Carrier Command: Gaea Mission
En stilig remake av 80-talets Carrier Command med en tydlig Bohemia-signatur borde bädda för stor succé. Och så blir det – nästan.
#carrier-command-gaea-mission, #halo-combat-evolved, #bohemia-interactive, #carrier-command
Bortsett från den fruktansvärt dåliga pathfindingen för valrossarna ("Walrus" AFV) är spelet riktigt nice vad jag sett hittils. Tyvärr är den biten så otroligt central för en bra upplevelse i spelet att det för tillfället får anses ospelbart. Fruktansvärt synd för ett annars trevligt spel.
Inte ens en jämförelse med ArmA känns rättvis. Fordonsframförandet i Operation Flashpoint och ArmA är tusen gånger bättre än i Carrier Command, och det säger väldigt mycket om hur dåligt Carrier Command är på den fronten
För er som inte gillar Ain i spelet så har jag glada nyheter, detta såg jag precis på BI forums
Carrier Command: Gaea Mission AI pathfindng to be addressed
Hello everyone,
"As is widely known, there are some problems regarding AI pathfinding present in the release of the game. After careful evaluation and thorough investigation, I am happy to inform everyone that we are going to be addressing the issue. At present we are intensively working on fixing the problems. This fix will be present in an upcoming patch as soon as possible. We kindly ask everyone to bear with us through the process. As is known about Bohemia Interactive, we do support our games, addressing issues that our players encounter as quickly as possible.
Again, thank you everyone for supporting us. We will announce the patch as soon as it becomes available.
Kind regards,
Martin Melicharek
Senior Designer, Bohemia Interactive"
En annan sak BI är kända för, att släppa spel med många buggar, fast i motsats till många andra utvecklare så tar de hand om spelen lång tid framöver(med annat än bara DLCs).
För er som inte gillar Ain i spelet så har jag glada nyheter, detta såg jag precis på BI forums
Carrier Command: Gaea Mission AI pathfindng to be addressed
Hello everyone,
"As is widely known, there are some problems regarding AI pathfinding present in the release of the game. After careful evaluation and thorough investigation, I am happy to inform everyone that we are going to be addressing the issue. At present we are intensively working on fixing the problems. This fix will be present in an upcoming patch as soon as possible. We kindly ask everyone to bear with us through the process. As is known about Bohemia Interactive, we do support our games, addressing issues that our players encounter as quickly as possible.
Again, thank you everyone for supporting us. We will announce the patch as soon as it becomes available.
Kind regards,
Martin Melicharek
Senior Designer, Bohemia Interactive"
En annan sak BI är kända för, att släppa spel med många buggar, fast i motsats till många andra utvecklare så tar de hand om spelen lång tid framöver(med annat än bara DLCs).
Skall bli intressant att se om de faktiskt fixar till den, AI'n har varit hopplös igenom hela P&C Betan. Och det har varit konstanta klagomål på den.
Får väl göra som man gjorde 1988. Flög en Mantis (eller vad nu flygplanet hette) satte det till att flyga i cirklar medan man var upptagen med annat.
Det är lite det man tvingas göra. Men jag skulle ju vilja utföra snyggt planerade anfall, med koordinerade attacker av mark- och luftfarkoster samtidigt. Försöker jag med något sådant så är jag ensam kvar på slagfältet efter ungefär en minut, eftersom alla mina AI-polare krockat med hus och blivit skjutna eller åkt vilse och står och kör i cirklar runt träd.
Melicharek, som någon citerade ovan, har f ö rätt. Bohemia har ju alltid fixat till sina spel, och praktiskt taget alla har varit fantastiska, underbara upplevelser ett år efter release. Så blir det nog även här, men det är trist att se att de efter 20 år eller så inte lärt sig att testa spelen innan de släpps.
Melicharek, som någon citerade ovan, har f ö rätt. Bohemia har ju alltid fixat till sina spel, och praktiskt taget alla har varit fantastiska, underbara upplevelser ett år efter release. Så blir det nog även här, men det är trist att se att de efter 20 år eller så inte lärt sig att testa spelen innan de släpps.
Fast erkänn nu, det är också lite med charmen med Bohemia interactive.
Melicharek, som någon citerade ovan, har f ö rätt. Bohemia har ju alltid fixat till sina spel, och praktiskt taget alla har varit fantastiska, underbara upplevelser ett år efter release. Så blir det nog även här, men det är trist att se att de efter 20 år eller så inte lärt sig att testa spelen innan de släpps.
Fast erkänn nu, det är också lite med charmen med Bohemia interactive.
För all del, men jag minns ännu ARMA när det kom. I näst sista uppdraget hade de helt enkelt GLÖMT en trigger, så det gick inte att avsluta och komma vidare till nästa. Om de ens hade provspelat hela spelet EN gång så hade de sett det, men det hade de uppenbarligen inte gjort. Bohemia är sämst i branschen på att släppa färdiga spel, och samtidigt är deras spel mästerverk, några av de bästa som någonsin gjorts, när de väl är patchade.
Tragiskt som fan att de inte kan betatesta ordentligt innan... AI´n är kass, kommer inte spela mer förens de fixat det.
Håller med recensenten om FPS-sekvenserna...det är en pina. Känns som det var 1998 i 1920*1200-upplösning. Och röstskådespeleriet - ett gäng tjecker som snackar brittisk skolengelska.
Jag kan leva med alla dessa grejer i ARMA och OFP, men inte i en såpass begränsad och linjär upplevelse som CC:GM ändå är.
Sur som satan.