Team Fortress 2 rasar på ragequits

Medlem

Detta kommer nog tas bort snabbare än det har lagts fram.

Medlem

Tycker dom borde ta bort team scramble 24/7

Medlem

Jo visst, men jag känner inte för att bli straffad för att nätverket på den internatskola jag går på kopplar ned titt som tätt.

Ni som tror att alla har tillgång till problemfri nätåtkomst kan ju försöka tänka efter lite.

Medlem

Jag tror isf att flera menar att det inte är deras problem att du har problem och att de inte ska behöva lida för att du envisas med att spela med en uppkoppling som inte medger spel helt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

AW8
Medlem
Skrivet av luftman:

Tycker dom borde ta bort team scramble 24/7

Samma här.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Kane:

Jag tror isf att flera menar att det inte är deras problem att du har problem och att de inte ska behöva lida för att du envisas med att spela med en uppkoppling som inte medger spel helt.

Det är klart att det inte är deras problem, och det är ingen som säger heller. Men det känns inte som ett särskilt hållbart argument att säga "skaffa bättre dator/sluta spela spel", vilket många drygar sig med att skriva i sina kommentarer.
Sedan är det i många fall svårt att säga om man kommer påverka andra med sina nätverksproblem, då det iaf inte i mitt fall går att förutspå när nätet kommer ligga nere, för när det funkar som det ska så går det väldigt bra. Och så är det nog för väldigt många.

Självklart ska inte den enes lidande orsaka den andres, men att bestraffa dem som inte har det så himla perfekt är fel. Så fastän detta "Anti-ragequit-system" är för ett gott ändamål så är det inte rätt sätt att ta itu med problemet.

Medlem
Skrivet av Kane:

Nice, jag kommer bli bannad.

Datorn krashar lite då och då under spel och microsofts "fix" på det hela "lagar" det genom att ta bort felmeddelandet ur event loggen men fixar inte felet.

Ett sämst förslag på lösning, mitt problem åsido. Ett system som inte kan skilja på problem eller problemspelare man vill slippa ska inte tillåtas bestraffa folk. Lite som att ge Antipiratbyrån rätt att utdöma straff.

Om din dator kraschar om och om igen så kanske du borde bygga om den eller uppgradera till en bättre dator? Din dator kanske blir för HET eller är för SVAG och lägger av när den får jobba för mycket? Vissa datorer verkar ha ett säkerhetsläge som finns där för att inte skada datorn för mycket.. När jag hade för lite minne eller när min fläkt till processorn pajade så kraschade det konstant när jag spelade.. Sedan uppgraderade jag och vipps det flöt riktigt bra

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det systemet borde finnas i seriösa MP-fajter, kanske inte i vardagsspelandet (?)

Jag tycker att dom ska ha servrar där man får lämna och servrar där man inte får lämna.. Det borde vara en server inställning som admins kan ändra, Problemet är LÖST ^^

Medlem

Om man ofta förstör för andra så behöver man väl inte bli så ledsen över att man försöker förhindra det..?
Om du är med och spelar Monopol med kompisarna och drar mitt i spelet tillräckligt ofta ska du inte tro att dom kommer bjuda in dig så mycket efter det. Samma sak här.

"Men jag kan inte rå för det.. jag får ofta disconnects, min dator är trasig, min mamma sitter i mitt knä ibland buhuhuhu".. Jaha, då kanske du inte ska utsätta folk för det så ofta då?
Om du har narkolepsi kanske du inte ska vara med i simstafettlaget.

KoP
Medlem
Skrivet av riktigninja:

"Vid rådbråkning krossades den dömdes lemmar och rygg med en järnstång eller en smedhammare. Om bödeln var skicklig och utförde rådbråkningen på rätt sätt levde fortfarande offret och då inleddes fas två. Man flätade då in de brutna lemmarna i ekrarna på ett stort vagnshjul och hissade upp hela konstruktionen på en påle"

Det låter som ett lämpligt straff för ragequitters ..

Då vill jag gärna höra vad du har för tankar kring ett grövre "brott" såsom att stjäla en penna på jobbet eller att urinera utomhus?

Kanske blir intvingad i en masugn och pulveriserad till aska?

dmn
Medlem
Skrivet av Dunder:

Bor man inne i staden kanske det inte är några problem, men nu gör ju inte alla det.

Bor man ute på landsbygden eller inne i skogen kan man ofta få problem med strömavbrott, speciellt på vinterhalvåret, både långa avbrott och avbrott som kommer och går.

Att en promille av spelarna _kanske_ får problem nån gång är knappast ett bekymmer.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Newklear:

Bor man inne i staden kanske det inte är några problem, men nu gör ju inte alla det.

Bor man ute på landsbygden eller inne i skogen kan man ofta få problem med strömavbrott, speciellt på vinterhalvåret, både långa avbrott och avbrott som kommer och går.

Att en promille av spelarna _kanske_ får problem nån gång är knappast ett bekymmer.

Du menar att 99.99% utav sveriges befolkning bor i städer?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tar de då bort den achievment man belönas för att få någon annan att göra ragequit?

Medlem

Meh. Spelar inte TF2 personligen då jag finner det en smula överskattat. Men varför kan de inte bara inkludera ett drop in drop out system. Lämnar någon, ersätter någon annan.
Sen om någon lämnar för ofta så får de väl installera någon form av system som bannar ens konto x antal timmar/dagar. Eftersom det är på steam kan de alltid dubbelkolla med ens steamkonto då man inte loggar ut från det samtidigt för att urskilja om personen ifråga ragequittar eller har fått ström/internetavbrott.

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

Meh. Spelar inte TF2 personligen då jag finner det en smula överskattat. Men varför kan de inte bara inkludera ett drop in drop out system. Lämnar någon, ersätter någon annan.
Sen om någon lämnar för ofta så får de väl installera någon form av system som bannar ens konto x antal timmar/dagar. Eftersom det är på steam kan de alltid dubbelkolla med ens steamkonto då man inte loggar ut från det samtidigt för att urskilja om personen ifråga ragequittar eller har fått ström/internetavbrott.

Äntligen någon i denna tråd som visar lite vett.

Medlem
Skrivet av Alko:

Om jag sitter och spelar Mw3, det kommer in en idiot som wallhackar, inte fan stannar jag kvar då, då är det en regelrätt "ragequit" som man inte ska behöva få straff för..

Självklart så leavar man då! Men måste ju finnas någon metod för att förklara att det är så.. så man inte åker på bann/varning..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Aftonbladet rubrik...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar