CRT Problem - Linje

Inaktiv
CRT Problem - Linje

Hejsan!
Köpte en CRT skärm, SyncMaster 997DF utav en säljare på blocket. Riktigt skön skärm att spela på, blir inte samma ansträngning för ögonen och jag tyckte skärmen var värd 500 spänn.

Men efter ett par veckor till kanske en månads användande så får jag en linje, en väldigt genomskinlig sådan ingame i CS. Sen efter två par veckor till finns det ibland 2 sträck, fast på olika delar av skrämen, en är högst upp vid radarn, och vandrar neråt, den andra börjar vid mitten och vandrar neråt.

Det är svårt att förklara hur linjen ser ut, men sätter man på "vibration" på CRT skärm så allt blir suddigt och ser ut att darra, så är linjen nästan precis så fast endast 1 cm bred och sträcker sig över skärmen.

Saken är att det inte var några problem att spela med den, då den höll sig inom räckvidden från HP, skott och tiden på rundorna ingame i cs. Men nu börjar den från mitten av skärmen och vandrar neråt när jag springer. Sen försvinner den för att sedan komma tillbaka efter några sekunder.

Jag kan inte fånga den på bild verkar det som. Så jag antar att skärmen är delvis defekt, och det inte är någon mjukvara som är defekt, för döda pixlar har väl andra färger, typ döda är vita osv. Kan inte detta så bra och behöver lite hjälp och vill helt enkelt bara få det förklarat ifall det går att fixa eller inte.

Värt att nämna är att jag kör Dualview och har en ASUS skärm för finlir samt filmtittande på och den har inga problem med detta. Kör 800/600 @ 120 hertz, och skärmen verkar inte ändra på sina beteenden med linjen om jag så skulle köra 10 hertz.

Efter lite research så verkar det som den kommer när jag gör hastiga rörelser upp och ner och samtidigt springer frammåt.
Linjen kommer inte när jag testade att titta film, eller vid något annat spel. Testade L4D och där såg jag ingenting utav den.

Ny upptäckt. Så snabbt jag springer kommer linjen upp, det verkar bli mer och mer. Haha, låter som någon bakterie som fortplantar sig i CRT skärmen ;D

MVH Dezak

1
Skriv svar