Angående uppgradering av datorn.

Medlem
Angående uppgradering av datorn.

Hej kära FZ:are.
Jag kan behöva lite hjälp på traven, för jag har tänkt att uppgradera min gamla burk (nästan 3 år nu snart) och behöver några frågor besvarade. Jag har redan bytt ut mitt grafikkort (och det flyter på bra) och processorn och moderkortet ska bytas ut nu snart med.

Jag ska nog med säkerhet inhandla Intel i5 750 2.66 GHz tillsammans med Asus - Socket 1156 - ATX Intel P55 (Eller liknande för samma prisklass) men dock har jag min 3 år gamla nätaggregat kvar hemma. Jag tror inte att den kommer kunna hålla uppe de nya förbättringarna i datorn smärtfritt. Därför tänkte jag inhandla ett nätaggregat men har ingen aning hur bra den ska vara. Jag har funderat på Corsair VX 550W PSU för 800 spänn.

Är detta en bra investering som bör hålla bra för min framtida dator? Eller bara riktig overkill? Rekommenderas gärna en som passar bättre för priset. tack för all feedback.

Mina framtida specs:
Windows 7 32bit
Intel i5 750 2.66 GHz
Asus - Socket 1156 - ATX Intel P55
Nvidia Geforce GTX260
4 GB ram PC2-6400 800MHz

Jag vill helst ha något som kan hantera dessa settings (och inget över det helst) som är prisvärt.

Medlem

Jag har exakt samma delar i min dator som jag köpte förra veckan och dom drivs med 650 watt och går perfect. SÅ jag tycker en 650W. Jag använder denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347165 Den funkar bra och är tyst. Den kostar ju bara 75 kr mer.

Medlem

Kör w7 64.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

har w7 64, mycket bra.

Medlem

Har beställt hem mitt, ska bli högst intressant att testa det


signatur

Ducati Streetfighter 848

1
Skriv svar