Modern Warfare 2-bana borttagen

Medlem

Activision... vilka dumjökar.

Medlem

Tramserier. Varför ska man lyssna på några envetna islamister?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi tänker inte tolerera några angrepp på religion i kommentarerna, vill ni diskutera saken gör det sakligt.

Det är givetvis jättebra, men det här handlar inte om någon religion utan ett par korkade islamister. Eller hur?

Jag menar, personligen tror jag de flesta muslimer struntar fullständigt i sånt här.

Medlem

Jag undrar hur många av de som tycker att activision är fega och böjer sig för islam som skrev på protest listor och härjade runt på olika forum angående slutet i mass effect.

Precis som då handlar det om människor som har starka känslor för en sak som gör sin åsikt hörd och ett företag som väljer att ta till sig kritiken. Självklart är det frivilligt för både EA och activision om det vill göra något åt saken, och vad de vill göra,men när det är en så enkel sak som att plocka bort en tavla på en toalett som inte på något sätt påverkar spelupplevelsen tror jag att beslutet var ganska lätt att fatta till skillnad från flygplatsuppdraget som var en väsentlig del av historien.

Om man har en relation till något reagerar man oftast starkare på något som man anser ger en felaktigt bild av detta något.

Om jag hade funnit en nakenbild på mig med texten "Ung och villig" på en toalett i bf3 så hade nog inte många reagerat negativt eftersom de inte har någon relation till mig men jag hade minsann klagat och krävt att de ändrat texten till "tidigare ung och villig, numera äldre och orkeslös" Om sen EA/dice gör detta är upp till dem.

Medlem

Det är faktiskt inte tillåtet för muslimer att spela sådana här spel överhuvudtaget!

Källa: http://www.islam-qa.com/en/ref/2898 (finns ytterligare länkar till de direkta domarna)

Så om spelet innehåller "Games that glorify the kuffaar (ICKE-MUSLIMER) and show pride in belonging to them, like games in which if a player chooses an army belonging to a kaafir state he becomes strong, and if he chooses an army belonging to an Arab state he becomes weak. Also, games which teach a child to admire kaafir sports clubs and the names of kaafir players."

eller

"[Contains] Music and other things that are known to be forbidden in Islam." så kommer muslimen att brinna i helvetet om h*n ägnar sig åt spel.

Så frågan är varför dessa muslimer ens spelade spelet då det går emot själva kärnan av religionen?

edit: Alla spel med Achievements är också olagliga!

"We should also point out that it is not permissible to compete for prizes in playing these electronic games, even if the game itself is permissible, because they are not a means of jihaad, and they do not help you develop strength for jihaad."

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi tänker inte tolerera några angrepp på religion i kommentarerna, vill ni diskutera saken gör det sakligt.

varför då? det är ju löjligt! att ni i media viker er för folk som tro på tomtar och troll...

Tror du på tomtar och troll skrattar alla åt dig och du åker till mentalsjukvården.

Tror du på gudar och helgon så måste alla respektera dig och det ska skriva lagar för att skydda dina låtsasvänner.

Borde vara 18 års gräns på religion.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:

Det är faktiskt inte tillåtet för muslimer att spela sådana här spel överhuvudtaget!

Källa: http://www.islam-qa.com/en/ref/2898 (finns ytterligare länkar till de direkta domarna)

Så om spelet innehåller "Games that glorify the kuffaar (ICKE-MUSLIMER) and show pride in belonging to them, like games in which if a player chooses an army belonging to a kaafir state he becomes strong, and if he chooses an army belonging to an Arab state he becomes weak. Also, games which teach a child to admire kaafir sports clubs and the names of kaafir players."

eller

"[Contains] Music and other things that are known to be forbidden in Islam." så kommer muslimen att brinna i helvetet om h*n ägnar sig åt spel.

Så frågan är varför dessa muslimer ens spelade spelet då det går emot själva kärnan av religionen?

edit: Alla spel med Achievements är också olagliga!

"We should also point out that it is not permissible to compete for prizes in playing these electronic games, even if the game itself is permissible, because they are not a means of jihaad, and they do not help you develop strength for jihaad."

Okej det där baserad på Shaykh Muhammad Saalih al-Munajjids tolkning av hur muslimer ska leva, vilket jag inte skulle avända som grundläggande fakta. lite som att säga att Åke Green är rätt man att förspråka kristendomen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Exx:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi tänker inte tolerera några angrepp på religion i kommentarerna, vill ni diskutera saken gör det sakligt.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att ni verkar tycka att angrepp på religion inte kan göras sakligt.
Religion FÅR INTE särställas bland alla andra värdegrunder/ideologier/ideer, utan måste kunna kritiseras.

Kanske lite diffust skrivet, men det är skillnad på att angripa det sakligt eller "alla troende i religion X är dumma i huvudet".

Fast om man struntar helt i fakta, och kör sitt eget race där det inte finns några som helst fakta som bevisar det du säger borde väll vanlig vett och ettiket råda. DVS personen är ett troll alternativt inte speciellt begåvad för att förstå faktan? Finns inte så många andra sätt att bemöta religion med än just sådant påstående. Självklart får man tro vad man vill men då får man ju hålla det till sig själv och inte försöka debattera det med andra.

Inaktiv
Skrivet av roftg:

och folk undrar varför SD fick så många röster i valet, det är ju bara att skumma igenom kommentarerna i denna tråd, så ser man lätt att många är trötta på hur det svenska samhället ser ut idag och vart det är på väg..

bättre att bara stänga tråden imo,

Många inskränkta tangetbordskrigare här på FZ.

Vilken tur att många här inte är röstberättigade.

Medlem

hör upp allihop! En muslim talar.(Nu förstår jag varför jag haft svårt att få tjejer MUS-LIM:P)Skämt å sido jag är muslim och jag är bered att hålla med de flesta här.Om det går att undvika varför inte göra det,Jag har svårt att bli arg eller ens förstå varför man ska bli arg bara för att någon ritat Mohamed eller skrivit något gud förbjude om Allah i en toalett (alla känner inte till Islams regler).men som sagt om det går att undvika så gör det,däremot så blir jag nog arg om någon ritar av min morsa det känns inte rätt alltså.

There is a thin line between love and hate.
And i love all people especially those who like games.

Medlem

Måste medge att detta är lite kul ändå att det blir så mkt diskussion om sådant här med religion.

Fz, jag ber om ursäkt om att visa en aggresiv sida. Men jag gillar bara inte hur det folket alltid ska få som dom vill.

Förstår er att ni inte vill att folk ska skriva massa dumt här på eran hemsida, på grund av hur debatterna kan bli.

Peace Fz, u are my friends.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av flyawaynille:

Det jag tycker är mest konstigt är att massslakt av civila på en flygplats är ok men texter från koranen på badrummet är ok. Inget mot religionen tycker mer att det är spännande att se vad Activision tycker är värt att göra om.

Det är en intressant aspekt. Överlag tycker jag personligen att jakten att skapa allt realistiska spelupplevelser nästan börjar gå för långt. Jag hade väldigt svårt för nämnda flygplatsbana och nya Medal of Honor med sina verklighetsbaserade konflikter börjar också krypa under skinnet på mig.

Vafan hette det spelet? När korea invaderar USA, det kändes jävligt obehagligt tycker jag. I övrigt är det värdelöst hur yttrandefriheten inte försvaras längre...

Homefront tro jag

A just det. Det hade endel lite väl magstarka inslag tycker jag. Säger inte att det borde förbjudas eller censureras eller så, bara att jag inte njuter så mycket när det blir för mycket liksom.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi tänker inte tolerera några angrepp på religion i kommentarerna, vill ni diskutera saken gör det sakligt.

varför då? det är ju löjligt! att ni i media viker er för folk som tro på tomtar och troll...

Tror du på tomtar och troll skrattar alla åt dig och du åker till mentalsjukvården.

Tror du på gudar och helgon så måste alla respektera dig och det ska skriva lagar för att skydda dina låtsasvänner.

Borde vara 18 års gräns på religion.

Amen! <- fyndigt va;) Något annat som är anmärkningsvärt är att religiösa människor har tydligen rätt att kalla mig otrogen och alla andra möjliga hemskheter och hota med helvetet för att jag inte tror på deras gud, men jag har inte rätt att kalla dom dumma i huvvet för att dom tror på samma gud...

Inaktiv
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi tänker inte tolerera några angrepp på religion i kommentarerna, vill ni diskutera saken gör det sakligt.

varför då? det är ju löjligt! att ni i media viker er för folk som tro på tomtar och troll...

Tror du på tomtar och troll skrattar alla åt dig och du åker till mentalsjukvården.

Tror du på gudar och helgon så måste alla respektera dig och det ska skriva lagar för att skydda dina låtsasvänner.

Borde vara 18 års gräns på religion.

Amen! &lt;- fyndigt va;) Något annat som är anmärkningsvärt är att religiösa människor har tydligen rätt att kalla mig otrogen och alla andra möjliga hemskheter och hota med helvetet för att jag inte tror på deras gud, men jag har inte rätt att kalla dom dumma i huvvet för att dom tror på samma gud...

Sorgligt men sant, och tyvärr kommer vi att få se mer av just detta i framtiden. :beatup:

Det går inte att säga att "muslimerna" blir upprörda över detta, precis som att strax över en miljard av världsbefolkningen vore en enhetlig grupp som tror och tänker på samma sätt. Till att börja med finns vansinnigt många förgreningar av islam och extremt olika och personliga tolkningar av dessa, och oavsett vilket är det rent ut sagt dumt att tro att alla (eller ens många) muslimer bryr sig nämnvärt om detta. Så tänk på att det är en liten klick med väldigt högljudda religiösa galningar som orsakar problem för resten av världen, snarare än muslimer i gemen. Att tro det sistnämnda är som att jämställa världens alla kristna med obildade rednecks från den amerikanska södern – vilket ingen här skulle göra så klart, eftersom många svenskar helt enkelt har mer kunskap om kristna än muslimer.

Därmed inte sagt att jag försvarar tron på någon form av fantasy-berättelse överhuvudtaget, för det gör jag absolut inte. Men det är viktigt att skilja på folk och folk och inte dra alla över en kam. End of moralkaka.

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Xzander:

Visserligen är många av kommentarerna här under all kritik i såväl innehåll som språkbruk, men man märker tydligt den frustration som uppstår av att vareviga dag höra, se och läsa nyheter som dessa: RELIGION X KRÄNKT AV Y SOM MÅSTE TA BORT Z!

Ena dagen är det Islam, andra dagen är det Usa&amp;#039;s kristna höger, katoliker av alla dess slag och fan vet vad... och är det inte religion är det totalt överblåsta saker som våld mot djur i spel, någon typ av könsdiskriminering eller pedofili.

Man blir så jävla trött på att vuxna människor ska beté sig som efterblivna vrålapor så man orkar ju knappt hålla sig i den högre nivån. Ingen ursäkt för alla idiotiska kommentarer som lätt skrivs här på FZ, men det kan vara en av anledningarna till dem.

Jaja, vi lär ju få leva med att de människor som egentligen borde hålla käft, alltid lyckas göra sig hörda. Och det gäller allt, från religiösa fanatiker till hormonstinna FZ-läsare.

Jag vill spela mina favoritspel helt utan att en tomte vid namn &#039;Mohammed&#039; ska censurera bort vissa delar ur spel som för majoriteten av muslimer kan tyckas va rasistiska eller rent av kränkande, nej.. är man så insyltad i sin tro så ska man banne mig inte spela några dator/tv-spel överhuvudtaget.

Jag vet inte riktigt om du eller andra som läst mitt inlägg fattar... jag försvarar inte över huvudtaget muslimer eller andra, och jag tycker det är lika fel som alla andra att media ska behöva böja sig för religion.

Geeks Gaming
Skrivet av Xzander:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Xzander:

Visserligen är många av kommentarerna här under all kritik i såväl innehåll som språkbruk, men man märker tydligt den frustration som uppstår av att vareviga dag höra, se och läsa nyheter som dessa: RELIGION X KRÄNKT AV Y SOM MÅSTE TA BORT Z!

Ena dagen är det Islam, andra dagen är det Usa&amp;amp;#039;s kristna höger, katoliker av alla dess slag och fan vet vad... och är det inte religion är det totalt överblåsta saker som våld mot djur i spel, någon typ av könsdiskriminering eller pedofili.

Man blir så jävla trött på att vuxna människor ska beté sig som efterblivna vrålapor så man orkar ju knappt hålla sig i den högre nivån. Ingen ursäkt för alla idiotiska kommentarer som lätt skrivs här på FZ, men det kan vara en av anledningarna till dem.

Jaja, vi lär ju få leva med att de människor som egentligen borde hålla käft, alltid lyckas göra sig hörda. Och det gäller allt, från religiösa fanatiker till hormonstinna FZ-läsare.

Jag vill spela mina favoritspel helt utan att en tomte vid namn &amp;#039;Mohammed&amp;#039; ska censurera bort vissa delar ur spel som för majoriteten av muslimer kan tyckas va rasistiska eller rent av kränkande, nej.. är man så insyltad i sin tro så ska man banne mig inte spela några dator/tv-spel överhuvudtaget.

Jag vet inte riktigt om du eller andra som läst mitt inlägg fattar... jag försvarar inte över huvudtaget muslimer eller andra, och jag tycker det är lika fel som alla andra att media ska behöva böja sig för religion.

Du menar så som all svensk media gör dagligen??

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Xzander:

Visserligen är många av kommentarerna här under all kritik i såväl innehåll som språkbruk, men man märker tydligt den frustration som uppstår av att vareviga dag höra, se och läsa nyheter som dessa: RELIGION X KRÄNKT AV Y SOM MÅSTE TA BORT Z!

Ena dagen är det Islam, andra dagen är det Usa&amp;amp;amp;#039;s kristna höger, katoliker av alla dess slag och fan vet vad... och är det inte religion är det totalt överblåsta saker som våld mot djur i spel, någon typ av könsdiskriminering eller pedofili.

Man blir så jävla trött på att vuxna människor ska beté sig som efterblivna vrålapor så man orkar ju knappt hålla sig i den högre nivån. Ingen ursäkt för alla idiotiska kommentarer som lätt skrivs här på FZ, men det kan vara en av anledningarna till dem.

Jaja, vi lär ju få leva med att de människor som egentligen borde hålla käft, alltid lyckas göra sig hörda. Och det gäller allt, från religiösa fanatiker till hormonstinna FZ-läsare.

Jag vill spela mina favoritspel helt utan att en tomte vid namn &amp;amp;#039;Mohammed&amp;amp;#039; ska censurera bort vissa delar ur spel som för majoriteten av muslimer kan tyckas va rasistiska eller rent av kränkande, nej.. är man så insyltad i sin tro så ska man banne mig inte spela några dator/tv-spel överhuvudtaget.

Jag vet inte riktigt om du eller andra som läst mitt inlägg fattar... jag försvarar inte över huvudtaget muslimer eller andra, och jag tycker det är lika fel som alla andra att media ska behöva böja sig för religion.

Du menar så som all svensk media gör dagligen??

Exakt. Vilket är ännu sorgligare.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det går inte att säga att "muslimerna" blir upprörda över detta, precis som att strax över en miljard av världsbefolkningen vore en enhetlig grupp som tror och tänker på samma sätt. Till att börja med finns vansinnigt många förgreningar av islam och extremt olika och personliga tolkningar av dessa, och oavsett vilket är det rent ut sagt dumt att tro att alla (eller ens många) muslimer bryr sig nämnvärt om detta. Så tänk på att det är en liten klick med väldigt högljudda religiösa galningar som orsakar problem för resten av världen, snarare än muslimer i gemen. Att tro det sistnämnda är som att jämställa världens alla kristna med obildade rednecks från den amerikanska södern – vilket ingen här skulle göra så klart, eftersom många svenskar helt enkelt har mer kunskap om kristna än muslimer.

Därmed inte sagt att jag försvarar tron på någon form av fantasy-berättelse överhuvudtaget, för det gör jag absolut inte. Men det är viktigt att skilja på folk och folk och inte dra alla över en kam. End of moralkaka.

Word!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det går inte att säga att "muslimerna" blir upprörda över detta, precis som att strax över en miljard av världsbefolkningen vore en enhetlig grupp som tror och tänker på samma sätt. Till att börja med finns vansinnigt många förgreningar av islam och extremt olika och personliga tolkningar av dessa, och oavsett vilket är det rent ut sagt dumt att tro att alla (eller ens många) muslimer bryr sig nämnvärt om detta. Så tänk på att det är en liten klick med väldigt högljudda religiösa galningar som orsakar problem för resten av världen, snarare än muslimer i gemen. Att tro det sistnämnda är som att jämställa världens alla kristna med obildade rednecks från den amerikanska södern – vilket ingen här skulle göra så klart, eftersom många svenskar helt enkelt har mer kunskap om kristna än muslimer.

Därmed inte sagt att jag försvarar tron på någon form av fantasy-berättelse överhuvudtaget, för det gör jag absolut inte. Men det är viktigt att skilja på folk och folk och inte dra alla över en kam. End of moralkaka.

Du har så rätt!
Tycker bara det är tråkigt när man böjer sig för extremister.

Skriv svar