Inaktiv

5/5, och ni skrev inte ett enda minus? Jag kommer att få mycket hat för det här, men det börjar lukta mutor här.

Ingen vet exakt hur många sidor som blir betalda för att höja betygen och undvika att nämna brister. För pengarna ska sidorna även publicera artiklar om trailers eller positiva diskussioner om spelet.

Jag gillar FZ, men detta är ett stort problem inom spelvärlden. Om någon vill övertyga mig om att jag har fel, varsågod, för jag vill gärna tro att FZ inte får betalt av allt för många företag. Men ett litet tips; om du ska argumentera, argumentera då, och försök inte komma med förolämpningar. De är två helt olika saker.

Medlem
Skrivet av Prexun:

5/5, och ni skrev inte ett enda minus? Jag kommer att få mycket hat för det här, men det börjar lukta mutor här.

Ingen vet exakt hur många sidor som blir betalda för att höja betygen och undvika att nämna brister. För pengarna ska sidorna även publicera artiklar om trailers eller positiva diskussioner om spelet.

Jag gillar FZ, men detta är ett stort problem inom spelvärlden. Om någon vill övertyga mig om att jag har fel, varsågod, för jag vill gärna tro att FZ inte får betalt av allt för många företag. Men ett litet tips; om du ska argumentera, argumentera då, och försök inte komma med förolämpningar. De är två helt olika saker.

Om du kan bevisa att de ger höga betyg till spel från ett och samma företag konstant (spel som generellt sett inte anses vara så pass bra) så visst men jag har inte sett FZ göra det. [http://www.forbes.com/sites/erikkain/2012/10/25/video-game-jo...] är en artikel som berör detta fenomen lite iaf.

Kanske var dock bara så helt enkelt att recensenten gillada spelet starkt? Något som faktiskt många verkar göra då det ideligen dyker upp i GOTY-diskussioner. Jag personligen tycker att spelet var grymt och att recensionen är rättvis men smaken är som baken, delad men det betyder inte att recensenten är mutad. FZ är dessutom antagligen en för obetydlig sida i ett globalt sammanhang för att någon skulle vilja muta dem.

Ledsen för offtopic!

Redaktör
Skrivet av Prexun:

5/5, och ni skrev inte ett enda minus? Jag kommer att få mycket hat för det här, men det börjar lukta mutor här.

Ingen vet exakt hur många sidor som blir betalda för att höja betygen och undvika att nämna brister. För pengarna ska sidorna även publicera artiklar om trailers eller positiva diskussioner om spelet.

Jag gillar FZ, men detta är ett stort problem inom spelvärlden. Om någon vill övertyga mig om att jag har fel, varsågod, för jag vill gärna tro att FZ inte får betalt av allt för många företag. Men ett litet tips; om du ska argumentera, argumentera då, och försök inte komma med förolämpningar. De är två helt olika saker.

Om Calle gillar Dishonored kraftigt är det hans jobb att förmedla det i recensionen. Det MÅSTE han kunna göra utan att det föder mutmisstankar, för annars kan vi ju inte använda det högsta betyget.

"Ingen vet exakt hur många sidor som blir betalda..." – VET (inte tror) någon NÅGON sida som blir mutad? Jag menar, såna saker sprids som en löpeld och skulle det komma fram att nån mutats skulle den sajtens förtroende vara bränt till aska.


signatur
Skriv svar