Mists of Pandaria - en vecka senare

Medlem

Jag tycker att i denna artikeln som är en vecka senare borde innehålla lite End-game content. Du har inte gjort annat än att lvla och sprungit runt och gjort sidosysslor..

Efter man lvlat är det End-game content som alla sysslar med! och sidosysslor vid sidan om. Du har ju inte ens gått en enda Heroic som du säger. Du har heller inte raidat eller testat pvp. Hur kan du sätta ett betyg då? Det är ju där folk spenderar all tid. Man lägger 5 dagar på att lvl sen lägger man 1,5 år på raids/pvp och du bedömer spelet ut efter dess 5 dagarscontent. Facepalm?

sen älskar jag att det finns super lätta normals--> nästa steg är Heroics som alla grejar samt lite svårare ---> Challanges som är ännu svårare----> Raids!

Det är liknande stegvis utveckling som det var i TBC vad jag förstår. Spelade inte själv då men vad jag vet påminner det om den och det är otroligt intressant och roligt om du frågar mig.

Men detta som faktiskt är ca 60 % av hela spelet har du inte ens rört och DU sätter ett betyg på spelet utav det?

Och BTW "calez" Leage of Legends har väl flest speltimmar of all times nu?

Medlem

Av texten att döma så har recensenten inte har gjort något mer än att motvilligt questa lite och kört en PUG.

Alltså, alla måste inte gilla WoW. Men med tanke på hur populärt det ändå är hos FZs läsare så tycker jag det förtjänar en betydligt bättre och mindre ytlig genomgång.

Ett utmärkt tillfälle för "En andra åsikt" för övrigt.

Skrivet av adrii:

du borde antingen spela MoP i 3 månader och SEN skriva en recension eller skita i det helt.

Du anar inte hur mycket jag hade önskat att det fungerat så. Problemet är att få med allt, att hinna med allt. Det gör du oftast inte.

Visst, jag avskydde Cata när allt kom omkring. Men det betyder inte att jag avskyr WoW på något sätt. Jag spenderade år med det och kan verkligen sakna de dagarna. Tyvärr har alla de jag spelade med lämnat spelet och genren. Men jag går inte in i Mists med någon form av hat mot WoW, absolut inte.

Man kan absolut tycka att jag har sysslat med "fel" saker. Men hade jag inte sysslat med dem hade jag enbart haft tid att göra det andra - och då hade antagligen kommentarerna sett annorlunda ut och klagat på att jag inte gett pet-battles not med tid, exempelvis.

Jag förstår de som tycker att det borde gått mycket längre tid innan recensionen publicerades. Tyvärr, och det här gäller mer eller mindre alla sidor som recenserar MMOs, så finns det ofta ett väldigt stort sug efter snabba recensioner. Det finns kommentarer här på FZ som frågade om recensionen mer eller mindre direkt efter att expansionen släppts.

Det finns en sorts realpolitik när det kommer till de här frågorna. Hur recenserar man MMOs egentligen? Hur mycket tid krävs? Vilka aktiviteter ska man prioritera? Etc. Det är inte helt lätt och jag förstår absolut kritiken mot att end-game fattas. Det var därför jag skrev ut att jag inte gjort heroics än, för att folk ska få en uppfattning om "var" i spelet recensionen befinner sig.

Men kritiken lyssnar jag på, absolut. Men igen - jag har inga dåliga känslor mot WoW, förutom de rent speltekniska och designmässiga problem jag tycker spelet har.

Medlem
Skrivet av Petter Mårtensson:
Skrivet av adrii:

du borde antingen spela MoP i 3 månader och SEN skriva en recension eller skita i det helt.

Du anar inte hur mycket jag hade önskat att det fungerat så. Problemet är att få med allt, att hinna med allt. Det gör du oftast inte.

Visst, jag avskydde Cata när allt kom omkring. Men det betyder inte att jag avskyr WoW på något sätt. Jag spenderade år med det och kan verkligen sakna de dagarna. Tyvärr har alla de jag spelade med lämnat spelet och genren. Men jag går inte in i Mists med någon form av hat mot WoW, absolut inte.

Man kan absolut tycka att jag har sysslat med "fel" saker. Men hade jag inte sysslat med dem hade jag enbart haft tid att göra det andra - och då hade antagligen kommentarerna sett annorlunda ut och klagat på att jag inte gett pet-battles not med tid, exempelvis.

Jag förstår de som tycker att det borde gått mycket längre tid innan recensionen publicerades. Tyvärr, och det här gäller mer eller mindre alla sidor som recenserar MMOs, så finns det ofta ett väldigt stort sug efter snabba recensioner. Det finns kommentarer här på FZ som frågade om recensionen mer eller mindre direkt efter att expansionen släppts.

Det finns en sorts realpolitik när det kommer till de här frågorna. Hur recenserar man MMOs egentligen? Hur mycket tid krävs? Vilka aktiviteter ska man prioritera? Etc. Det är inte helt lätt och jag förstår absolut kritiken mot att end-game fattas. Det var därför jag skrev ut att jag inte gjort heroics än, för att folk ska få en uppfattning om "var" i spelet recensionen befinner sig.

Men kritiken lyssnar jag på, absolut. Men igen - jag har inga dåliga känslor mot WoW, förutom de rent speltekniska och designmässiga problem jag tycker spelet har.

Kul att du svarade, en fråga då hur kom det sig att du gav dig på en "del 2" recension där vinklingen är uppenbar. Tröttheten och motvilligheten att försöka överaska dig själv med lite av det nya lyser ju igenom vad man i slutändan har läst.

Vore ju nästan bättre att göra en slags genomgångs "recension", i olika delar tex. Du provar på pet-battles någon vecka, kollar runt lite med folk osv. Skriver en recension kring det och på så sätt dels får många som spänt väntar på nästa "del" samt du får en chans att beskriva allt ur dåligt samt bra perspektiv.

Jag tror verkligen du skulle kunna skriva något bra, jag tror bara du bet i mer vad du klarade av att äta. Speciellt när du hade en sur uppstötning så nära liggandes

Man får gärna tolka mig som en wowfanboy, sure i kan leva med det. Men man måste få reagera när något betygsätts dels orättvist samt missvinklande. Speciellt när en "wow spelare sen vanilla betan" tittar på det och tänker "det här är ju inte ens en recension". Det var mer som ett kort dagboksinlägg om dina negativare tankar om helt meningslösa saker som inte ens utgör spelet till och börja med.

Skulle vara riktigt roligt att läsa lite veckovis om olika saker istället för att försöka ge sig på en gigant som denna expansion ändå är på 2 ynkliga sidor.

Medlem

Del 2 borde ha innehållt raids, heroics och arena. Inget annat eftersom fokus låg på sido uppdrag i recensionen!

Sedan bör man kanske lägga 2-3 timmar på sido grejerna och fokusera på det som spelet bygger på i recensionen så som Heroics, raids och Arena?

Det är det vi gör, det är det vi vill ha reda på hur det är i MoP innan vi köper det om vi inte redan gjort det. Sedan kanske en hint på nya sido grejerna på 4-7 meningar räcker. IMO.

Men fan allt kan inte vara som jag ville ha det!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

För skojs skull borde ni tillägga att en lvl 80 DK tog 25 manna Lich King själv :*

http://www.youtube.com/watch?v=gZloBJOL8Q8

Helt ärligt blev jag inte speciellt imponerad överhuvudtaget.
Ett flertal mechanics som inte fungerade som det borde.
Valkyrerna plockar inte upp någon, ingen plague att dispella (kan ha varit heroic.. kommer inte riktigt ihåg) och soul reaper verkar också buggat. Så mer än att han ställer sig i trappan under remorseless winter för att inte dö... så är det mer eller mindre bara gear och de nya ändringarna i talents som tillåter detta nu. Tror att fler skulle kunna göra detta nu utan allt för mycket svårighet.

Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Varför har skribenten en Mauser C96 på sin bild? De är ju svindyra och extremt sällsynta i dagens läge!

Om de inte är någon leksak eller replika då...

Tja om man anser 500 kr är svinmycket så är det dyrt. Köpte en för 200 kr för ett antal år sedan


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

3 minuter in i videon... jag svär jag hört den låten någonstans förut, vad heter den!?

12
Skriv svar