Diablo III – läs allt om den enorma 1.0.5-uppdateringen

Robot
Diablo III – läs allt om den enorma 1.0.5-uppdateringen

Blizzard fortsätter finjustera sitt hyllade lootspruts-äventyr – spelar du fortfarande?

#blizzard


Medlem
Diablo III – läs allt om den enorma 1.0.5-uppdateringen

Är jag dum som har gett upp hoppet om d3 och gått vidare till andra spel som för tillfället känns som de har mer spelglädje att ge?


signatur
Medlem

Nu börjar spelet hålla en sådan nivå att det är redo för release. Tog ett tag för dem men det går åt rätt håll i alla fall.

Medlem

@MrStrange. Tycker jag inte, har själv gjort likadant. Spelet hade iallafall potential, men Blizzard schabblade bort spelglädjen med för dåligt loot som ändå aldrig droppade. Även om legendariska drop blivit bättre, och nu kommer bli dubbelt så många, så har jag redan tappat intresset samt att jag anser att det inte räcker till.
Har svårt att se att jag kommer spela mer, men man får väl se framöver.

Medlem

*gnuggar ögonen*

"Energy Armor
Armor bonus reduced from 65% to 35%
Skill Rune – Prismatic Armor
Resistance bonus reduced from 40% to 25%"

Rätt glad att man slutade spela för länge sedan, hadde inte pallat med att grinda ny gear igen till min wizard, och nu finns ingen anledning att börja igen då den gamla inte räcker till.

Medlem

Trevlig uppdatering i mina ögon!

Jag har inte spelat D3 på några veckor då jag väntat på en ny dator.

Imorgon kommer de sista delarna, då taggar jag för fullt! Äntligen inga mer fps drops!

Medlem

Bör väl falla ner i rätt prisklass snart och då blir det väl kanske ett köp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av xermalk:

*gnuggar ögonen*

"Energy Armor
Armor bonus reduced from 65% to 35%
Skill Rune – Prismatic Armor
Resistance bonus reduced from 40% to 25%"

Rätt glad att man slutade spela för länge sedan, hadde inte pallat med att grinda ny gear igen till min wizard, och nu finns ingen anledning att börja igen då den gamla inte räcker till.

Dom har även sänkt monsters skada och sådär .så det kommer inte bli någon direkt skillnad.

läs här
http://us.battle.net/d3/en/blog/7155884/


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

@xermalk. Men du förstod inte att dom reducerar all skada man tar med minst 25%. Dom sänker all def skills p.g.a det. Då du nu kan välja andra alternativ såsom dps skills istället för att vara tvungen till att ha dom defensiva.

Medlem

nerfa wizards as usual.. på 200h spelande 2 legendarys droppat i infero med lvl 56.. känns som att öka dropchansen x2 inte kommer märkas..

Medlem

Förövrigt är patchen grym!

Gillar framför allt Monster Power och New Event: Infernal Machine samt alla små ändringar


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Medlem

Jag spelar fortfarande, och det bästa med hela patchen är följande.

"The cast time for identifying Rare items has been reduced to 1 second"

Jag hoppas även dem fixat så att Mage Lord Misgen både droppar och ger XP.

*edit* jag ångrar mig, den här var bättre.
"The chance for Legendary and set items to drop has been doubled"

Medlem

Tar nog och installerar det igen

Inaktiv
Medlem

Blev level 60, klarade infernal, sen la jag av och gick vidare med livet.

Medlem
Medlem
Skrivet av Rasmous:

Fett trevlig uppdateringen!

Jag har inte spelat D3 på några veckor då jag väntat på en ny dator.

Imorgon kommer de sista delarna, då taggar jag för fullt! Äntligen inga mer fps drops!

Får fortfarande FPS drops.

Har en i5 3570K , 2x HD69702GB , 16gb ram

Medlem
Skrivet av metro swe:

Får fortfarande FPS drops.

Klicka bort "max foreground fps" och "max background fps" inställningarna i options, det har hjälpt många med fps problem!? Det hjälpte mig iaf, har inga drops sen dess. Plus stäng av antivirus, har hört många som haft stora problem med D3 när dom haft a-v på under spelsessionerna?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

ELF
Medlem
Skrivet av Dunder:

Bör väl falla ner i rätt prisklass snart och då blir det väl kanske ett köp.

Mm, priset på battle.net har ju buggat fast på 59,99 €. Är till och med 100kr billigare att köpa det hos tredje part där man får skiva och där man även betalar frakt. Får ju inte glömma att spelet borde kosta lite extra hos tredje part för att de också ska tjäna på det...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Grym patch.


signatur

Taskigt.

Inaktiv

Diablo 3 har gjort sitt, och redan misslyckats som spel.

Medlem

Jag ska nog ge d3 en ny chans.. vadfan händer nu? För några veckor sedan var man små trött på alla spel och nu vill man spela allt nytt + gammalt

Inaktiv

D3? ahh just det ja det spelet, har för mig att jag köpte och lirade en helg, inte dom bästa spenderade pengarna.
Trodde jag skulle behöva göra något men slet mer ut vänsterklick i jakt på att spela igenom spelet en gång för att därefter få någon utmaning? Inte min tekopp..men det kunde jag ju läst mig till innan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Newklear:

Bör väl falla ner i rätt prisklass snart och då blir det väl kanske ett köp.

Mm, priset på battle.net har ju buggat fast på 59,99 €. Är till och med 100kr billigare att köpa det hos tredje part där man får skiva och där man även betalar frakt. Får ju inte glömma att spelet borde kosta lite extra hos tredje part för att de också ska tjäna på det...

Känns som att det har blivit något av en standard att de digitala utgåvorna hos de större distributörerna kostar mer än de fysiska utgåvorna... Vet inte varför.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tycker D3 blir bättre och bättre, synd bara att 1.05 inte var med redan på release.

Torchlight intresserar mig inte så mycket så får bli D3 tills Grim Dawn släpps :3

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Diablo 3 har gjort sitt, och redan misslyckats som spel.

Kan bara instämma. Rekommenderar att folk tittar på d3 gameplay- och presentationsvideos innan spelet släpptes och inse vilket nerhugget och auction-house förstört spel vi fick istället för vad som lovades.

Medlem

Bara att inse, dubblering av dropprate för legendarys kommer inte hjälp amycket alls. Som man brukar säga, en dublering av 0.001 är bara 0.002 :/

Medlem
Skrivet av Dunder:

Bör väl falla ner i rätt prisklass snart och då blir det väl kanske ett köp.

Kommer ju dröja sjukt länge innan det kommer ner på en rimlig nivå...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dessa välbehövliga förändringar kommer för sent, de flesta som köpte spelet vid launch har redan lessnat. -mig inräknad.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

12
Skriv svar