World of Tanks har 40 000 000 reggade spelare

Medlem

Jag tror inte du förstod mig alls faktiskt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Sahsoka:
Skrivet av Kane:

För en del av oss är det "World of Artillery" istället och vi dammar inte av några tanks. Vi dammar på dem...

Det nya systemet med att kalla på arty har gjort korkade tankers än mer obetänksamma och korkade. Mängden "skjut här "spammas in och inte minst i städerna där tanks står och kramar husväggar. på trånga gator. Bra där Patton.

Jag förstår inte det där... Visst, vi alla hatar artilleriet (det är t.o.m. döden att spela dem) men att dra det så långt som att ge upp ett bra spel p.g.a. dem
Sen kanske jag har lite annan relation till dem som scout. Jag vill juh ha artilleri med då de ger min roll mer syfte...

Det var arty som fick mig att sluta spelet. Frustrationen över deras träffsäkerhet och att man inte var säker nånstans är bara för stor.

Alla "l2p n00b" och liknande kommentarer undanbedes då jag inte diskuterar med grönsaker.


signatur

I drank what?

Medlem

Spelade igår vid middagstid och då var det 74 000 ungefär online.
Spelet är kul, especiellt sedan den sista patchen!

Inaktiv

ska testa igen när dom fått till den där fysikpatchen ..
.. just nu känns det roligare att titta på mining-lasern i eve online .. bzzz...bzzzz

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Sahsoka:
Skrivet av Kane:

För en del av oss är det "World of Artillery" istället och vi dammar inte av några tanks. Vi dammar på dem...

Det nya systemet med att kalla på arty har gjort korkade tankers än mer obetänksamma och korkade. Mängden "skjut här "spammas in och inte minst i städerna där tanks står och kramar husväggar. på trånga gator. Bra där Patton.

Jag förstår inte det där... Visst, vi alla hatar artilleriet (det är t.o.m. döden att spela dem) men att dra det så långt som att ge upp ett bra spel p.g.a. dem
Sen kanske jag har lite annan relation till dem som scout. Jag vill juh ha artilleri med då de ger min roll mer syfte...

Det var arty som fick mig att sluta spelet. Frustrationen över deras träffsäkerhet och att man inte var säker nånstans är bara för stor.

Alla "l2p n00b" och liknande kommentarer undanbedes då jag inte diskuterar med grönsaker.

Nu är det ju så att du inte ska vara säker nånstans eftersom spelet inte går ut på att slå upp sitt tält, rulla ut liggunderlaget och sen campa där resten av rundan. Därtill är spelet rätt väl balanserat då alla har sina svagheter men också styrkor. Men visst, parkerar man på fiendens sida om ett hus så är man träffbar. Om man dessutom står fast på samma punkt hela rundan så är man ett öppet mål.

Din typ av kommentar roar alltid faktiskt. Du vill inte få "l2p" men du vill spela spelet som du själv vill. Alla spel har effektiva spelsätt och mindre effektiva spelsätt. Du har uppenbarligen valt ett mindre effektivt spelsätt om du har så stora problem. Adapt, improvise, overcome.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Under en lång tid har detta spelet gått förbi mig utan större uppmärksamhet. Men nu fan skall jag tvinga mig själv att dra hem det.

Kanske kan bli sjukt ball att köra med några polare

Medlem

Bör påtalas att man gratis kan spela i samma lag ihop med en kompis. Vill man vara fler så kostar det guld och guld får man för riktiga pengar.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Har kört en del igen sen nya 8.0-patchen anlände med nya fysik implementeringen. Ser bra ut, känns mer realistiskt och man slipper alla lamers som hänger ner över kanterna och skjuter en uppifrån
Sen är ju den upphottade grafiken ett litet plus med vilket vi gärna vill se mer av på alla banorna.

Håller med. Och de nya ljuden! Nästan bäst av allt. Skottsalvor för olika kalibrar, skrammel från tanks, ambience, etc. Allt har fått ett rejält lyft. Krämar på ordentligt i högtalarna numera.

Medlem

Perfekt Tanks låt.. kolla tankarna 1.00

Medlem
Skrivet av Kane:

Jag tror inte du förstod mig alls faktiskt.

Du ska inte ta och förklara då?


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av henkka:

World of Tanks, eller w.o.t. som det kallas. Spelet de "stora" skrattade åt och nu sneglar avundsjukt på när succén är ett faktum.

W.o.t. är riktigt skoj. Det blev ett lite annorlunda spel med nya motorn som släpptes för ett par dagar sedan men det är bara förbättringar i positiv mening tycker jag (ok, "techtree" såg bättre ut innan men det kan jag leva med).

Det finns egentligen bara två nackdelar och det första är att man inte kan välja banor själv utan det slumpas fram.

Sluta läsa nu om du är "politiskt korrekt" och inte klarar av att någon skriver sanningen, du har blivit varnad:

Det andra är alla polacker och tjecker som är hopplöst dåliga på spelet och inte har den blekaste aning om konceptet "teamplay".

När ryssarna fick sina egna servrar så försvann mycket av dumheterna med blint framrusande stridsvagnar ( = utslagna = laget förlorade) och chattande med kyrilliska bokstäver.

Tyvärr så har polacker och tjecker tagit över efter sina östeuropeiska "fränder" och chatten översvämmas med oförståeligt babbel.
De har noll förståelse för att chattspråket i onlinespel är engelska. Det har gått så långt att deras språk numera kallas för "klingon" av alla andra (startrek-skämt).
De flesta är rörande överens om att laget förlorat innan matchen ens börjat om det skrivs - Siema! i chatten.

Tragiskt nog så stämmer detta, jag tror inte att jag någonsin vunnit en match då det chattats på "klingon".

Allt som allt ett riktigt bra spel, inte minst med tanke på att det är gratis (om man inte vill betala för lite mer exp. med en premiumprenumeration förstås, vilket inte är nödvändigt).

Dock kommer det nog bli nödvändigt att ge polacker och tjecker egna servrar precis som det blev nödvändigt med ryska sådana. Det finns definitivt nog med spelare för att det skall vara ekonomiskt genomförbart.

Har ni inte spelat W.o.t. så tycker jag absolut att ni skall testa. Ge spelet en ärlig chans, ta er upp till minst en level 3 eller 4 vagn innan ni beslutar er för vad ni tycker om spelet.
Det är där någonstans som de riktiga stridsvagnarna börjar dyka upp. En level 3 vagn borde vem som helst kunna fixa ihop till på nån timme.

See you on the battlefield, in the sights of my JagdPanzer, mohahahahahaaa.

Kan inte mer än hålla med om östatsländerna förstör spelet med sin "klingon" Dom fattar inte att delad information ger bättre spel!
Numera skiter jag i dom om dom begär hjälp.
Ge dom en egen server så vi slipper deras tjafs...
Sen 8.0 är spelet otroligt bra grafiskt, dessutom verkar dom fått ordning på
Jag har hängt med sen starten av betan o jag tröttnar ibland, men återvänder alltid
Sen 8.0 ligger antal spelare på ca 80.00 - 100.000 på EU servern!! Max jag sett var över 108.000.
Så nog är där folk alltid, tyvärr så är väl 75% Klingon!!
Beronde på dag o tid

Medlem

Glömde skriva färdigt!!
"dessutom verkar dom fått ordning på" matchmakingen!
Numera så blir det jämnare för alla.

Sitter med 18 tanks i garaget!!!

12
Skriv svar