Guild Wars 2 får mer PvP

Inaktiv

Måste säga att gw2 är ett bra spel men räcker inte riktigt hela vägen. Många bra idéer som ex att det inte finns tank healer dps och att det är "skill" baserat istället för gearbaserat. Men detta gör att iaf jag kan sakna att jobba i grupp eftersom alla har samma roll samt att det inte finns någon direkt anledning att gå instancer Mer än en gång. Pvp fungerar dock bättre än pve Mrn känns rörig.
Kommer fortfarande spela gw2 från och till för att se vart det tar vägen men inte mer än så. For now...

Medlem
Skrivet av koleny:

Det jag saknar i sPVP är alla random arenas etc... Fast antar att tournaments är närmaste motsvarigheten. Känns också dumt att man inte kan joina arenor som party utan att man måste leta upp server en och en. Utöver det så finns det inte så mycket mer och klaga på!

Anledningen till det är ju så enkelt som att dom vill inte att "premades" ska kunna komma in o farma mot randoms, vilket är skit bra. Vill man köra i party o vara i samma lag kör man tourney helt enkelt.

Inaktiv
Skrivet av Syahin:
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Plastsoldat:

GW2 var en stor besvikelse om jag ska vara helt ärlig.

Hur länge / långt spelade du GW2 och vad var det du blev besviken på? Lite nyfiken då jag spelat sen dag 1 och stormtrivs

Längtade efter spelet som bara den , mina förhoppningar fylldes inte riktigt efter betorna men hoppades att det skulle bli roligare vid release. Levlade till 80 , tyckte inte att leveling upplevelsen var något vidare speciellt , samma saker hela tiden. Kom sedan till level 80 , försökte få 100% exploration i wow , var extremt frustrerande med 10 mobs varje halvmeter och utan något sätt att ta sig fram snabbare. Körde PvP i typ 2 timmar , tröttnade och har inte rört spelet since. Ska tillägga att jag provade dungeons och WvWvW medan jag levlade , helt otroligt besviken. Att kopiera klassiska MMO dungeons utan att ha Healer/Tank/DPS kan ju vara det absolut dummaste någonsin. Spelar MoP just nu och har hundra gånger roligare.

Bring it on casuals.

Håller med till stor del, att säga att man inte questar i GW2 är ganska missvisande, för du gör exakt likadant som i alla andra MMO:n. Du springer till ett nytt område och börjar leta efter ställen att questa. Det är inget fel med det, men påstå inte då att detta inte är likadant som alla andra MMO:n.
Däremot så säger jag att Rift är sjukt mycket bättre än båda GW2 och WoW, nu i väntan på expansionen så står det still så just nu är det inte någon jätte idé att hoppa in. Men det är F2P upp till level 20 så tycker att alla borde känna på det. De har verkligen lyckats fånga den klassiska vanilla wow känslan. Du har world pvp på pvp servrar, questen är roliga, du har instant adventure som är mera som GW2 quest etc etc. Samt att du kan specca din klass unik i talent träden! Nej ett underbart spel som jag lätt kommer spela vidare ett bra tag till.

Medlem

Vore bättre om de fixade alla buggar och folk som botar/hackar först. Eller laddnings tiderna som är grymt irriterande. Teleporterings avgifterna skulle också behöva ses över. Och så skulle de sluta nerfa elementalist.

Medlem

Längtar! Kommer bli hur grymt som helst :). Till alla som klagar på buggar, jag har spelat sen dag 1 också och verkligen inte märkt av mycket buggar. Spelet flyter ju på hur bra som helst och är enormt kul, detta kommer spelas i många år lätt!

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Plastsoldat:

GW2 var en stor besvikelse om jag ska vara helt ärlig.

Instämmer är ochså besviken på spelet.
varför? för jag anser att spelet blev en WoW clon med några gw inslag och mycket mera friendly (att spelet uppmanar till vänlighet i spelet så som exp när man ressar andra spelare/npcer, och deras world events som alla kan haka på utan problem). visst det sista är inget man ogilar men ogilar att det blev en WoW clon.
dom har även tagit bort/äntrat helt mina 2st favorit klasser från 1an (monk & mesmer) har lite mera stuff jag ogilar men orkar inte klaga mera just nu natti natti folk

Hur kan du ens jämföra gw2 med wow? wow har väl inga events? det är väl mer likt rift i så fall. Gw2 har inga rena klasser så som tank,dps och healer. (vilket jag saknar.)
Gw2 är inte ett spel som inriktar sig på pve, det är precis vad namnet antyder, Guild Wars, alltså pvp.

För att spelet skulle bli mer esport vänligt som dom vill så tror jag att dom bör lägga till klasser så som tank, healer osv. Och som någon redan skrivit borde dom ha 2v2 och 3v3 på mindre banor som enbart fokuserar på pvp och inte att dom ska ta över så många områden som möjligt alá battlefield.

Medlem

Tycker överlag att uttrycket "WoW-Clon" är riktigt störande i och med WoW inte är först överhuvudtaget nånstans. Gw2 levererar en sjukt bra spelkänsla och samhörighet tycker jag. Dessutom straffas man inte för att man spelar i party med någon, vilket man gör i WoW eller gjorde tidigare (Inte spelat sen WotLK).

Medlem

Jag diggar absolut GW2 men efter att jag dinga lvl 49 är allt en enda stor repetition. Trodde seriöst gw2 skulle ha mer "wooow" känslan, så var de inte. Har inte rört spelet nu på snart 2 veckor och kommer antagligen inte röra det på ett bra tag. Finns inget som lockar mig att fortsätta.

Medlem

Trodde Iron Man var med.

Medlem

Om de fixade klasserna och gjorde uppdragen mindre repetiva så skulle det vara roligare. Sen om inte monstren vore så scriptade skulle det vara roligare. De springer ju samma runda helatiden. Känns ganska meningslöst att döda en kentaur eller slå ut en katapult när de respawnar efter 10s.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Plastsoldat:

GW2 var en stor besvikelse om jag ska vara helt ärlig.

Instämmer är ochså besviken på spelet.
varför? för jag anser att spelet blev en WoW clon med några gw inslag och mycket mera friendly (att spelet uppmanar till vänlighet i spelet så som exp när man ressar andra spelare/npcer, och deras world events som alla kan haka på utan problem). visst det sista är inget man ogilar men ogilar att det blev en WoW clon.
dom har även tagit bort/äntrat helt mina 2st favorit klasser från 1an (monk & mesmer) har lite mera stuff jag ogilar men orkar inte klaga mera just nu natti natti folk

En WoW-clon? Hahaha, jag antar att du är född 91 så jag förlåter dig.

jag ser ,er likheter i gw2 med wow en vad jag gorde i gw.
jag bortser från världen,klasser,raser och sånt som tillhör lore i spelen.
skulle men skrapa bort all grafik från båda spelen, ge dom samma grafik som ren bas grafik, ge spelet till circka 500st ge dom 2h speltid och fråga dom om spelet är likt WoW så skulle nog marjoteten säga ja.
varför? vad är det som gör gw2 inte till en WoW clon? (WoW clon menar jag med ett mmo spel som äfter liknar WoW som i sin tur har säkert tat sitt gameplay från tidigare mmo's vilket har blivit en standard på mmo's)
kan se dessa punkter som inte är nästan samma sak som i wow.
ingen mana eller liknande bara coldown på skillsen.
en 10 slot skill bar. (i stället för x gånger mera)
lite anerlunda namn på atribut och sånt.
om ni inte kan se 2an likt wow så är ni antligen väldigt instata i båda spelen och ser små ditaljer som inte folk som inte spelar just dessa spel 10h/d eller arbetar inom branshen.
gw2 är ett vanligt mmo = wow clon med vissa ändringar så som wvw och andra små saker för att dölja dens lika yta.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

ok... Namnet Guild wars har inget med PVP att göra överhuvudtaget utan är delen av LORE ang det krig som utspelade sig innan gw1...

wow var störst men inte först och i sig en klon av everquest så är detta en klon så är det väl isåfall en klon av everquest, det har questar och respawnande monster.. mmm det är ju ett MMO där massor med folk vill göra vad du gör.. lite svårt att ha det så att det som dör förblir dött...

dungeons har en bra svårighetsgrad.. klass trinityn må vara borta men det innebär inte att alla gör samma sak.,.. men alla kan ha alla roller... och man gör dom fler gånger för armorsets som är estetiska... just precis.. folk kommer inte ha ubersvärdet örjan och på så vis vara bättre än alla andra men dom kommer ha en annan look...

i ärlighetens namn slipper vi gärna er wowklantar som inte begriper vad skill är som vill gå in i en dungeon och dra i en spak och välja er loot..

p/s
wow var knappt spelbart en månad efter release.. inga raids fungerade och det var fullständigt nerlusat av buggar och exploits..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Låter nice med alla ändringar i sPvP även om jag hoppades på utvecklad och med personligt tävlingsinriktad WvW. T ex att en person och/eller guild skulle kunna bli rankad efter hur bra de presterar i WvW (kills, hålla fort, bygga saker etc). Det finns massor med potensial i WvW för riktigt storskaliga och tuffa guild mot guild fighter.

Ska snart ordentligt sätta mig in i sPvP och allt gott detta innebär.

Hoppas bara inte Arenanet glömmer bort PvE. Vore tråkigt om det blev bara PvP som fick kärlek.

Skrivet av ecHo!:

Gw2 är inte ett spel som inriktar sig på pve, det är precis vad namnet antyder, Guild Wars, alltså pvp.

World of warcraft heter just World of Warcraft. Det anspelar lika mycket, om inte med tanke på loren, mer än Guild Wars på PvP. WoW är ett spel som har/har haft primärt fokus på PvE.

Att det är "war" i namnet anspelar inte på något mer än att det är ett spel med krig i, om ens detta.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av showerguy:

Behövs det verkligen mer PVP i GW 2 för tillfället? Är det inte bättre att satsa på PVE och släppa stora raids, instancer och allt som hör till.

Beror på vem du frågar, PvP-spelarna vill ha mer PvP och PvE-spelarna vill ha PvE.
Personligen vill jag har mer utveckling av WvW-läget istället för structured PvP.

Medlem
Skrivet av morfin91:

jag ser ,er likheter i gw2 med wow en vad jag gorde i gw.
jag bortser från världen,klasser,raser och sånt som tillhör lore i spelen.
skulle men skrapa bort all grafik från båda spelen, ge dom samma grafik som ren bas grafik, ge spelet till circka 500st ge dom 2h speltid och fråga dom om spelet är likt WoW så skulle nog marjoteten säga ja.
varför? vad är det som gör gw2 inte till en WoW clon? (WoW clon menar jag med ett mmo spel som äfter liknar WoW som i sin tur har säkert tat sitt gameplay från tidigare mmo's vilket har blivit en standard på mmo's)
kan se dessa punkter som inte är nästan samma sak som i wow.
ingen mana eller liknande bara coldown på skillsen.
en 10 slot skill bar. (i stället för x gånger mera)
lite anerlunda namn på atribut och sånt.
om ni inte kan se 2an likt wow så är ni antligen väldigt instata i båda spelen och ser små ditaljer som inte folk som inte spelar just dessa spel 10h/d eller arbetar inom branshen.
gw2 är ett vanligt mmo = wow clon med vissa ändringar så som wvw och andra små saker för att dölja dens lika yta.

Va? O.o hur tänker du egentligen, det är väl klart att om du tar bort klasserna (som är en stor del av vilket MMO som helst), spel världen och alla raser är det väl klart att spelen blir det samma?! Alla MMO's bygger ju på mer eller mindre samma grund struktur, det är ju de sakerna du pratar om att man ska plocka bort som gör olikheterna och ger spelen sin egen karaktär, grafiken är ju också en del av karaktärs dragen. Är ju som att säga att BF3 är en klon av CS... ta bort banorna, grafiken och alla vapen så är det samma spel... *skakar på huvudet*

Dock undrar man ju om du spelat GW2 någon längre stund än 2-3 timmar och tänkt "det är likt WoW! Måste vara en klon..."?

Har spelat WoW över 5000 timmar sedan jag köpte det när man gick i gymnasiet för flera år sedan, och jag förstår inte hur du kan tycka att det är en WoW klon (spelat GW2 sedan dag 1), att det finns vissa saker som är lika eller liknande är ju självklart, så är det ju i alla MMOs... kommer man ju se om man spelar EverQuest också om man jämför det med WoW (hur WoW tagit en massa saker från EQ).
Sedan har ju WoW uppdaterat spelet under åren och tagit små delar från många andra MMOs som varit bra/roliga in till sitt för att inte tappa spelare och bygga på.

Sedan en fråga tills vissa som säger att GW2 har repetivt questande, har WoW, RIFT, Star Wars etc. så mycket roligare och mindre repetivt questande i jämförelse med GW2 och sina hjärtan?

Mer eller mindre samma sak och lika mycket repetition allihop så fattar inte varför en del gnäller så mycket på questarna, har man aldrig spelat ett MMO innan GW2 då eller?

Sedan tror jag inte att många skulle vara glada om mobsen inte spawnade snabbt, det är ju ofta mer än en person som gör quests på just det stället man är på, ska man stå och vänta 10 min mellan varje spawn tror jag nog att man skulle vara betydligt argare och sluta spela och gnälla om det istället.

Medlem

Jag Älskade Guildwars under tiden jag levlade. Det var så jäkla mysigt att springa runt med 4 polare och tjöta och bara njuta av spelet. Men jag tröttnade efter att jag levlat klart (jag lirade även en del pvp). Det var inte det att det inte fanns något att göra men jag saknade Raids och i pvp saknade jag mer än "hold the base" banor. Men det kommer jag tänkte jag och lade det lite halvt på hyllan samtidigt som jag smått börjat på en ny gubbe.

Men jag kommer absolut komma tillbaka och njuta av ett helt nytt äventyr i detta spel! Varje karaktär blir som ett helt nytt äventry och det älskar jag, bäst av allt är att jag inte behöver betala något för att spela det igen.

Medlem

Man hade väll bara förstora förväntningar på spelet. Önskade att det skulle vara en uppföljare på gw och inte ett "konsol" spel. Särskilt efter förra patchen är det många som är sura på arenanet. Då de istället för att fixa spelet nerfade

Medlem
Skrivet av Thunde:

Man hade väll bara förstora förväntningar på spelet. Önskade att det skulle vara en uppföljare på gw och inte ett "konsol" spel. Särskilt efter förra patchen är det många som är sura på arenanet. Då de istället för att fixa spelet nerfade

Hur är detta ett "Konsol spel"?
Det finns inte ens till Konsol vad jag vet.

Problemet för många är att det saknar End game i form av Raids. Däremot är hela spelet från lvl ett i klass med övriga spels end game.

Medlem
Skrivet av farfadern:
Skrivet av Syahin:
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Plastsoldat:

GW2 var en stor besvikelse om jag ska vara helt ärlig.

Hur länge / långt spelade du GW2 och vad var det du blev besviken på? Lite nyfiken då jag spelat sen dag 1 och stormtrivs

Längtade efter spelet som bara den , mina förhoppningar fylldes inte riktigt efter betorna men hoppades att det skulle bli roligare vid release. Levlade till 80 , tyckte inte att leveling upplevelsen var något vidare speciellt , samma saker hela tiden. Kom sedan till level 80 , försökte få 100% exploration i wow , var extremt frustrerande med 10 mobs varje halvmeter och utan något sätt att ta sig fram snabbare. Körde PvP i typ 2 timmar , tröttnade och har inte rört spelet since. Ska tillägga att jag provade dungeons och WvWvW medan jag levlade , helt otroligt besviken. Att kopiera klassiska MMO dungeons utan att ha Healer/Tank/DPS kan ju vara det absolut dummaste någonsin. Spelar MoP just nu och har hundra gånger roligare.

Bring it on casuals.

*smirk* du bör ta av dig dina wow goggles, kanske du skulle kunna se klart.

¨
Jag tycker inte att spelet var färdigt eller roligt och jag tycker fortfarande att WoW utan tvekan är det bästa MMO spelet... ''FUCKING WOW FANBOIZ CAN'T SEE THE TRUTH11!!!!1!!11!1!!!!!1!1!''

Medlem
Citat:

Jag tycker inte att spelet var färdigt eller roligt och jag tycker fortfarande att WoW utan tvekan är det bästa MMO spelet... FUCKING WOW FANBOIZ CANT SEE THE TRUTH11!!!!1!!11!1!!!!!1!1!

Vem är fanboy sa du ?

Skrivet av morfin91:

Jag brukar inte gnälla på att folk stavar fel, för det händer alla.. Men när du tex särskriver och felstavar "äfter liknar" då inser jag snabbt att wow passar dig.

Medlem
Skrivet av morfin91:

Jag brukar inte gnälla på att folk stavar fel, för det händer alla.. Men när du tex särskriver och felstavar "äfter liknar" då inser jag snabbt att wow passar dig.[/quote]
så att vara dysgrafiker och inte kunna se skilnaden på rättstavade ord och inte men kan läsa utan problem gör att jag "måste" spele wow för andra spel passar inte mig?
har alldrigt sagt att jag gillar wow spelar det inte längre har och har alldrig gillat det spelet.
spelar en gw2 litte då och då men säger att det är likt wow och har utväklas mot fel riktning.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Tycker det är hysteriskt roligt hur alla nya MMO spel bara tittas på ytligt. Det är självklart att om man tar bort alla egenskaper som gör spelet till sitt eget, att det blir samma spel som ett annat? Det kan ju ett dött trä fatta. Det är ju just dom små men ändå fruktansvärt tydliga sakerna i MMO spelen som gör dom till sina egna spel. Om man inte gjort något alls för att förbättra genren eller förnya upplevelsen för spelarna. DÅ, är det en klon.

Medlem

Du kan inte få en skitkorv att glänsa, oavsett hur mycket du gnider! Bara yta och ingen substans i detta skräp spel.

12
Skriv svar