Inaktiv
Ny ratt till dator

För några år sedan köpte jag en sådan här: http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/wheels/devices/270&c...

Blev dock lite besviken på att force feedback motorn var ganska klen och att den kändes väldigt plastig, fast med tanke på det billiga priset så var den bra och räckte länge.

Nu har jag sparat ihop 3000kr och tänkte köpa en riktigt bra ratt med koppling och växel spak. Helst med bra pedaler som inte känns för lätta.
Undrade därför om ni vet någon ratt för under 3000.

Tack

Medlem

Tyvärr så har jag inte så speciellt bra koll på "rattar". Ge pricerunner en chans.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Redaktör

Jag rekommenderar Logitech G25 eller G27. De är helt outstanding, jag testade G25:an för ett par år sen och är fortfarande lika såld. Enda nackdelen med den (som jag nämnde för otydligt i recensionen) är att växelspaken känns lite b, i övrigt är den helt outstanding med ruskigt bra feedback.

Skillnaderna mellan G25 och G27 verkar vara ganska små. Den senare har sex rattknappar mot två, led-lampor för växling mm på rattnavet, omgjord växelspak, ändrad feedback och lite annat. Fattar jag rätt av jämförelselänken ovan har sekvensväxlingen tagits bort också.

De rekommenderade priserna stämmer inte för G25 - den finns från ca 2000 kr. G27:an ser däremot ut att kosta en bit över 3000 kr.

Alternativt kan du kolla in Fanatecs produkter, som tycks vara av ungefär samma kaliber till liknande priser. Jag testade Porsche 911 Turbo S i Forza 3 som hastigast, spontant känns den ruskigt bra. Men jag har kört för lite för att våga ge ett omdöme.


signatur
Inaktiv

Tack för tipsen, ska nog kolla närmare på g25:an då det var en sådan växelspak jag letade efter. Kanske ska vänta på g27:an som julklapp.

1
Skriv svar