Capcom kan tänka sig en Resident Evil 2-remake

Medlem
Skrivet av phi:

Tänk om capcom kunde tänka sig att göra något nytt i stället?

som Asura's Wrath?

Medlem

JA TACK! RE2 är helt klart det bästa spelet i serien. Sedan gick det tyvärr utför. 4an till Dreamcast var ju ganska bra också, men inget slår 2an

Medlem

Jag tycker fortfarande att REmake är bäst i serien, tätt följt av original-RE2, så om de gav den här nyversionen samma omsorg som ettan så kan det bli helt fantastiskt.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av zauii89:

Capcom har förlorat min respekt totalt sedan de gick ut och sade att de vill anpassa spel till massan och att skräcken är historia. (Ja de sa det officielt, inte med de exakta orden men you get the point)

Om de skulle göra en remake är jag rädd att det blir alldeles för "Japansk"-influerat samt att det förmodligen blir väldigt lite skräck, precis på samma sätt är jag rädd att Konami kommer göra en kass MGS 1 remake en dag. (Mgs4 är så äckligt japanskt , överdrivet medan 1an var kanon och precis lagom "trolig")

Det finns redan en MGS1 remake, The twin snakes till Gamecube. Det är faktiskt lite för mycket "AWESOME WOOO!" ibland. Värd en genomspelning dock.

Resident Evil 1 remaken är ett awesome exempel på hur en Remake ska göras. Sjukt bra titel som är bättre än originalet på nästan alla punker, med lite nytt innehåll och ändringar men i grunden samma spel.

Japp det är väldigt sant.
Köpte faktiskt ett gcube för några årsedan bara för att lira igenom RE1 remaken och MGS Twin snakes igen.
Grymt bra spel, sorgligt att de aldrig gjorde en remake av 2an, om de någonsin gör en remake av 2an hoppas jag på old-school kamera-vinklar men det kan man ju bara drömma om...

1ans remake ser faktiskt jävligt bra ut också pga pre-rendered scenes, även twin snakes är helt ok.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av tobiasslimy:

De borde inte bara göra 2:an utan 1-3
Hade varit helt otroligt!!!!

RE 1 har väl två remakes redan. Ett till GC och ett till Wii.

Jo men inget till ps3

Medlem
12
Skriv svar