och behövde nerf omg.

Testade honom själv och det var inga större problem alls.

Samma sak med en Giant champion i Charrs 15-25 zon. folk dog i mängder på honom, helt och hållet pga anledningen att dem inte ens försökte dodgea hans attacker.

Bestämde mig för att frapsa hela eventet för att titta på det senare, utanför spelet.

Och man såg liksom hur bossen "charga" en attack och folk bara stod still och spammade sina attacker.

Samma sak gäller Explo dungeons som folk gnäller vilt om att dem är för svåra.

Problemet är inte alls att dem är försvåra, men folk förväntar sig att dem skall klara allt på första försöket i en pug helt utan koordination eller kommunikation.

Kan nästan lova att dungeonsen kommer vara nerfade till den punkt att det inte finns ngn utmaning kvar i dem. Ungefär som dem gjorde med PWE:t

Mhm........spelaren idag är INTE van vid utmaningar och att behöva tänka i spel
Ops........trampade jag folk på tårna nu?

Inaktiv
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Brandter:

text.

text

text

Problemet är INTE upplägget utan spelarna som vägrar anpassa sig då de är alltför vana vid dps tank healer...
Vet inte hur många grupper jag övergett för att de VÄGRAR flytta sig utan FÖRVÄNTAR sig att ngn skall spamma heals på dem.....

Helt klart, folk gnällde ju som satan under BWE3 då "Fire Elemental" var alldeles för svår och behövde nerf omg.

Testade honom själv och det var inga större problem alls.

Samma sak med en Giant champion i Charrs 15-25 zon. folk dog i mängder på honom, helt och hållet pga anledningen att dem inte ens försökte dodgea hans attacker.

Bestämde mig för att frapsa hela eventet för att titta på det senare, utanför spelet.

Och man såg liksom hur bossen "charga" en attack och folk bara stod still och spammade sina attacker.

Samma sak gäller Explo dungeons som folk gnäller vilt om att dem är för svåra.

Problemet är inte alls att dem är försvåra, men folk förväntar sig att dem skall klara allt på första försöket i en pug helt utan koordination eller kommunikation.

Kan nästan lova att dungeonsen kommer vara nerfade till den punkt att det inte finns ngn utmaning kvar i dem. Ungefär som dem gjorde med PWE:t

Mhm........spelaren idag är INTE van vid utmaningar och att behöva tänka i spel
Ops........trampade jag folk på tårna nu?

Oh noes you so evil! Men kan inte mer än att hålla med :). Offtopic, varför har wow heroic? De gör allt så förbannat enkelt så "alla" ska kunna få all loot så varför ens ha heroic? Varför inte bara göra som de hade förut eller om Rift en svårighetsgrad som antingen är skoningslös som gör att folk MÅSTE lära sig, eller lagom svår (vilket är omöjligt).

Har ingenting med att göra att instanser i GW2 är för svåra, det blir för enkelt istället för om du dör så behöver du bara springa tillbaka. Någon måste bara hålla sig vid liv, vilket är ett stort misslyckande.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Brandter:

text.

text

text

Problemet är INTE upplägget utan spelarna som vägrar anpassa sig då de är alltför vana vid dps tank healer...
Vet inte hur många grupper jag övergett för att de VÄGRAR flytta sig utan FÖRVÄNTAR sig att ngn skall spamma heals på dem.....

Helt klart, folk gnällde ju som satan under BWE3 då "Fire Elemental" var alldeles för svår och behövde nerf omg.

Testade honom själv och det var inga större problem alls.

Samma sak med en Giant champion i Charrs 15-25 zon. folk dog i mängder på honom, helt och hållet pga anledningen att dem inte ens försökte dodgea hans attacker.

Bestämde mig för att frapsa hela eventet för att titta på det senare, utanför spelet.

Och man såg liksom hur bossen "charga" en attack och folk bara stod still och spammade sina attacker.

Samma sak gäller Explo dungeons som folk gnäller vilt om att dem är för svåra.

Problemet är inte alls att dem är försvåra, men folk förväntar sig att dem skall klara allt på första försöket i en pug helt utan koordination eller kommunikation.

Kan nästan lova att dungeonsen kommer vara nerfade till den punkt att det inte finns ngn utmaning kvar i dem. Ungefär som dem gjorde med PWE:t

Mhm........spelaren idag är INTE van vid utmaningar och att behöva tänka i spel
Ops........trampade jag folk på tårna nu?

Oh noes you so evil! Men kan inte mer än att hålla med :). Offtopic, varför har wow heroic? De gör allt så förbannat enkelt så "alla" ska kunna få all loot så varför ens ha heroic? Varför inte bara göra som de hade förut eller om Rift en svårighetsgrad som antingen är skoningslös som gör att folk MÅSTE lära sig, eller lagom svår (vilket är omöjligt).

Har ingenting med att göra att instanser i GW2 är för svåra, det blir för enkelt istället för om du dör så behöver du bara springa tillbaka. Någon måste bara hålla sig vid liv, vilket är ett stort misslyckande.

Mhm.......själv nöjer jag mig med storyquests och WvW.....när man väl kommer in

12
Skriv svar