Systemkraven till Far Cry 3 – överlever din dator?

Medlem
Skrivet av luftman:

AMD processorer brukar väl i almänhet alltid fungera bättre på att driva spel?

Nej?

http://www.sweclockers.com/image/diagram/3018?k=9cf2171eeb831...

Källa: http://www.sweclockers.com/recension/15375-amd-fx-6100-och-fx...

Medlem
Skrivet av KatOne:

i7 920 @ 3.9Ghz
8GB 2000mhz RAM
2x Gigabyte 670 GTX 2GB OC (med ytterligare överklock)
10,000rpm VelociRaptor-speldisk

Lär ju flyta på.

Velociraptor? Använder folk fortfarande dessa? oO
Trodde de skulle vara skrotade dag 1 som SSD släpptes.

Medlem

i7 för att maxa? är inte det att ta i?
Jag har för mig att i5 2500k ska kunna maxa alla spel där ute och ändå ha kraft till annat.
Förstår inte riktigt, i7 har aldrig varit till för spel direkt, bara till folk som skapar film m.m

Med det menar jag att i7an har saker i sig som spel idag inte använder ännu.

Medlem

Man måste aktivera spelet via uplay också, funderar på om jag ska avbeställa mitt förköp, gillar inte den typen av DRM, fast spelet vill jag ju ha, hrrmm, grrr.

Fast tydligen är det bara en engångsgrej inte online always DRM åtminstone, men fan hade velat haft detta på steam istället för att binda det till uplay.

Medlem

X6 1090T @4.2GHz 16GB ram och ett 6990 som tuffar på ännu

Medlem
Skrivet av Ztreek:

i7 för att maxa? är inte det att ta i?
Jag har för mig att i5 2500k ska kunna maxa alla spel där ute och ändå ha kraft till annat.
Förstår inte riktigt, i7 har aldrig varit till för spel direkt, bara till folk som skapar film m.m

Med det menar jag att i7an har saker i sig som spel idag inte använder ännu.

Du menar Hyper-threading tekniken i i7 vilket Battlefield 3 utnyttjar

Medlem

Min data klarar high specs, men å andra sidan bygger jag nytt ungefär varannat år.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Ztreek:

i7 för att maxa? är inte det att ta i?
Jag har för mig att i5 2500k ska kunna maxa alla spel där ute och ändå ha kraft till annat.
Förstår inte riktigt, i7 har aldrig varit till för spel direkt, bara till folk som skapar film m.m

Med det menar jag att i7an har saker i sig som spel idag inte använder ännu.

Du menar Hyper-threading tekniken i i7 vilket Battlefield 3 utnyttjar

Yea, är inte BF3 ensam om det? Crysis lär väl använda det, men Far Cry 3? som ser 'okej' ut?
Jag kör BF3 på max med 35-40 fps, vilket är väldigt bra för min burk, hade jag satt i ett till kort hade jag kommit upp till 60 hur lätt som helst, i7 är bra, men inte helt nödvändigt för BF3.

Medlem

Allmänt konstiga systemkrav!

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av hellspooned:

För det andra så tvivlar jag starkt på att spelet är kodat i 64bit, så då kan det inte heller nyttja mer än 4GB minne (inkluderat grafikminnet).

Det räcker väl att du skall köra 64bit OS för att du skall kunna nyttja mer?

DVS ditt OS + bakgrundsprocesser nyttjar 2 GB och spelet får sina 4GB som är max med 32bit processen?

Fel, har du 64bit OS men 32 bit programvara så betyder det att hela systemet kan adressera mer än fyra gig, men varje enskillt program är fortfarande begränsat till fyra.

Medlem

Yepp klarar av spelet iallafall på medium men skiter it om jag inte kan spela på high/ultra grafiken gör inte spelet utan handlingen

Inaktiv

det här verkar fullt spelbart på ett digitalur

Medlem
Skrivet av hellspooned:

Snacka om att dessa uppgifter är tagna ur röven.
För det första så står det inget alls om grafikkortskravet vilket råkar vara den mest relevanta komponenten för spel.
För det andra så tvivlar jag starkt på att spelet är kodat i 64bit, så då kan det inte heller nyttja mer än 4GB minne (inkluderat grafikminnet).

Visste du inte att De flesta Windows 7 datorerna idag säljs med 64-bit Windows?

Man är dessutom ganska kass om man bara råkar köpa datordelar som klarar 64-bit (64-bit delarna har varit kompatibla sedan 2008-2009)

Med detta menar jag att, i stort sett alla delar sedan 2008-2009 har varit 64-bit kompatibla.


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

Inaktiv
Skrivet av Loxus:

Alltså... Intel Core i7-2600K eller AMD FX-4150?
2600K är ju typ hur mycket bättre som helst än FX-8150
Hur går det här ihop?

Men eller hur, de går inte att jämföra med en "två-kärnig" AMD processor och en av Intels värsting CPUs!

Medlem

i7, 2,8ghz
6Gb ram
ATi 5770

Mjo nog kommer spelet starta, men inte kommer jag kunna dra settings dit jag vil ha dem och sedan kunna spela i bra hastighet.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

ää va dom ska hypa med stora krav, fan nästan så man kan tro dom gör något med spelen så dom flyter sämre om man inte har fet burk bara för dom ska få Crysis syndromet, att mäta data kuk

Medlem

i7-2600k
8GB ram
EVGA GTX 660Ti 2048mb känns som att jag klarar de

Medlem

packat och klart så att säga !

Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40GHz
8GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 670

Inget dåligt steg mellan konsol & PC! Bara det märks i spelet också :3

Inaktiv

Puh! Jag klarar mig på max.Gud vaa skönt.

Medlem

Verkar som detta spelet kommer köra med multithreading om det kräver en i7a om man ska köra på max.

Jag hoppas iaf att min dator klarar köra detta på bra inställningar. Har en i7 960, 6gb minne, och ett gtx 680.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

bör min burk klara iaf, Core i7 3770k, 32 Gb RAM och ett 7950 3Gb grafikkort.

Medlem

jaha ska vi mäta lite Epeen igen då..
i7-2600k @ 4.8 ghz
16 gig 2000mhz dominiator minnen
EVGA 580 2x Sli

tror jag klarar mig ^^

Medlem
Skrivet av Lådbil64:
Skrivet av Nelfie:

Verkar vara vettigt optimerat åtminstone, en 3 år gammal dator bör klara att köra det på max.

Da$$ grafik snarare, snåljåpar som aldrig uppgraderar sin PC/köper ny och pengakåta utvecklare, styr marknaden.

Allt är inte bara grafik, det ska ju gärna vara underhållande också. Se på Agriculture Simulator, mycket bättre än Farming Simulator när det gäller realism, men det är så dåligt optimerat så det blir ospelbart.

Oavsett, det är ju klart de ställer sig mot en större marknad än oss få med för mycket fritid som införskaffar tunga gamingdatorer.

Medlem

i7-2600k, Check!
16 GB RAM, Check!
GeForce GTX 580, Check!
SSD, Check!
BenQ TFT 24" 120Hz, Check!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv
Skrivet av Loxus:

Alltså... Intel Core i7-2600K eller AMD FX-4150?
2600K är ju typ hur mycket bättre som helst än FX-8150
Hur går det här ihop?

Yup, till och med en modern i3 cpu slår 8150 på spel.

En annan sak som irriterar mig är hur oprecisa de är om grafikkorten. Shader model 4.0, directx 11, 1024 mb grafikminne... då ska en 5450 kunna maxa det med andra ord. Löjligt.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av luftman:

AMD processorer brukar väl i almänhet alltid fungera bättre på att driva spel?

Nej?

http://www.sweclockers.com/image/diagram/3018?k=9cf2171eeb831...

Källa: http://www.sweclockers.com/recension/15375-amd-fx-6100-och-fx...

Amds skräp är ju pra på att crasha och brinna upp iaf, fast att dom kyls i skuggan av intel.

Medlem

Scrouge, tratt-fanboii.

I övrigt, varför kan jag inte använda mig av "Citera" bland kommentarerna när jag sitter på min bärbara med Firefox?
Och varför finns inte "Citera" alls när jag använder IE?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Nojeb001:
Skrivet av hellspooned:

Snacka om att dessa uppgifter är tagna ur röven.
För det första så står det inget alls om grafikkortskravet vilket råkar vara den mest relevanta komponenten för spel.
För det andra så tvivlar jag starkt på att spelet är kodat i 64bit, så då kan det inte heller nyttja mer än 4GB minne (inkluderat grafikminnet).

Visste du inte att De flesta Windows 7 datorerna idag säljs med 64-bit Windows?

Man är dessutom ganska kass om man bara råkar köpa datordelar som klarar 64-bit (64-bit delarna har varit kompatibla sedan 2008-2009)

Med detta menar jag att, i stort sett alla delar sedan 2008-2009 har varit 64-bit kompatibla.

Bara för att man har 64bits Windows så betyder det INTE att programmen man installerar är i 64bit. Därför Windows har två programmappar, en för 32bit och en för 64bit.
Programvara, OS och hårdvara måste alla vara kompitabla för att det ska funka som 64bit och eftersom majoriteten av programvara inte är 64bit så spelar det absolut ingen roll vilken hårdvara du har eller vilken version av windows du har.

Medlem
Skrivet av hellspooned:
Skrivet av Nojeb001:
Skrivet av hellspooned:

Snacka om att dessa uppgifter är tagna ur röven.
För det första så står det inget alls om grafikkortskravet vilket råkar vara den mest relevanta komponenten för spel.
För det andra så tvivlar jag starkt på att spelet är kodat i 64bit, så då kan det inte heller nyttja mer än 4GB minne (inkluderat grafikminnet).

Visste du inte att De flesta Windows 7 datorerna idag säljs med 64-bit Windows?

Man är dessutom ganska kass om man bara råkar köpa datordelar som klarar 64-bit (64-bit delarna har varit kompatibla sedan 2008-2009)

Med detta menar jag att, i stort sett alla delar sedan 2008-2009 har varit 64-bit kompatibla.

Bara för att man har 64bits Windows så betyder det INTE att programmen man installerar är i 64bit. Därför Windows har två programmappar, en för 32bit och en för 64bit.
Programvara, OS och hårdvara måste alla vara kompitabla för att det ska funka som 64bit och eftersom majoriteten av programvara inte är 64bit så spelar det absolut ingen roll vilken hårdvara du har eller vilken version av windows du har.

Visst, men om du spelar 32 bit spel på en 64 bit dator så går det lite långsammare eftersom CPU måste fylla upp de resterande 32 bitarna med nollor. Med 64 bit behöver den endast beräkna.

Dessutom menade jag att de allra flesta som sitter hemma med 64 bit dator fortfarande kör 64 bit på dem.


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

123
Skriv svar