Resident Evil 6 slår rekord – 4,5 miljoner skeppade kopior

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag gillar 6:an skarpt, det bästa RE spelet nånsin enligt mig! Skitsamma om det inte skrämmer längre, vilket jag tycker ändå att det gör på sina ställen. Skulle nån av er spela RE1-RE3 idag, så skulle ni garva istället för att bli skrämda. Det är nog inte spelen som förändrats så mycket, utan våran tolerans för vad som skrämmer oss har ökat. Så jag förstår att spelet sålt bra, för det är ett bra spel! You can hate the game, but I hate the haters....

Skrivet av WildThing:

För er som hunnit lira, är det bättre att byta igenom kampanjerna, eller bara köra en rakt igenom och sen byta?

SPOILERVARNING!!

Bästa är att lira en kampanj i taget, Leon-Chris-Jake, spoilervarning... men sen får man spela en sista kampanj efter alla tre första, med non other than ADA W. Men flesta av er visste säkert det redan...

Jag tyckte det var roligast att spela 3 chapters in i varje kampanj innan jag bestämde vilken jag ville avsluta först
Tyckte jag fick en riktigt bra upplevelse på det viset. Jag spela såhär då med de tre första kampanjerna: Leon - Jake - Chris - Chris - Jake - Leon.

Medlem

Nu läste inte jag ALLT på Metacritic men efter att ha tagit en titt över några reviews så verkar det som att majoriteten av dom som röstade ner på spelet är för att det är just det att det inte är ett "RE" spel längre. Horrorn är typ borta och det har blivit mer av en shooter. Rätta mig om jag har fel

Medlem
Skrivet av orkamera:

Nu läste inte jag ALLT på Metacritic men efter att ha tagit en titt över några reviews så verkar det som att majoriteten av dom som röstade ner på spelet är för att det är just det att det inte är ett "RE" spel längre. Horrorn är typ borta och det har blivit mer av en shooter. Rätta mig om jag har fel

Jo, jag läste också det. Det tycker jag är väldigt fel av dem att göra. RE4 kom ju typ ut 2004-2005 och man tycker ju folk under den tiden borde ha vant sig vid "nya RE". Jag köpte inte RE6 med förväntningarna att jag skulle bli skrämd, jag förvänta mig en fånig och påkostad Resident Evil-story och massa action tillsammans med RIKTIGT snygga monster och äckliga mutanter och jag blev väldigt nöjd.

Vill man ha skräck i ett RE-spel idag så rekommenderar jag Resident Evil: Revelations, till 3DS.

Medlem

Håller med dig precis DarkZide8, ska ta o köpa det sedan när jag är klar med tentan

12
Skriv svar