Seasonpass i Borderlands 2 inkluderar inte allt

Robot
Seasonpass i Borderlands 2 inkluderar inte allt

De fyra storypaketen kan vara allt som inkluderas i Borderlands 2:s seasonpass. Övriga grejer, som karaktärer och nya fordon, tycks du få betala för som vanligt.

#gearbox-software


Medlem
Seasonpass i Borderlands 2 inkluderar inte allt

Jag gillar verkligen DLC:erna till det första spelet.
Troligtvis blir dessa i samma klass. Det kanske är lika bra att skaffa sig ett season pass, även om det är lite surt att inte all DLC inkluderas.
Vissa lär känna sig lite lurade om Gearbox inte gått ut med detta tidigare, då många säkert redan köpt det.

Medlem

Gillar allt hittills med borderlands 2 förutom att man inte kan spara exakt där man vill. Saknar alternativet för att kunna få välja mellan att ha checkpoints och save states. Jag menar, t.o.m i rage fick man den möjligheten (men inte alltid lustigt nog).

Varför inte ge ut en saftig expansion senare istället like in the good old days? Eller åtminstone att man ska kunna välja om man vill ha vissa dlcs?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Man kan ju kanske se det som att man slipper betala för detta lite mer "onödiga" innehåll i priset för sitt season pass, man betalar bara för det som faktist är riktigt content.

Jag ser det snarare som något positivt att jag om jag köpte ett Season pass bara betalar för det content jag faktist är intresserad av, mindre DLCs köper jag hellre om innehållet i just det DLCet intresserar mig extra mycket.

Skribent

En gammal hederlig expansion hade jag lätt betalat fullpris för. DLC köps endast under diverse reor annars blir det så ini helvete dyrt. Ett jävla skämt att DLC priser på t.ex. Steam ligger på 8-10€ för knappt något innehåll alls.

Ja till expansioner, Nej till DLC.

Medlem

Jag kan förstå att man kan tolka "season pass" som alla DLC gratis även om det inte är rimligt att förvänta sig alla kommande DLCs för det priset, borde kallat det DLC bundle eller något i den stilen istället för att undvika förvirring.

Inaktiv

Känns inte helt ovanligt. Season pass får du ju innehållet som blir som ett expansion back, typ. Medans det som inte inkluderas är lite som småpotatis som jag inte hade brytt mig om iallafall. Mortal kombat har ju ett season pass där du fick alla fighters som kom ut senare, medans du ändå kunde köpa kläder till dom separat.

Medlem

Det är ju story DLC som är det viktiga eller? Jag har alltid haft svårt för DLC med vapen, skins, fordon osv. Den nya klassen fick man ju tillgång till(när den släpps) då man förbokade spelet.

Medlem

Jag har lite svårt att klaga på det jag fick när jag köpte Borderlands 2 och om Season Pass innehåller DLC av lika hög kvalité som DLCn till det första spelet så kommer det vara värt pengarna det med.

Tycker dock att de hade kunnat varit lite tydligare med att det inte innehöll ALL DLC, känns lite fult att säga det i efterhand. .

Inaktiv

Eh, orkar inte köpa spel då jag vet att DLC'n kommer vara en stor slant.

Väntar hellre på GOTY utgåva eller något sånt.

Medlem

De har inte ändrat något i efterhand. Season Pass har ALLTID bara innehållit de fyra campaign dlc:erna och detta har man kunnat se i beskrivningen. Jag håller med om att namnet "Season Pass" kanske inte låter helt korrekt, men de har absolut inte ändrat något.

Medlem

Kan bara hålla med Athaleos, Ser inget negativt med att slippa betala mer för season pass för att jag ska få med en massa krimskrams. Men de kunde säkert ha kommunicerat frånvaron tydligare.

F.ö. är det inte direkt något nytt, Saints Row 3 har samma koncept.

Medlem

Seasonpass är ett självklart köp!
MEN fordon?? Ehm jag kan inte headshota nån med en bil? :]

EDIT!

För ni som säger att det är dåligt att inte ALLT inkluderas och att det borde stå... Ehm det står att det endast följer med 4 banor, inget om bilar, characters eller dylikt...

Kopierat från steam:

Includes access to four brand new individual add-on content campaigns for Borderlands 2 as they become available.

Add-on content packs are scheduled to be released following the game’s launch through June 2013.

Each campaign will feature several hours of gameplay and introduce new adventures, allies, enemies and environments

Inaktiv
Skrivet av Alko:

För ni som säger att det är dåligt att inte ALLT inkluderas och att det borde stå... Ehm det står att det endast följer med 4 banor, inget om bilar, characters eller dylikt...

Är väl mer att folk klagar på att inget sades angående att det skulle vara något mer DLC än det här 4 kampanjerna till själva spelet och Mech karaktären.
Jag förstår fullt folk som är sura ect, men inget man kan göra åt.

Medlem
Skrivet av Alko:

Includes access to four brand new individual add-on content campaigns for Borderlands 2 as they become available.

This. Jag var hela tiden under uppfattningen att det var 4 större DLC som inkluderades i Season Pass.

Och det är därför man alltid ska läsa noggrant! Jag förbehåller mig rätten att neka alla som känner sig "lurade" rätten att känna sig "lurade" samt att gnälla.

Lite som det att det påstods i USA att folk av misstag hade köpt Samsung Galaxy Tabs istället för iPads. Lär er läsa dumjävlar.

Medlem

GOTY edition blir det. Har varken tid eller ork med Borderlands 2 nu, spelar GW 2 för fullt.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Står ändå klart å tydligt i informationen vad man får med Season Pass, så förstår inte varför man ens behöver göra en nyhet om det....

"Kan du inte få nog av Borderlands? Nu kommer Borderlands 2 Season Pass, med fyra nya kampanjer, nya platser, nya fiender och mer överraskningar. Köp Season Pass och du får alla de fyra nedladdningsbara innehållspaketen till priset av tre - du sparar 25 %. Allt Season Pass-innehåll kommer att vara tillgängligt i juni 2013."

Medlem

Hum, detta var ju helt oväntat från min sida
När ja köpte Seasonpass (via Steam) så stog det att jag skulle få ALLA 4 dlc's till BL 2 när dom kom ut.
Men nu när jag läser detta så känner jag mig lite lurad som konsument.

http://store.steampowered.com/app/218560/

Vilka ska man lita på egentligen? Steam eller Gearbox?

Medlem
Skrivet av Frille87:

Hum, detta var ju helt oväntat från min sida
När ja köpte Seasonpass (via Steam) så stog det att jag skulle få ALLA 4 dlc's till BL 2 när dom kom ut.
Men nu när jag läser detta så känner jag mig lite lurad som konsument.

http://store.steampowered.com/app/218560/

Vilka ska man lita på egentligen? Steam eller Gearbox?

Includes access to four brand new individual add-on content campaigns for Borderlands 2 as they become available.

Känner du dig lurad så är det för att du inte läst ordentligt.

Det som INTE inkluderas i season pass är små-DLC, typ nya fordon etc, som släpps utan någon direkt anslutning till storyn.

1
Skriv svar