Bulletstorm-skapare startar ny studio

Robot
Bulletstorm-skapare startar ny studio

Tre personer från People Can Fly sagt upp sig och istället grundat The Astronauts.

#epic-games, #painkiller, #people-can-fly, #the-astronauts


Medlem
Bulletstorm-skapare startar ny studio

En gång när jag gjorde en adhd utredning så fick jag kolla på Rorschach bilder, och en av bilderna såg ut som en "vagina" enlight mig, men jag kände mig dum efteråt för hon som höll i utredningen såg konstigt på mig när jag nämnde det, men fan den såg verkligen ut som en V.

Älskade på Painkiller och Bulletstorm, hoppas liknande spel är på g från nya austronauts? Har inte läst sidan som ni länkade än, så jag kanske får mer info om jag gör det. Är bara så jäkla dålig på läsa långa texter. Brukar ofta läsa bara sista sidan där ni ger poäng och kommentarer m.m.. En orsak är min koncentrationsförmåga, och sen vill jag inte läsa saker som kan vara slags "semi-spoilers"?

Sorry for oftopi.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Ish
Medlem
Skrivet av HaZe303:

En gång när jag gjorde en adhd utredning så fick jag kolla på Rorschach bilder, och en av bilderna såg ut som en "vagina" enlight mig, men jag kände mig dum efteråt för hon som höll i utredningen såg konstigt på mig när jag nämnde det, men fan den såg verkligen ut som en V.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av HaZe303:

En gång när jag gjorde en adhd utredning så fick jag kolla på Rorschach bilder, och en av bilderna såg ut som en "vagina" enlight mig, men jag kände mig dum efteråt för hon som höll i utredningen såg konstigt på mig när jag nämnde det, men fan den såg verkligen ut som en V.

https://dl.dropbox.com/u/17840900/Forum/1245227615_colin_farr...

Haha... LOL. Precis....

Ja typ sån blick fick hon också när jag sade det, men om jag ska vara ärlig så sade jag det för att reta upp henne lite för hon verkade vara en ubersuperfeminist, så ville samtidigt se hur hon skulle reagera, så det var lite kul. Men fan inte en enda kille skulle säga att det inte såg ut som det jag sade, det kan jag lova.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Ish
Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Ish:
Skrivet av HaZe303:

En gång när jag gjorde en adhd utredning så fick jag kolla på Rorschach bilder, och en av bilderna såg ut som en "vagina" enlight mig, men jag kände mig dum efteråt för hon som höll i utredningen såg konstigt på mig när jag nämnde det, men fan den såg verkligen ut som en V.

https://dl.dropbox.com/u/17840900/Forum/1245227615_colin_farr...

Haha... LOL. Precis....

Ja typ sån blick fick hon också när jag sade det, men om jag ska vara ärlig så sade jag det för att reta upp henne lite för hon verkade vara en ubersuperfeminist, så ville samtidigt se hur hon skulle reagera, så det var lite kul. Men fan inte en enda kille skulle säga att det inte såg ut som det jag sade, det kan jag lova.

Hur ska abstrakt konst diagnostisera adhd.. Det märker man ju rätt snabbt ändå.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

Bra. Bulletstorm var förvisso ett kul spel men absolut ingen värdig uppföljare till ett spel som Painkiller. Förhoppningsvis gör de som Flying Wild Hog och håller sig till PC. Älska polska spelutvecklare.

Skrivet av Ish:
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Ish:
Skrivet av HaZe303:

En gång när jag gjorde en adhd utredning så fick jag kolla på Rorschach bilder, och en av bilderna såg ut som en "vagina" enlight mig, men jag kände mig dum efteråt för hon som höll i utredningen såg konstigt på mig när jag nämnde det, men fan den såg verkligen ut som en V.

https://dl.dropbox.com/u/17840900/Forum/1245227615_colin_farr...

Haha... LOL. Precis....

Ja typ sån blick fick hon också när jag sade det, men om jag ska vara ärlig så sade jag det för att reta upp henne lite för hon verkade vara en ubersuperfeminist, så ville samtidigt se hur hon skulle reagera, så det var lite kul. Men fan inte en enda kille skulle säga att det inte såg ut som det jag sade, det kan jag lova.

Hur ska abstrakt konst diagnostisera adhd.. Det märker man ju rätt snabbt ändå.

Inte nödvändigtvis, adhd hos barn eller vuxna kan uppträda med olika typer av symptom. Jag skrev nyligen ett reportage kring just vuxen-adhd och de fördomar de diagnostiserade brottas med.

Medlem

Adhd utredningar och andra slags utredningar inkluderar ofta Rorschach, IQ tester, m.m. Det är mest för att se hur din hjärna fungerar, och hur snabbt du kan göra vissa saker. Alla tester dom gör är för att se hur din hjärna arbetar, hur du hanterar stress, hur hög tolerans du har för vissa saker, och så vidare. Jag har inte ADHD, men däremot misstänker dom ADD (skillnaden är att den första inkluderar hyperaktivitet, men inte hos dom med ADD).

Det tragiska är att många går tiotals år med tankar som att man är konstig/korkad/m.m, när det egentligen beror på en sjukdom som man inte alls kan skyllas för och som det finns bra hjälp för. Och jag kan av egen erfarenhet säga att 8av10 missbrukare ofta har ADD/ADHD, ofta säkert pga av just det jag nämnde med hur man blir behandlad som ung.

Ps. Kan avslöja att även fast jag kan ofta säga dumma saker utan att tänka mig för, så har jag 145IQ (vilket skulle räcka till mensa)... Vad jag ville säga med det var att även fast många med adhd/add kan fördomsfullt ses som impulsiva idioter, så är dom ofta det motsatta.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Det tragiska är att många går tiotals år med tankar som att man är konstig/korkad/m.m, när det egentligen beror på en sjukdom som man inte alls kan skyllas för och som det finns bra hjälp för. Och jag kan av egen erfarenhet säga att 8av10 missbrukare ofta har ADD/ADHD, ofta säkert pga av just det jag nämnde med hur man blir behandlad som ung.

...så man kan beskyllas för dumhet men däremot inte för "sjukdomen" ADHD?
För övrigt - vad är det för erfarenheter du har som säger dig att 80 % av alla missbrukare "ofta har ADD/ADHD"?

1
Skriv svar