Det omständiga bloggskrivandet

Det omständiga bloggskrivandet

Hej hopp,

jag som dagligen sitter och skriver blogginlägg här på FZ har märkt hur omständigt det börjar bli nu. Det största problemet är att blogginläggen man skriver inte "registreras" eller sparas på direkten. I vissa fall gör de det, men det är en ren gissningslek och man riskerar att förlora både tid och text på att hoppas att allt är sparat som det ska.

Ett vanligt förfarande går till så här:

1. Skapa nytt blogginlägg.

2. Skriva en rubrik.

3. Spara.

4. Kolla efter om rubriken är sparad.

5. Rubriken är sparad.

6. Skriva text i blogginlägget.

7. CTRL + A / CTRL + S hela blogginlägget. Klicka på spara.

8. Kolla efter om det är sparat.

9. Klicka på snabbvy i bloggpanelen - ej sparat.

10. Klicka på "gå tillbaka" i webbläsaren, klistra in all text från urklipp.

11. Spara.

12. Gå ut på bloggen och kolla om det är sparat. Sparat.

13. Gå tillbaka till blogginlägget. Skriva mer text. Lägga till bild.

14. CTRL + A / CTRL + S hela blogginlägget. Klicka på spara.

15. Gå ut på bloggen och kolla om det är sparat. Ej sparat.

16. Gå tillbaka till bloggpanel, klicka på snabbvy. Texten ej sparad.

17. Öppna blogginlägget.

18. CTRL + A / CTRL + S hela blogginlägget. Klicka på spara.

19. Gå ut på bloggen och kolla om det är sparat. Ej sparat...

20. Gå tillbaka till bloggpanel, klicka på snabbvy. Texten ej sparad.

21. Öppna blogginlägget.

22. CTRL + A / CTRL + S hela blogginlägget. Klicka på spara. Ej sparat.

etc...

Är det tänkt att det ska funka så dåligt?

Dessa problem har blivit värre med tiden, och ibland funkade det bra typ att skriva vid 03.00-tiden på natten, men det är nu samma sak som på dagen.

Har ni några planer på att hitta någon lösning på detta?

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SOCIALA MEDIER: www.instagram.com/i.e.g.o.c.e.n.t.r.i.c

Medlem

Bra, det är jävligt irriterande när man gjort ett långt inlägg och 45% av texten inte sparades och liknande. Ibland har jag fått spara om runt 15 gånger för att bara ändra ett endaste ord.

Burn in the light.

Medlem

Samma sak för mig. Om man sparar första gången, så brukar det dyka upp någon minut senare, men inte alltid som sagt.

Medlem

Ungefär så blir det för mig i forumposts som jag editerar också. Det brukar som regel dyka upp efter någon minut som templar säger.

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Chefredaktör

Vi har haft problem i serverparken, att databaser inte har synkats mellan olika burkar. Därför kan ditt inlägg ha sparats på ena men inte på den andra så förvirring uppstår. De som utvecklar systemet bakom FZ gav dock glädjande besked idag, både en ny server och en ny struktur är på väg att implementeras så dessa problem kommer att försvinna inom kort.

Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

Medlem

Tack för infon Calle, goda nyheter.

Vill även passa på att tacka alla bakom det tekniska på FZ - ni rockar!

Fukeh yeah!

Medlem

Lite trivia om våra servrar är att de är namngivna efter spelkaraktärer. Vi har t.ex. Bowser, Altaïr, Gordon, Vaultboy och Glados m.fl. Flera gånger har FZ-besökarna fått vara med och rösta fram namnet på nya servrar. Vi vill ju inte vara sämre med denna server men denna gång har vi (jag) bestämt namnet. Välkomna "Creeper" till familjen

Skrivet av musse1:

Lite trivia om våra servrar är att de är namngivna efter spelkaraktärer. Vi har t.ex. Bowser, Altaïr, Gordon, Vaultboy och Glados m.fl. Flera gånger har FZ-besökarna fått vara med och rösta fram namnet på nya servrar. Vi vill ju inte vara sämre med denna server men denna gång har vi (jag) bestämt namnet. Välkomna "Creeper" till familjen

Hej "Creeper", nu hoppas jag du gör ditt jobb som du ska :9

Är allt fixat nu, eller är det lite trixande som återstår?

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av musse1:

Hej "Creeper", nu hoppas jag du gör ditt jobb som du ska :9

Är allt fixat nu, eller är det lite trixande som återstår?

Det är planerat nu att nya servern går igång onsdag morgon och bör vara klar under förmiddagen. Detta gör att FZ kommer vara nere runt 06:00 i ca 30 min. Jag informerar när det är färdigt.

Tackar för varningen. Är det nya snabbare servrar med en sån där härlig ny leksak doft?
Tycker annars att ni gör ett bra jobb, det är sällan jag stöter på fel eller buggar, och när det händer är det snabbt fixat. Applåder till er som får det att funka

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Tackar för varningen. Är det nya snabbare servrar med en sån där härlig ny leksak doft?
Tycker annars att ni gör ett bra jobb, det är sällan jag stöter på fel eller buggar, och när det händer är det snabbt fixat. Applåder till er som får det att funka

Instämmer. FZ-crew är grymma.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Traveller in time:

Instämmer. FZ-crew är grymma.

Tackar, vi suger i oss!
Den nya är snarare ett komplement till de gamla. Det är inte så att den ersätter en gammal server utan snarare utökar till fler maskiner + lite omstruktureringar som Calle snackade om.

Medlem

Det låter fantastiskt bra. Välkommen Creeper, och tack FZ Crew!

Medlem

Är det bara jag som får en kuslig känsla om att den nya servern kommer att explodera?...

Hoppas det löser det som varit kola under en tid nu, både avatarer och konstigheter i postandet/redigerandet av inlägg.

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

Chefredaktör

Pushen gjord, märker ni några förbättringar?

Medlem

Hej, teknikern stötte på lite patrull i natt när han skulle sätta upp nya servern och kommer göra om det i natt igen. I morgon ska förhoppningsvis allt vara klart. Ursäkta besväret

Chefredaktör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Pushen gjord, märker ni några förbättringar?

Nevermind me!

Medlem

Halloj, nu är nya servern på plats. Säg till om det fortfarande blir trubbel!

Medlem

Äntligen fungerar det felfritt, nu slår man inte sönder ett tangentbord per blogginlägg man gör.

Chefredaktör
Skrivet av Siken:

Äntligen fungerar det felfritt, nu slår man inte sönder ett tangentbord per blogginlägg man gör.

Jay!

1
Skriv svar