Moddar till pc-spel

Moddar till pc-spel

Hej. jag och några kompisar har tänkt börja modda en massa olika pc-spel för att göra lite namn av oss själva så vi kan försöka starta eget efter att vi pluggat speldesign,produktion,gamewriting och spelmusik. Vi har även börjat göra en hemsida idag. http://www.gamersar.n.nu/
Men frågan är då vilka spel man ska modda. Vi har främst tänkt på Skyrim och minecraft, men behöver fler förslag. Några tips?
Tack på förhand


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Half-life 2 är ganska simpelt modda.

ja just det. aldrig spelat det men då kan man ju ta tag i det nu tack!


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Vet inget om moddning, men jag vet lite om engelsk grammatik. Därför kan jag informera om att ni skrivit fel på sajtens startsida.

Ändra "We make games i think" till "We make games, I think".

... Drar bara mitt strå...


signatur

Imperator

haha japp, inte för att skylla ifrån mig, men det var min kompis som gjorde sidan. Jag har inte hunnit påpeka det till han än


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Mitt tips är att slutföra hemsidan innan ni lanserar den, och ha testruns med utvalt folk ett par gånger, då får ni en färdigare och mer seriös sida när ni väl visar upp den.

Vill ni göra ett namn av er genom modding måste ni se till att ha en idé som folk verkligen gillar, vilket kan vara svårt att hitta, men välkommen till communityn. Har långtida erfarenhet av precis detta och har gjort mängder av större moddar till Elder Scrolls-serien. Välkommen att fråga om det är något jag kan hjälpa till med!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Ok tack så mycket! Vi är verkligen nybörjare så vi uppskattar alla tips gött att man vet någon då man kan fråga elder scrolls är det jag tänker sikta in mig på mest, så jag tackar så mycket att man kan få hjälp av dig!


signatur

rock n roll aint noise pollution

1
Skriv svar