Så får du högupplösta filmer i pc-Xcom
Mellansekvenserna i Xcom till pc ter sig mindre högupplösta än den vanliga gameplay-grafiken. Men det finns en lösning på problemet.
720p är väl värsta HD för jänkarna så inget förvånar mig att ribban inte lades högre
Tänker på motorola ondemand boxen 720p bra att man har en riktig HD skärm samt HD smart TV.
fattar inte vad du menar...men jag har en motorolabox för telias tv och den kan köra 1080p...
och 720p funkar bra det med. Beror på vilket avstånd du sitter på och på hur stor skärmen är. inte lönt att köra 1080 på en 22" precis...
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
720p är väl värsta HD för jänkarna så inget förvånar mig att ribban inte lades högre
Tänker på motorola ondemand boxen 720p bra att man har en riktig HD skärm samt HD smart TV.
fattar inte vad du menar...men jag har en motorolabox för telias tv och den kan köra 1080p...
och 720p funkar bra det med. Beror på vilket avstånd du sitter på och på hur stor skärmen är. inte lönt att köra 1080 på en 22" precis...
Telia har nog inte samma box som jag fick av comhem har ver 1. Det finns tydligen 3st varianter så det blir väl att uppdatera sig till ver 3 med 320 HDD för inspelning. Och har 27tum skärm 120hzt och 50 tum TV gillar att sitta nära sällan längre bort än ca 2 m. Körde projektor innan så vill ha det stort he he .
Visst funkar 720 men är inte samma ögongodis som "riktig HD 1080p"
Ska man ha leksaker ska de vara bra
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
PC gamer länkar till en färdiggjort batfil som fixar detta.
http://www.pcgamer.com/2012/10/09/how-to-force-xcom-to-use-10...
PC gamer länkar till en färdiggjort batfil som fixar detta.
http://www.pcgamer.com/2012/10/09/how-to-force-xcom-to-use-10...
+1 på din post, bra initiativ.
Är det verkligen sån enorm skillnad mellan 720 och 1080 på en 20-24-centimetersskärm? Visst är det dumt att filmerna inte visas i högsta upplösning som standard, men känns ändå inte som att 720 är nån "fulkvalité", eller?
Dem har väl sparat in på bitraten i 720p^^
Då fanns spelet äntligen att spela för oss i Europa också och vi får samtidigt en ny patch på releasedagen som fixar bland annat följande.
• 1080p movies are now used at all times on the PC.
Så då var det problemet löst
/ LordDaimos
haha o här sitter jag o meckar med .bat filer fast märker ingen skillnad ^^
hoppas jag inte sabbade något