Hitman absolution - Deluxe edition

Hitman absolution - Deluxe edition

Blir faktiskt bra sugen på den fräna "statyn" ...idoti att betala 300 spänn mer för en docka?

Brukar ni köpa limited edition och dylikt?

http://www.gametrailers.com/videos/692v1w/hitman--absolution-...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

350kr mer för en docka (webhallen)
150kr mer om man köper Professional Edition, fast skillnaden mellan ProfEd och vanliga är en artbook och making-of-dvd. Tycker att Agency Gun pack borde varit i ProfEd och Deluxe men INTE vanliga versionen.

2K gjorde samma sak med Xcom: Alla som förhandsbokade fick tillgång till Elite Soldier dlc'n vilket gjorde att Special edition blev mindre värd. Och det var ju ENBART för att de ville sälja fler exemplar dag-1. De skiter i att spelet fick ett lägre värde i och med det...Bryr sig om sina fans? Yeah right, DNF collectorn hade iaf en staty i boxen fast spelet sög.

Men som jag är så köper jag enbart special/collector's/limited editions av spel om det inte är väldigt gamla spel som kostar typ 99kr. Vissa har ju så klart mindre påkostade CE/SE, men andra lägger in det sedvanliga+mer och har ändå lågt pris, t.ex. The Witcher 2.

Köpte som sagt Xcom:EU SE för 700kr. Som du ser så är det, enligt mitt tycke, väldigt snålt på saker:
http://img.gameleader.cz/akce/xcom_special.jpg
Det enda extra man fick som var BRA, imo, var soundtracket eftersom alla som förbokade fick tillgång till Elite soldier dlc'n. Nu när jag tänker på det, så betalade jag alltså 300kr mer för att få ett soundtrack som jag istället hade kunnat ladda ner.... meh.

På tur står:
Medal of Honor: Warfighter Limited edition
Hitman Absolution: Deluxe Professional Editin (den med dockan).
Far Cry 3 Insane Edition (den med en bobblehead)
& sista spelet på min lista i år:
Star Craft 2: Heart of the Swarm Collector's edition.

Köpte ju också Duke Nukem Forever Balls of Steel när det kom.... meeeen jag har inte ens tagit bort mjukplasten runt boxen ännu för spelet sög. Undrar om de gjorde en "pun" med namnet Kan se det framför mig; Gearbox folket sitter i krismöte och säger: -This game sucks balls.
Sen får Randy en briljant idé att kalla collector's versionen Balls of Steel. Nice going there Randy ALMOST saved the day

Medlem

Är väl inte alls fel i att betala för en docka och hur mycket den kan kosta är väl upp till var och en. Om man är ett fan av spelet/spelserien så varför inte?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Hehe kul o höra hur ni resonerar. I och med era svar känns det som min plånbok och mitt samvete kan lätta lite på sig och hugga in på Deluxe versionen.

Tillägger att nästan ända gången jag köpt en limited version var till Far Cry 2 och den t-shirten + va det nu va ville jag bränna upp i besvikelse

Ser dock fram emot Far Cry 3

Edit: har ju en Assassins Brotherhood Staty också från en limited edition


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Om prylen det känns tilltalande så är det ju helt klart värt det. I just detta fall så tilltalade det mig inte särskilt mycket, såg mest ut som en cartoon bobblehead och kändes inte så relevant till spelet.

Jag köpte CE av Guild Wars 2, där fick man med en Rytlock-figur som kändes påkostad. Oblivion vill jag även minnas att man fick med ett mynt som kändes väldigt verklighetstroget, vilket även det var en trevlig pryl att få med.

1
Skriv svar