Battlefield: Bad Company blir tv-serie

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av JOnnegrym:
Skrivet av qun0:
Skrivet av JOnnegrym:

Hmmm... Eftersom att det inte längre utspelas då de är i armén, utan när de är i det civila känns det som att det kan bli vilken skitkomedi/såpa som helst :/

Men man ska väl inte dömma än. Svårt att inte spekulera dock.

Det står att livet som civil inte blir så stillsamt med, läs allt och inte hälften.

Hehe. Jag läste allt och jag menar exakt det jag skrev

Hur kan det bli som vilken komedi som helst? Dom muckar från armén och ska börja leva som civila, efter det lär ju det hända en massa som dom dras in i.
Dock tvivlar jag på om serien kommer bli bra, då jag blev besviken på bc 1 som jag dock testade lite granna och när jag spelade ut tvåan.

Multiplayer har jag inget emot i tvåan förutom att jag testade bara det på konsoll och har lite svårt för bf på en xbox. Men annars var det bra, men som serie tror jag det lär floppa smått, men vad vet jag kan ju gå bra för serien med.

This:

Skrivet av Frux:

Låter mer som något i stil med "Inspired by", dvs nåt som i slutändan inte alls kommer kännas igen som Bad Company.

Medlem

Bara jag som tänker att det här kommer bli lite "America, fuck yeah" med Fox som står bakom det?

Medlem

Får hoppas att det blir den sköna humorn från BFBC1 då, riktigt härligt med lite skilldnad från allt annat 'seriöst' hela tiden!

Men jag är tveksam till Fox...

Medlem

Bad Company 1's stil var ju helskön, och storyn var sådär lagom självironisk. Skulle passa utmärkt som film, kanske till och med en riktigt bra film. Men då krävs det kanske något annat än Fox och DEFINITIVT någon annan än John Eisendrath... får dåliga vibbar bara jag hör ordet Alias.

Nej, om någon skulle kunna göra BC bra så skulle det kunna vara Tarantino!

p0k
Medlem

Med tanke på att det är FoX som gör skiten. Kommer det kanske vara bra, kanske inte, men om det är något som är säkert, så kommer det inte bli mer än 1 säsong oavsett.

FoX är ju kända för att lägga ner några utav världens bästa serier.

Medlem

Efter vad Fox gjorde med Firefly (<3) så har jag inget hopp att de ska kunna klämma ur sig något som inte är ren skit...

Medlem

FOX....
Lär ju inte bli annat än en stor klyschig dynghög med ren och skär amerikansk skit.

Kommer nog måsta följa detta bara för att se exakt hur dåligt det kan bli.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Jag ser ändå bara på tv om dom visar gothbrudar

Medlem

Gick till Ebay och biddade på BC1... och vann! 68kr inklusive frakt. Bästa affären


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av WildThing:

Tja, jag gillade ju BC1s SP kampanj för sin humor, så varför inte. Tror dock inte att det kommer realiseras, känns som ett relativt dött projekt.

Jag har bara spelat tvåan men tycker den är bra. Kan det vara värt att skaffa ettan för kampanjen eller är det typ mer av samma?

BC2-storyn är mycket mer seriös och har mindre humor. BC1 är med andra ord roligare och det är absolut värt att köpa BC1 för storyn.

Precis, och det var därför jag inte gillade tvåans kampanj. Jag ville ha mer av den batshitcrazyhumorn som ettan hade. Seriositet finns det för mycket av i andra FPS SP kampanjer ändå.

Jag blev förbaskat besviken när jag fick veta att de hade övergett humorn inför BC2.

Medlem

Umm så det här kommer bli som A-team då ? fast med militärkläder i en krigszon ? xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Tycker Fox är ett skit företag så vet inte om det blir bra gillar Simpsons dock

Inaktiv

Detta har väl redan gjorts,
Tänker då på Band of Brothers.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

So basically The A-team. Nice


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem

Glad man blev när man läste rubriken. Tråkigt att det utspelar sig efteråt!

Skulle varit kul och få se en komedikrigsserie ala battlefield style, men men..


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem
Skrivet av the_cru:

Men riktigt soldatvåld har man ju inte sett på TV (utöver miniserier) sedan "Pluton B i Vietnam"

Vad menar du med soldatvåld?
Finns en del sjuka saker som hände under Iraqi Freedom i en miniserie kallad Generation Kill.

Inaktiv
Skrivet av lastlegion:

So basically The A-team. Nice

Så bra tvserier görs inte längre :/

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Hur ofta hör man att ett spel ska bli film/serie, medans det senare visar sig vara ren bullshit?

Ännu värre är det när det verkligen blir till och det visar sig att man hade rätt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Zhin:

Håller tummarna för att Uwe Boll står för regin

Jag hoppas du skämtar med mig(oss)???! Uwe boll är ju filmvärldens stora skämt. Han har gjort en bra fil, kommer inte ihåg vilken, men det är den enda som jag sett som jag inte har stängt av efter 30min. Usch, Uwe Boll borde bli skjuten för sina B-filmer, eller C-fimer passar bättre!!? Kan inte han bara försvinna snart, kan inte ett ufo plocka hem honom?!?

Men ontopic, jag gillar alla BF spel från BF2 -> BFBC1+2->BF3, jag hoppar dom gör serien rättvisa och castar bra skådisar och en bra regissör, som tex Renny Harlin(måste nämna han för han är finsk ), D.J Caruso, eller t.ex Ben Affleck (han är bättre regisör) eller (Clintan, också bra regissör).... Man kan alltid hoppas, hoppas det blir bra...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Zhin:

Håller tummarna för att Uwe Boll står för regin

Jag hoppas du skämtar med mig(oss)???!

Nej, jag är ju självklart "seriös"

12
Skriv svar